Ting som ikke er digg på fly

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bjørn Helge, 24. okt 2013.

  1. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Jau. Dagens gladtråd - hva fyrer du deg opp over når du er på reise? Smått og stort.

    Sitter nå i en lounge... Tre andre rundt meg snakker i telefonen. Greit nok, litt irriterende, men de snakker i det minste noenlunde lavt. Så er det den ene idioten som har snakket med kjæresten på Skype i et KVARTER... PÅ HØYTTALER... IDIOT!
     
    SASDC8, Fnate and Islending like this.
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg klarer sjelden å hisse meg opp over ting på reise. Med mindre det har vært en lang dag.
    Men, i en uprioritert rekkefølge, irriterer jeg meg litt over:
    - Mennesker som ikke eier køkultur
    - Folk som spretter opp så fort flyet har stoppet ved gate. Du, på 24F i en gnufull 737-800, kommer ikke noe fortere ut av den grunn.
    - De som trenger seg mot boarding gate, så snart de ser en gateagent som går mot gaten.
    - De som har aaaalt for mye håndbagasje med seg på flyet.
     
    Bjørn Helge and Scanflyer like this.
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Folk som ikke drar opp seteryggen når det serveres mat
    Folk som bruker setet foran seg for å dra den feite rævva si ut av setet
    Folk som må bli bedt 150 ganger om å slå av ipadn eller telefonen av flyvertinna
    Folk som er barbeint ombord i fly
    Folk som planter skankene på bulkhead
    Folk som har Briggs and Riley eller Tumi kofferter som ikke passer i hattehylla med hjulene inn først
    Folk som bruker 20 minutter på dass
    Folk som roper i telefonen helt frem til døra lukkes
    Folk som drar med seg BK, MCD eller annen stinkende mat inn i loungen eller på flyet
    Folk som kjefter og smeller på flyselskapsansatte når flyet er forsinket pga vær
     
    SASDC8, GinTonic, view and 6 others like this.
  4. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Når folk som sitter langt bak legger fra seg håndbagasjen i en hattehylle langt foran...
     
    SASDC8, GinTonic, tommy777 and 2 others like this.
  5. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mange ting som på en måte imponerer meg i motsatt forstand.

    Folk som sitter i loungen å prater i mobiltelefon med høyttaler påskrudd.
    Mannfolk som breier sine kne så langt i fra hverandre at en skulle tro at han hadde "det" utstyret
    Folk som har koffert + pc-veske, og gjerne noen bæreposer ekstra med seg inn på flyet.
    Folk som ikke engang forsøker å plassere den eventuelle hånd bagasjen på en ryddig og hensiktsmessig måte.
    Folk som sitter i loungen a maser på skype med lyden på bra guffe.
    Folk som ignorerer beskjeder om å feste setebeltet og heller tar seg en tur på toalettet, sånne ganger håper jeg på mega turbulens slik at idioten får dasspapir og annet tilbehør kastet rundt seg inne på toalettet.
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha, Tumi du, din førbaska kommelballj ;)

    Mange perler her. Skype i lounge er nok noe av det eneste som forårsaker fullstendig (!) nedsmelting hos meg. Særlig etter en stressende tur og du vil bare slappe av. Jeg har vært såååååååå nære å klappe sammen noens laptop. Gleder meg til folk kan skype på fly...

    Ellers vil jeg lansere trafikken i Moskva som kandidat. Ballalaika!
     
    SASDC8, Bjørn Helge and tommy777 like this.
  7. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Folk som lar unger hyle å skrike hele flyturen, uten man i det minste har forsøkt å be dem ta 5 minutter.
    Folk som bruker halve flyturen på å få satt seg.
    Stråhattturister på vei til Kysta del Sol som ikke har lært åssen en kø fungerer.
    Folk i lounger etc som deler telefonsamtalen sin med resten av de reisende, de kunne like gjerne spurt om jeg ville snakke med vedkommende istede.
     
    Scanflyer liker dette
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Denne er jeg så utrolig enig i.
     
    Fnate liker dette
  9. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,425
    Bonuspoeng:
    93
    • Folk som tar av seg skoa før take-off. Ønsker dere virkelig å evakuere i sokkelesten, og tråkke i glass, forvridd metall, snø, is, flammer etc.?
    • Folk som står ved siden av hverandre på rullefortau/rulletrapper.
    • Folk som vil bytte sete med meg på flyet. Nei, for tenk, at jeg har som oftest valgt akkurat det setet flere måneder i forveien.
    • Folk som drar med seg babyer/mindreårige i Business/First.
     
    tommy777 liker dette
  10. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg har lagt meg i hotellsenga og skrur av lyset med master-bryteren og oppdager at det er en lampe på andre siden av rommet som fortsatt lyser.
     
    SASDC8 and GinTonic like this.
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Det eneste som virkelig irriterer meg på tur er internettproblemer! Alt annet er meget raskt forbigående eller av sporadisk art.

    Verst er dårlig internett foran fraværende internet. God nummer 3 er ikke-gratis nett
     
    Jørgen liker dette
  12. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Det var da svært som folk irriterer seg på tur. Som en ekte sørlending så sier jeg alltid: -" Det som ikke er greit, er greit det au".
     
