Til Tokyo i november i Plus

Tråd i 'Reisemål' startet av Fiskefjes, 19. mars 2017.

1. Fiskefjes

Fiskefjes Nytt Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Hei kjære fly-eksperter og reiseglade!

Jeg har tenkt meg med min bedre halvdel til Tokyo i november, og vil gjerne fly i Plus eller evt premium economy med annet selskap/alliance enn SAS/SA.

Finner SAS Plus saver til rundt 8900 kr pr pers i skrivende stund. Lurer på om noen kan dele erfaringer eller komme med litt kvalifisert gjetning på om dette er så bra pris som man kan få på OSL-CPH-NRT tur retur eller om det er sannsynlig at det kan dukke opp en kampanje eller to i nærmeste fremtid ?

Takk!

2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det pleier å være VIP salg et par ganger i året, vil tro du kan få det litt billigere da. Vet at NRT ligger litt dyrere en de andre SAS destinasjonene så vil tro en bra pris med sas vil ligge på rundt 7-8000kr i plus.
    Jeg hadde nå ventet med å bestille og fulgt med prisene frem mot sommeren. Ser Air France har tur til ca 8000kr, men da blir det ikke noe bonus poeng. Dersom du flyr i pluss så gir dette nesten 20 tusen poeng om man har gullkort eller bedre og oppgradering i gaten til business er 25 000poeng altså skal ikke rare trumf beløpet til å dekke inn det manglende. Poengene kommer jo på etterskudd så det forutsetter at du har poeng til å dekke inn dette før du stå på gaten.

Last edited: 19. mars 2017
  3. Fiskefjes

Fiskefjes Nytt Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for bra svar.

Tenkte primært SAS for å få bonuspoeng ja, men hadde det vært mulig å få en veldig bra pris med et annet selskap kunne det blitt vurdert.

Jeg er EBS og madammen EBB, så blir ikke 20 000 poeng, men likevel får man jo en del. Er prisen for oppgradering til biz på forhånd også 25000 poeng? Er vel til Japan det ikke er auksjon men fastpris ? Har rundt 75k poeng i skrivende stund, så vil ha nok til en eventuell oppgradering :)

4. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ja du kan ikke by til NRT. Og den faste prisen er for høy syns jeg. Jeg hadde passet på å få minst 2timer på CPH, enten i loungen eller gaten, så kan dere kapre dere seter om det er noe ledig. Du har noen måneder på deg og om du allerede har 75tusen så bør du ha nok til begge to tur-retur når dere skal reise.

Del denne siden