Tidenes smell - reddet av Norwegian

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av a3t, 21. juni 2018.

  1. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Onsdagstur med SAS som EBG

    Hadde en runde til Sandnes fra tirsdag til onsdag, og gikk på en skikkelig smell på hjemreisen.

    Bestilte et sent fly slik at jeg fikk jobbet ferdig før avreise, og var satt opp på flyet kl 1920.

    Kom på flyplassen, og var litt tidlig ute. Da gjorde jeg tidenes tabbe: Hadde sjekket inn og fikk 1F. Men spurte forsiktig om det var plass på et tidligere fly. Hun i skranken sa at det var fullt på alle fly ikveld, men hun skulle se hva hun fikk til, og satte meg på venteliste.

    Hun sa at jeg skulle få beskjed om jeg fikk bli med.

    Jeg satte meg på Peppes, og spiste litt mens jeg ventet på at tiden skulle gå. Dette er rett ved gate.

    Hørte ingenting, og ikke noe på neste fly heller, jaja tenkte eg, jeg har ihvertfall billett kl 1920.

    Møtte opp til gaten, og skulle gå igjennom gaten, rødt kryss! Måtte henvende meg i skranken, jeg viste frem appen med boardingpasset mitt, og sa at jeg ikke kom igjennom. Da fikk jeg sjokket. Billetten min var kansellert.

    Hva gjør jeg da spurte jeg, da fikk jeg bryskt beskjed om å fjerne meg, så hun fikk gjøre jobben sin. Jeg ringte Amex som er vårt reisebyrå, og spurte hva gjør jeg nå?
    Hun var påståelig, du har billett, du skal med!
    Prøvde meg en gang til, men møtte på samme dama, og hun ville ihvertfall ikke hjelpe meg til Oslo denne kvelden. Heldigvis var det en annen dame der som sjekket for meg. Men flyet gikk uten meg. Hun så at billetten min var kansellert, men at jeg måtte ut til servicedesken å snakke med de. Og at det gikk et fly til, men at det var fullt også.

    Jeg spurtet ut, og ned i skranken, og da fikk jeg sjokkbeskjeden, jeg hadde fått plass på flyet kl 1715. Men siden jeg ikke møtte opp, så ble billetten min kansellert.

    Jeg sa som sant var at jeg ikke hadde fått verken telefon, sms, mail, fax, morse, røyksignal, brev eller noen annen beskjed om at jeg hadde fått plass på flyet. Så jeg viste ikke at jeg skulle med. De påstod hardnakket at jeg ble ropt opp, det er mulig, men jeg satt rett ved siden av gaten, så jeg syns det er rart.

    Jeg fikk AMEX til å kjøpe billett på flyet kl 2050, og Servicedesken fikset det slik at jeg stod på venteliste der. Inn igjen via sikkerhet og til gaten.

    Helt tilfeldig så jeg at Norwegian sitt siste fly var forsinka, og at boardingen der akkurat hadde startet.

    Spurtet dit, og spurde om de hadde plass. Jada vi har 4 ledige var svaret, men jeg får ikke solgt deg billett. Men ring reisebyrået ditt og kjøp flex billett til i mårra, så får du bli med. Som sagt, så gjort, og vipps var jeg på flyet.

    Som EBG så må jeg si at jeg takket gud for Kjos i går!

    Jeg har sikkert gjort noe feil her, men jeg er ikke akkurat imponert over servicen som EBG i går.
     
    Last edited: 21. juni 2018
    OttoL, Kalsnes, GinTonic and 10 others like this.
  2. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Så... du reiste opprinnelig med SAS altså, sånn underforstått siden du ikke er imponert over servicen som EBG i går? ;)

    Godt du kom med, og ønske om snarlig forbedring sendes til hun som glemte sitt yrkesmantra :)
     
    a3t liker dette
  3. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    2018-06-21 14_27_51-Clipboard.png
     
    Eddie47 and NoLimit like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke bra...
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Rimelig håpløst at du ikke får beholde plassen på det flyet du var på når du da ikke møter opp til gaten...
     
  6. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    regner med at du har ringt/skrevet mail til sas i ettertid? dette er jo helt håpløst! spent på å høre hva de har å si om det her...
     
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis de sier du skal få beskjed, skal du få beskjed. Opprop ved gate, om de så har gjort dette (og jeg tviler, siden du satt rett ved), er ikke nok. Som et minimum bør du få beskjed via app og sms. Du hadde jo ikke engang fått et boardingkort til den tidligere flighten - da kan de ikke forvente at du engang er ved gate, især ikke etter å ha fått beskjed om fullbooket fly.
     
  8. Cowarse

    Cowarse Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Det er flott å ha alternativer.
     
  9. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Har meldt det til gullmailen, og de skulle ta det opp videre, og legge inn en klage for meg.
     
  10. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde jeg vist hvordan jeg skulle oppføre meg, så hadde jeg gjort det. Men jeg trodde jeg skulle få en sms eller telefon.
     
  11. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    ut i fra det du har fortalt kan jeg ikke helt se hvordan du kan kunne lastes for det her. opprop på anlegg er ikke det samme som å få beskjed. Opprop er "siste mulighet til å bli med flyet" annonsering, så det er et svært dårlig argument fra sas sin side.

    synes også du skal gjøre et poeng ut av at de gjorde deg til kasteball etter egen (altså sas sin) feil. en slik "kundeservice" med total ansvarsfraskrivelse holder ikke i 2018! (igjen med vekt på at sas har driti-på-det-kjente-draget)
     
    SAJblue and a3t like this.
  12. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp...de har nok allerede begynt å operere som en del av Star Alliance :)
     
    Last edited: 22. juni 2018
    a3t and Xflipper like this.
  13. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Når man prøver seg på et tidligere fly og får beskjed om at det er venteliste så er det vel barnelærdom at man venter ved gate i en slik avstand at man kan ha øyekontakt med skranken og hører om man blir ropt på - og det ropes ikke over høyttaler for dette er min erfaring. Dette skjer i et tidspress for de som skal ha flighten av gårde, så om man ikke er oppmerksom går den plassen kjapt til neste mann eller kvinne på lista.

    MEN: De skulle jo ikke kansellert den opprinnelige flighten før du var bekreftet boardet.
     
    chrisbu, milehigh and SAJblue like this.
  14. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Ja neste gang blir jeg stående 1m ved siden av skranken. Første gang på venteliste, og det gikk skikkelig til helvete...
     
  15. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    +1

    Har mange ganger endret fly og endt opp på venteliste. Går da alltid bort i gate gjør meg til kjenne og hører om det er plass, er det plass printer de ut nytt BP der og da, hvis ikke så får jeg beskjed om å vente til flyet er boarded slik at man ser om det er noen no show, da gjelder det å holde seg så nærmt gate som mulig.

    Det er jo ikke tid til å sende ut en sms eller ringe til noen etter at alle har borded flyet, da må man jo lukke flighten og få flyet avgårde.
     

Del denne siden