    Tjo, Avixlo, SASDC8 and 1 other person like this.
  13. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Svært mye er nevnt tidligere, og da spesielt det som går på kø kultur og mangel på normal folkeskikk ombord eller i lounge.

    Lar meg ikke lett irritere, men noe gjør mæ eitranes førbanna:
    - folk som lar barna sine springe i midtgangen og/eller bruker seteryggen min som turnstang.
    - folk som ennå ikke har fått med seg at vi har sikkerhetskontroller, og som ikke er i nærheten av å være klar når de kommer fram til båndet, og som i tilegg krangler med de ansatte fordi de ikke får meg seg en liter hårspray igjennom kontrollen eller den åpne flaske med øl, vin eller sprit fra taxfree...
     
    tommy777 liker dette
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  15. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
  16. Jeg vil beskrive meg selv om respektfull, men "konservativ inni meg". Dette innebärer at jeg ofte er meget ille berört av andres oppförsel, mens jeg sitter stille og later som ingen ting. That's why we got the internets, right? Lettere inspirert av mine siste flyturer (i 2014) og ikke minst "Rants of a sassy stew" som postet dette innlegget i dag: http://rantsofasassystew.com/2013/09/feet-on-planes-stop-the-madness/ - så åpner jeg for en tråd hvor man kan fortelle om alle de mest ubehagelige opplevelsene man har - gjerne på business class fordi der forventer man trossalt hakket mer av folk enn "baki der".

    Noe jeg har observert, särlig hos Lufthansa, er at "uansett hvor i verden man flyr" så er det indiere (og/eller omliggende nasjonaliteter) som på död og liv skal traske rundt - barfot - ombord i flyet. Det er egentlig så ekkelt at jeg får grösninger bare av å skrive det (lider nok delvis av "podophobia"). Men greit nok, de er på economy class, hva annet kan man forvente....

    Derimot - mannen (vestlig, important businesslooking kar) som satt bak meg på Swiss International Business Class - hadde jeg forventet mer av. Men hva gjorde han? Han satt hele boardingen og takeoffen med beina sine hengende over setet mitt. Sokkekledde, endog, men antakeligvis svette ekle sokker. Det var ikke de man fikk i amenitykittet.

    Kom meg gjennom grusomheten ved å fokusere videre UT av vinduet.

    Hva er din verste opplevelse av medpassasjerer ombord?
     
    tommy777 liker dette
  17. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    De beina skulle fått bein å gå på...det er så mye rart man ser at noen ganger har jeg vanskeligheter med å tro mine egne øyne.
    En ting som irriterer meg grenseløst, men som egentlig ikke berører meg direkte, er voksne folk som har bena godt plantet oppover bulkhead'en, gjerne med sko på, eller barbeint. Vet ikke hvorfor, men blir utrolig irritert på disse. Lurer på om de gjør dette på stueveggen hjemme?
    Samt voksne som ikke engang gidder å gjøre et forsøk på å temme ADHD ungene sine.
     
    Last edited: 01. april 2014
    Anton and tommy777 like this.
  18. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ei dansk kjerring som skrek og hylte seg til plass i (den gang da) SAS economy extra på SK907 fra Oslo til New York. Makan til udyr har jeg sjeldent vært borti før. Kudos til besetningen som taklet henne, selv om jeg overhørte en ikke altfor pen omtale av vedkomne, baki galley senere på turen. :p

    Folk som tasser til lavatory (særlig kanskje i economy, pleier å være litt greiere i business) iført kun sokker. Jeg blir like målløs hver gang jeg ser det.


    (Edit: altså ikke KUN sokker. Men sokker uten noen form for fottøy utenpå :p)
     
    Last edited: 01. april 2014
    Robert H liker dette
  19. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Var ikke videre imponert over tidligere sosialminister Tove Strand Gerhardsen som på en sommerdag i singlet, og barbeint med føttene opp på veggen foran seg spiste (slafset) i seg pølse med rekesalat... Riktignok lenge siden...men glemmer det aldri. Manglet bare en aldri så liten pøserap.
     
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Barfot er no-go altså. Jeeez.

    Ellers er vel mitt favoritthatobjekt disse to:

    1) De som bare måååå lese avisen i full bredde (vrir ikke rundt) i midtsetet, slik at halve armen er over bordet og kaffen min.

    2) Dem som mååååå kjøre albuen i nyrene mine. Det er ok om du er stor, men man har disse midtarmlene krigerne altså. Jeg gidder ikke. Jeg trekker til meg armen og lar dem sitte der og krige. Men ca 10% av dem følger etter deg med albuen når du trekker deg tilbake. De tar alt det du gir, så du hele tiden har dem klemt inntil deg. Daaaaa... Daaaa er det full nedsmelting hos Fnatstadbråthen, og ved føste anledning når de tilfeldig løfter albuen så er min albue der. Hardt og den forlater aldri armlenet om det så er en 8 timers flight og blæra er ved å ekslodere. :)

    Men så lenge jeg ikke har noen i midtsetet skal det rimelig mye til å gjøre meg sur.
     
    Scanflyer, SASlovah4evah, EB and 3 others like this.

Del denne siden