Hei, Vil gjerne ha noen raske tilbakemeldinger på følgende: Er det verdt poengene, og en ekstra layover for å fly Thai F fra CDG-BKK (Til slutt Bali) når vi har billett fra London med SQ A380 i C? Vi flyr SQ F hjem. Kom gjerne med konkrete pros & cons
F er F. Spørs hvem du reiser med?` Hadde selv valgt F. Men SQ C er vel ganske så digg det og sies det(har ikke prøvd det)
Reiser med samboeren, og hun stiller seg litt kritisk til å starte ferien en dag før. Virker som det er enstemmig at det er verdt overtalelsen, så da får jeg prøve å selge det inn
Fly SQ C. Nesten like bra som SQ F, men da kan du sammenligne å gjøre deg opp en mening selv. PS! Har ikke prøvd TG F.
Jeg har nettopp flydd SQ C (Sin-bkk) og TG F (bkk-cdg), venter nå på SK pluss hjem til osl. Ja du har mer plass på tg, og litt bedre drikke. Men pysjen var ikke noe å skryte av, og rimova kit er lilla (sikkert fint for fruen men jeg kommer ikke til å bruke det). Tror det beste med TG F var spa på BKK. Kan du spare poeng og endel tid med SQ C så hadde jeg nok valgt det.
Slik eg oppfatter det Pros: SQ-C Kjapp reise SQ kvalitet! Veldig breit sete Cons: SIN-C Kjapp reise... Litt kort seng om du ikkje har bulkhead Mangler giveaways og icon champis. Frå @haakonks : - Hard seng - Klønete justeringsmuligheter på setet, spesielt hvis du ønsker "lounge-posisjon", må ligge skrått. Pros: TG-F - Kaviar, pysj og DP - Lang seng -BKK first class lounge og SPA Cons: TG-F Kjent for litt variasjon og ikkje så pålitelig som SQ Hardware
Såfremt det er "gammel Business" i A380-maskinen kan du legge til følgende cons. Disse faller bort hvis du har A380 med "ny business". - Hard seng - Klønete justeringsmuligheter på setet, spesielt hvis du ønsker "lounge-posisjon", må ligge skrått. Jeg hadde uten tvil tatt TG F, Thai sin F-lounge i BKK er verdt det alene. Thai sitt F-sete er bedre enn alt hva SQ har i Business, og ikke minst, prisen er den samme, da du allerede har et SQ F segment i billetten. Service på TG F kan variere litt ut i fra hvilket crew du har, men det kan også service hos SQ.
Bare å si at "sånn blir det.." Var iallefall det jeg gjorde med min 65 timers reise via HND for å fly LH F til AKL...Ble litt grining i starten, men fikk solgt det inn med diverse videoer og bilder av hvor fantastisk F er...
Veit ikkje kvar stopoveren blir, men me skal booke privat tur i Bankok, samt bruke tid i First class loungen begge veger! Fruen er faktisk litt med på no og legge inn 14 timer i Singapore også, for å få oversikt over Private room...
Jeg hadde OSL-CPH-SIN-AKL. Denne var vel i overkant av 40 timer. Endte opp med OSL-FRA-HND-SIN-AKL da LH åpnet slusene. Blir 12 timer i Tokyo og 15 timer i Singapore. Kunne ikke la denne sjansen gå fra meg..Så har funnet ut at det er lettere med tilgivelse enn tillatelse.. Fruen fikk det forsåvidt slik hun ville på returen. Da flyr vi "straka" veien hjem med SYD-BKK-MUC-OSL med bare 9 timers layover i BKK..
@KristianR - Hvordan klarte du å hustle til deg noe slikt? @haakonks - De har heldigvis gått bort fra den type prising. Nå priser de for hvert segment. Altså: 25 000 poeng ekstra for å oppgradere til First en vei, kontra 50 000 poeng uavhengig av om du får begge veier
Det var faktisk helt uoppfordra. Jeg snakka en del med crewet underveis, og etter hvert - når nesten alle de andre lå og sov - kom ene FA bort til meg og spurte om jeg hadde lyst på champagne fra First? OM, svarte jeg (nesten). Og da dukka den opp på bordet.