Vi har nylig hatt en reise med TAP via LIS til FNC og tilbake i Eco Plus. Fant ingen info om bookingklasse før bestilling via TAP sine egne nettsider (måtte bestille direkte pga bruk av vouchers). I Eticket vi fikk ved bestilling ser det ut til at det er klasse E for TAP flights. Denne er ikke listet i tabellen til SAS, og ser altså ut til å gi 0 % opptjening. SAS flight er her klasse K. Hadde egentlig slått meg til ro med at det ikke ble noen opptjenning på TAP flights i denne omgang, men på boardingkort står det klasse Y på TAP flights og klasse M på SAS. Y har 100%. Har ikke fått utbetalt noen poeng automatisk så langt, og har ikke gått lang nok tid til å forsøke å etterregistrere enda, men er naturlig nok nysgjerrig på hva som er gjeldende da det evt er snakk om ca 18 000 poeng for 4 pax. Noen som har erfaring med om det er klasse på boardingkort eller eticket som gjelder for opptjening med TAP?
På min siste tur med TAP (slutten av september), gikk det ca en uke etter flyvningene til poengene var på konto.
No har eg aldri sett eit TAP-ombordstigningskort, men hos fleire selskap står det gjerne to bokstavar på ombordstigningskortet: sørvisklasse og bookingklasse (sørvisklassebokstaven er ofte oppgitt i ein litt større font enn bookingsklassen). Kanskje TAP-ombordstigningskortet oppgir begge bokstavane?
Nei, har sett dette hos SAS, men boardingkortene til TAP både fra OSL og FNC hadde kun en bokstav. Men det er sikkert riktig som det blir sagt, at Y er serviceklasse og bookingklasse er som i eticket. Tenker jeg gir det et forsøk via 'claim missing points' på sas.no når det har gått nok dager, men ser ikke ut som jeg kan ha så veldig store forhåpninger da.
Tror vel egentlig det er bortkastet tid, dette er automatisk og ikke manuelt, så du kommer ikke til å ha flaks med en inkompetent agent
Mye mulig, men det tar ikke mange sekundene å teste når boardingkortet allerede er klart. Hadde nok ikke orket å sitte i telefonkø for det samme