En liten juletur til New York med TAP

Tråd i 'Reisebrev' startet av Brunello, 17. des 2017.

  1. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    som flere av forumistene, så har jeg blitt fristet av TAP lave priser i Biz, og booket en tur til New York. Den starter nuh, men 50 minutter til avgang. Kommer tilbake med en enkel oppdatering etterhvert. Det er skrevet så mye bra fra TAP her, at det ikke blir omfattende greier. Men når man først er på tur, er det hyggelig å dele litt :)
     
    Last edited: 17. des 2017
    Sooninson, Kristian, DanH and 14 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    God tur! gode 14 dager til jeg skal ut på nyttårnstur med samme tilbud. Så kos deg med god ost og portvin på veien:)
     
  3. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Takk :) Å hygge meg på tur er noe det jeg er best på!
     
  4. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    God tur, alltid gøy med en liten tur med TAP :)
     
  5. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Boarding. Sete 1d, som naturligvis ikke var noe sjakktrekk. Trangt. Ikke plass til bagen før nede på rad 4, cc’s greier tar opp de første boksene. Skal bli interessant å se hva som tilbys av mat. Den omtalte osten er noe jeg ser frem til å smake på!

    Håndbagasje er åpenbart et relativt begrep. Vi fikk til skutt skjøvet ekvipasjen til side, så priority bording kunne fortsette.

    8AE99A4D-8EF7-4D77-A963-972AE61820F6.jpeg

    Helt frem til The band of disgrace, hvor vedkommende selvfølgelig tok innpå igjen.
     
    Robert H, Kristian, DanH and 12 others like this.
  6. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    EEAD5955-4086-45CE-8719-FF84E75F1D67.jpeg

    Dette kan bli en utfordring. Har så langt ikke forbundet denne typen beinplass med Biz.
     
    DanH, SAJblue, FFlyer and 6 others like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Fra SeatGuru - merket gult!
    Seat 1 D is a standard Executive seat that may have restricted legroom. The close proximity to the lavatory and galleys may be bothersome.
     
  8. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Da var flyet til New York bordet. Flyet fra Oslo var forsinket, så det ble litt hektisk med kø for esta-kontroll og det hele. Turen så langt; et vennlig, men litt mutt og lite pratsomt cc, mat som, vel, den var spiselig. Ingen stinkeost. Men en usedvanlig god rødvin! Harde seter, vondt i rumpa.

    Men den nye kabinen jeg nå har tatt plass i, ser fabelaktig ut! Ser frem til de neste åtte timene :) Sete 5j har dobbeltvindu og kan anbefales.

    2569C828-03B6-4AD8-AF2D-A508ED6D4297.jpeg

    Gutta på tur, Basse og Jesus. Han fikset vinen!

    514B0836-F5FA-4942-A691-DE9FE6171943.jpeg

    Beklager vinkelen, det var etter noen glass.

    F92E08E7-F2B5-45D8-ACA6-8800DAA463E2.jpeg

    Litt av en innflygning!

    05B05458-7A73-4B68-A987-4E3A6A1F13F0.jpeg

    Dette ser bra ut! Spent på menyen. Per-flight-drinker; vann eller juice. Vi tar det igjen senere. Reisekamerat Jesse lover mer av den gode vinen.
     
    Robert H, Kristian, DanH and 17 others like this.
  9. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Vel ankommet Manhattan. Det er flott å være tilbake i New York igjen, selv om det bare er for et par dager. Jetlag er ikke noe tema, søvnmønsteret er uansett så fucked-up at jeg holder meg våken når jeg må, og prøver sove når jeg kan. Det fungerer bra.

    Turen fra Lisboa til JFK gikk som smurt, deilig mat og vin, og et trivelig cc. Stolene går det an å få noen timers søvn i, særlig om man tar i bruk puter, tepper og sidepanel, men helt som hjemme blir det jo ikke. Men hvem klager? Ikke jeg, ihvertfall: helt greit for 187 cm og 100 kilo Basse.

    Immigrasjon var ren fløyel, selv om amerikanere klarer å skape køer uansett, med de sperrebåndene de elsker å lage kilometerlange korridorer med. Transporten fra JFK inn til Penn Station gikk som vanlig veldig greit, med Airtrain til Jamaica station og tog derfra. Billig er det også.

    Og hotellet? Hotel Stewart, rett over gata. Ok og sentralt, men pass på, de opererer med en « hotellavgift» på 35 USD PR døgn, som det kun opplyses om, med liten skrift. Jeg hater slikt!

    Morsomt amenitykit og endelig en skikkelig meny! Glemte å ta bilde av maten, merkelig nok.

    6BCE5A4C-B04B-4819-A677-C9818D3C3F25.jpeg

    2CB317E3-F195-40AC-AC70-9E290B6FCD8A.jpeg

    Vinsmaking. Fabelaktige viner!

    C487F1E8-D406-47EF-945F-F09A621BAA85.jpeg

    Og den berømte osten.

    116526DC-856E-48AA-959A-8C0A07477D4A.jpeg

    Digert rom...

    1BB267B6-149E-4B50-B7BB-DE807D18230F.jpeg

    ...with a view.

