Onsdagstur med SAS som EBG Hadde en runde til Sandnes fra tirsdag til onsdag, og gikk på en skikkelig smell på hjemreisen. Bestilte et sent fly slik at jeg fikk jobbet ferdig før avreise, og var satt opp på flyet kl 1920. Kom på flyplassen, og var litt tidlig ute. Da gjorde jeg tidenes tabbe: Hadde sjekket inn og fikk 1F. Men spurte forsiktig om det var plass på et tidligere fly. Hun i skranken sa at det var fullt på alle fly ikveld, men hun skulle se hva hun fikk til, og satte meg på venteliste. Hun sa at jeg skulle få beskjed om jeg fikk bli med. Jeg satte meg på Peppes, og spiste litt mens jeg ventet på at tiden skulle gå. Dette er rett ved gate. Hørte ingenting, og ikke noe på neste fly heller, jaja tenkte eg, jeg har ihvertfall billett kl 1920. Møtte opp til gaten, og skulle gå igjennom gaten, rødt kryss! Måtte henvende meg i skranken, jeg viste frem appen med boardingpasset mitt, og sa at jeg ikke kom igjennom. Da fikk jeg sjokket. Billetten min var kansellert. Hva gjør jeg da spurte jeg, da fikk jeg bryskt beskjed om å fjerne meg, så hun fikk gjøre jobben sin. Jeg ringte Amex som er vårt reisebyrå, og spurte hva gjør jeg nå? Hun var påståelig, du har billett, du skal med! Prøvde meg en gang til, men møtte på samme dama, og hun ville ihvertfall ikke hjelpe meg til Oslo denne kvelden. Heldigvis var det en annen dame der som sjekket for meg. Men flyet gikk uten meg. Hun så at billetten min var kansellert, men at jeg måtte ut til servicedesken å snakke med de. Og at det gikk et fly til, men at det var fullt også. Jeg spurtet ut, og ned i skranken, og da fikk jeg sjokkbeskjeden, jeg hadde fått plass på flyet kl 1715. Men siden jeg ikke møtte opp, så ble billetten min kansellert. Jeg sa som sant var at jeg ikke hadde fått verken telefon, sms, mail, fax, morse, røyksignal, brev eller noen annen beskjed om at jeg hadde fått plass på flyet. Så jeg viste ikke at jeg skulle med. De påstod hardnakket at jeg ble ropt opp, det er mulig, men jeg satt rett ved siden av gaten, så jeg syns det er rart. Jeg fikk AMEX til å kjøpe billett på flyet kl 2050, og Servicedesken fikset det slik at jeg stod på venteliste der. Inn igjen via sikkerhet og til gaten. Helt tilfeldig så jeg at Norwegian sitt siste fly var forsinka, og at boardingen der akkurat hadde startet. Spurtet dit, og spurde om de hadde plass. Jada vi har 4 ledige var svaret, men jeg får ikke solgt deg billett. Men ring reisebyrået ditt og kjøp flex billett til i mårra, så får du bli med. Som sagt, så gjort, og vipps var jeg på flyet. Som EBG så må jeg si at jeg takket gud for Kjos i går! Jeg har sikkert gjort noe feil her, men jeg er ikke akkurat imponert over servicen som EBG i går.
Så... du reiste opprinnelig med SAS altså, sånn underforstått siden du ikke er imponert over servicen som EBG i går? Godt du kom med, og ønske om snarlig forbedring sendes til hun som glemte sitt yrkesmantra
Rimelig håpløst at du ikke får beholde plassen på det flyet du var på når du da ikke møter opp til gaten...
regner med at du har ringt/skrevet mail til sas i ettertid? dette er jo helt håpløst! spent på å høre hva de har å si om det her...
Hvis de sier du skal få beskjed, skal du få beskjed. Opprop ved gate, om de så har gjort dette (og jeg tviler, siden du satt rett ved), er ikke nok. Som et minimum bør du få beskjed via app og sms. Du hadde jo ikke engang fått et boardingkort til den tidligere flighten - da kan de ikke forvente at du engang er ved gate, især ikke etter å ha fått beskjed om fullbooket fly.
Hadde jeg vist hvordan jeg skulle oppføre meg, så hadde jeg gjort det. Men jeg trodde jeg skulle få en sms eller telefon.
ut i fra det du har fortalt kan jeg ikke helt se hvordan du kan kunne lastes for det her. opprop på anlegg er ikke det samme som å få beskjed. Opprop er "siste mulighet til å bli med flyet" annonsering, så det er et svært dårlig argument fra sas sin side. synes også du skal gjøre et poeng ut av at de gjorde deg til kasteball etter egen (altså sas sin) feil. en slik "kundeservice" med total ansvarsfraskrivelse holder ikke i 2018! (igjen med vekt på at sas har driti-på-det-kjente-draget)
Når man prøver seg på et tidligere fly og får beskjed om at det er venteliste så er det vel barnelærdom at man venter ved gate i en slik avstand at man kan ha øyekontakt med skranken og hører om man blir ropt på - og det ropes ikke over høyttaler for dette er min erfaring. Dette skjer i et tidspress for de som skal ha flighten av gårde, så om man ikke er oppmerksom går den plassen kjapt til neste mann eller kvinne på lista. MEN: De skulle jo ikke kansellert den opprinnelige flighten før du var bekreftet boardet.
Ja neste gang blir jeg stående 1m ved siden av skranken. Første gang på venteliste, og det gikk skikkelig til helvete...
+1 Har mange ganger endret fly og endt opp på venteliste. Går da alltid bort i gate gjør meg til kjenne og hører om det er plass, er det plass printer de ut nytt BP der og da, hvis ikke så får jeg beskjed om å vente til flyet er boarded slik at man ser om det er noen no show, da gjelder det å holde seg så nærmt gate som mulig. Det er jo ikke tid til å sende ut en sms eller ringe til noen etter at alle har borded flyet, da må man jo lukke flighten og få flyet avgårde.