Tilgang på bonusbilletter med SAS i fellesferien.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av FlyforTog, 09. aug 2018.

  1. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Vel, forklaringen er vel at jeg ikke ser det helt store behovet for annet en økonomi billetter på såpass korte flyvninger. Er det snakk om timesvis på fly så skjønner jeg poenget med biz billetter osv... Men jeg tilbringer svært mye av arbeidstiden på reise, og de alt for få feriedagene jeg klarer å få til i løpet av et år ønsker jeg i minst mulig grad å benytte til opphold i fly og på flyplasser. Tavernaer, basseng, strand og badeballer frister mye mer. Blir liksom litt feil og fly til Sør Amerika for å få best mulig verdi for poengene, når jeg egentlig har mest lyst til å feriere mye nærmere.

    Og poengene triller jo inn uansett, spesielt etter at jeg har blitt noe mer bevist på å sanke med meg de poengene jeg kan rundt om.
     
    snus_mumrikken liker dette
  2. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Hmm... Har vært fremme en tur med kalkulatoren her. Tar utgangspunkt i turen vår familie hadde i år, og hva det vil koste å booke tilsvarende tur neste sommer. Ser at flybiletter i Go koster ca 25k. 3,5 t flytur, så det er fullt overkommelig med vanlige Go billetter for min del.
    Med bonusbilletter og CT vil jeg måtte ut med 75k poeng og 1316,- kr i avgifter for en tillsvarende tur. Utfordringen er jo om det faktisk blir lagt ut billetter på dagene man kan reise, men det får jo tiden bare vise.

    Men altså, 75k poeng vil spare meg for i underkant av 24k kr. Er det egentlig så hårreisende dårig bruk av poeng?
     
    Ombo liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Neida, i utgangspunktet er det jo ikke det.
    Poenget er jo bare at vi tenker at poeng skal brukes til reiser som ikke hadde blitt utført uten poeng.
    Er jo begrenset hvor mange her inne som naturlig hører hjemme i en F kabin.
    De aller fleste har jo kommet dit ved å spare poeng og hamstre bananer og vaskepulver :D

    Men som nevnt, til og med bonusmaksimerer nr 1, meg altså, har brukt poeng på intra-Europa med SAS fordi alternativet er hinnsides.. Og mistenker at det skjer igjen..
     
  4. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis Eurobonus-saldoen min er høy nok til å tilfredsstille et års forbruk av ønskede longhaul flights med CT/FlyPremium ser jeg ingen problemer med å bruke poeng på innenlands/intra-europa.
    Hvis du tar bort alle faktorer som at man ønsker å samle poeng på reisen, trenger poeng/legs for rekvalifisering, sparer poeng til noe spesielt osv så kan man jo si at dersom flybilletten betalt med penger er dyrere enn "(poengpris / 15) + skatter&avgifter" så lønner det seg å bruke poeng.
     
  5. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Litt sånn jeg tenker også. Har jo som nevnt ingen store ønsker om å bruke desse poengene på noe annet egentlig. I alle fall ikke per nå.

    Men er noe mer spent på hvor lett det er å faktisk finne bonusbilletter til ønskede destinasjoner, på dager som passer, midt i juli. Vi får se... ;)
     
  6. TMan

    TMan Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan går du frem for å booke returen før utreisen? Booker du returen som enveis først og slår sammen når du finner utreisen? Regner med du må ringe inn for å få gjort dette?

    Prøver selv å finne en passende fly premium tur, men sliter litt med tilgjengeligheten, spesielt i C. Er nesten umulig å finne passende tur/retur for 4 pers, men om det er uproblematisk å slå sammen bookinger så hjelper jo det. Alternativt som jeg ser noen gjør, å bestille tur/retur samme dag og gradvis forskyve retur om man er tidlig ute...

    Et siste spm: antar det er bare på plus/biz man kan bruke denne strategien? Bestiller man i go, er man vel låst på samme måte som når man betaler med penger? Eller er det egne fleksible regler for fly premium her?
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Det er to måter å gjøre dette på:
    1) Bestille den ene veien og ringe inn for å få lagt til den andre veien når den dukker opp.
    2) Bestille t/r med en random dato der du finner ledige seter den ene veien, og tilpasse denne selv online når ønsket dato dukker opp.

    Alle bonusbilletter er fleksible, både i Go, Plus og Biz.
     
    TMan and Are like this.
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183

    Så man kan booke en random retur reise, for også endre den online senere hvis det er med SAS? Skal selv booke Biz billetter i november til black Friday neste år bort i USA...
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, da endrer du bare inne på bookingen. Går veldig enkelt. Men tror det må være til samme destinasjon - er ikke helt sikker på om open-jaw funker.
     
    paramberg liker dette
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Supert! Takk :D Får se om det blir med premium rabatten eller om det får ryke en CT billett :p
     
    Gullars liker dette
  11. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg endret min OSL-EWR LAX-OSL på nett, kunne ikke endre flyplass.

    K
     
  12. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Du må ringe for å endre flyplass
     

Del denne siden