    1D8E1974-AC76-4411-BDEA-9500BD443C0F.jpeg
     

    Attached Files:

    Robert H, FFlyer, Kristian and 21 others like this.
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Ost! kjenner at jeg gleder meg:D
     
  11. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror jaggu jeg bodde på dette hotellet når jeg var i NYC i fjor høst. Kan det ha hett Affina hotell før, rett ved MSG? Rommet er stort, det er et separat soverom (Uten vindu)? Hvis det er det så kan du belage deg på noen søvnløse netter med mindre du har et godt sovehjerte. På soverommet så var det umulig å sove pga varmen (ingen vindu og ingen AC (som funket), og i stua var sovesofaen hardere enn gulv og det var så dårlig isolert at jeg ble vekt hele tiden av tuting i gatene.

    Håper uansett du får en fin tur og sover bedre enn hva jeg fikk :)
     
    Brunello liker dette
  12. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, det kan være, rom 1005. Kanskje har de flere av samme, men beskrivelsen passer. Det er alltid en sirene i nærheten (dessverre elektriske, ikke de fra gresk mytologi), men jeg sover som en stein de tilmålte 4-5 timene, deretter lysvåken. Det er mye rart av hoteller i New York, dette var helt innafor. Eneste irritasjonsmomentet var ved utsjekk, regningen ble 50% dyrere enn antydet på Expedia. Riktignok sto det ved nærmere sjekk at et «servicegevyr» kunne tilkomme, om det ikke var inkludert i prisen. Merkelig formulering. Og sannsynligvis på kant med norsk forbrukerlovgivning. Men jeg overlever. Vil nok nevne det på TripAdvisor.
     
    Stuttfeiten, Eddie47 and animals like this.
  13. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Så nå er i alle fall Newarks lettere kaotiske sikkerhetskontroll gjennomført, og jeg er på plass i SAS-loungen. Den synes jeg er overraskende bra, ut fra de lave forventningene. Mat og drikke overgår både Oslo og København, selv om konseptet er veldig mye det samme. Jeg er egentlig strålende fornøyd, her jeg sitter med en Campari on the rocks og noen oliven.

    Snart venter flighten til Lisboa, denne gangen i gammel kabin (om der ikke har skjedd endringer). Det er helt Ok, jeg liker å variere litt, og har forventninger til maten. Som altså var god, sist. Den kunne vært presentert bedre, men smaken var topp. Denne gangen håper jeg de har igjen litt av fisk -og skalldyrgryten. Den var så populær sist, at Basse i 5j måtte nøye seg med kjøtt.
     
  14. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    TAP til Lisboa fra EWR ? Trodde de fløy fra JFK ?
     
  15. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg sitter nå her, i alle fall :) Med boardingkort, så helt feil er det nok ikke. Sjekket inn på 3J, så da er det muligens ny kabin.
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Flyr fra Terminal 5 på JFK og Terminal B på EWR gode muligheter for at folk møter opp feil ja:)
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    TAP TP202 går fra EWR kl 18.15 ...
     
  18. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Så var jeg trygt plassert midt i «kjøpesenteret» forgå nyte syv timers overlay i Lisboa. Og ja, jeg kunne dratt ned i byen for en kjapp visitt. Og ja, i en ideell verden skulle TAP-loungen ikke vært stengt for rehabilitering. Eller så kunne de ordnet det slik at business-passasjerene også fikk adgang til kontraktsloungen som de med *gull får bruke. Men neida, verden er ikke alltid ideell. Jeg overlever med boka mi. Skal bli godtcå komme hjem til jul.
     
    Eddie47 and Kristian like this.
  19. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Litt om overfarten. Det var gammel kabin. Eneste å utsette på den, bortsett fra at den falt fra hverandre, var underholdningssystemet som hadde en så liten og lavoppløselig skjerm, at det ble meningsløst å se film på den. Men musikken var bra. Og maten. Vinene, også, men de har jeg nevnt. Crewet besto av tre voksne herrer med stor profesjonalitet, det var veldig bra.

    Det var dobbeltseter, og jeg fikk en ung dame som sidemann. Ettersom jeg har utviklet angst for å tilsnakke unge kvinner i det siste. Det kan virke som det motsatte kjønn ser krenkelser overalt for tiden, så jeg synes det er best å holde kjeft. Du vet aldri når du havner på Twitter, og for alt jeg vet, kunne damen være kjendis. Eller ungdomspolitiker.

    Men nok om det, jeg må spare på strømmen (sånn er det, når powebanken blir hjemme fordi man jo alltid får ladet i loungen...).

    God jul til alle med-forumister, og takk for følget så lang! :)

    0B1BB79C-BBE1-408D-B765-71B0CC905EE6.jpeg

    Setet. Ganske komfortabelt og mye mykere enn de nye. Men ingen plass å legge fra seg ting, og en helt elendig skjern.

    6C2CBBB1-CD20-4E3A-A964-9D081D33D32A.jpeg

    Designeren hos Recaro må ha latt seg inspirere av Apple Macintosh, fremtidens datamaskin! da han tegnet setene...

    6207A541-5D08-4915-8075-F90FAF891B4C.jpeg

    Flyet falt litt sammen, her og der. Men pytt, det er da ikke så farlig.

    D40EFDBA-C39D-4137-B8BE-FDC83A10E8E8.jpeg 37455A41-6700-4995-9D47-C362415E6CCB.jpeg 792586A0-B2CE-434B-AA5C-327ACAA13535.jpeg

    Den suppa - harassi? - var eksepsjonelt god! Og for noen viner! Ellers var det helt greit.
     
    Edin, Robert H, SAJblue and 14 others like this.
  20. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Men jeg er altså litt sur på TAP for det der med loungen...
     
    KRS, snartur, Eddie47 and 1 other person like this.

Del denne siden