Tips for Munchen?

Tråd i 'Reisemål' startet av Nanping, 21. nov 2016.

  1. Nanping

    Nanping Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    min samboer skal på kongress i Munchen førstkommende helg, og da hun også har bursdag så har jeg kastet meg med, dette gjør at jeg har hele fredagen frem til 19:00 og lørdag fra 09:00 til ca 17:00 for meg selv, er det noen som har tips til hva jeg bør gjøre/se i denne perioden?

    Setter pris på alle innspill.
     
  2. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Bilinteressert? I såfall anbefaler jeg en tur innom BMW Welt og BMW Museum.

    Forholdsvis billig å leie heftige biler på BMW Welt for noen timer, slik at du kan kjøre rundt og kikke litt også.
     
    Travellingalf and Nanping like this.
  3. Nanping

    Nanping Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Har jobbet for Bavaria tidligere, så litt interessert i alle fall. Takk for tips, skal absolutt besøkes.
    Sjekket hjemmesiden deres nå, og leieprisene for RÅ biler var ikke skremmende...
    Tipper jeg må prøve en M6 :O
     
    awt liker dette
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Og når du er ferdig med å kjøre, kan du drikke øl på Hofbräukeller.
     
    Travellingalf liker dette
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Er du glad i hveteøl, ta turen på Schneider Brauhaus ved Marienplatz og prøv litt forskjellige varianter. De serverer også tradisjonell tysk mat her, så kanskje noe for middag på kvelden? Eventuelt tradisjonell tysk frokost, Weißwurst, Breze og Weißbier (obligatorisk å spise mens man er i München).

    Gå fra Hauptbahnhof, til Marienplatz via Karlsplatz, opp gjennom Residenzhagen, og videre mot Eisbach for å se på surferne, så gjennom den engelske hagen og opp mot Ludwig Maximillian Universitat.

    Hvis været tillater det, spis is på Der verrückte Eismacher i Amalienstr., rett bak universitetet. Der har jeg prøvd smaker som wienerpølse, marijuana og Augustiner øl. (Et lite tips for bestilling, man ber om en kule (eller to) med den/de smakene man egentlig vil ha, og så ber man om en smaksprøve av en rar smak).

    Er du glad i kunst, så har du det moderne, det gamle og det nye pinakoteket rett ved det tekniske universitetet.

    Kafé? Trachtenvogl, noen minutter unna Marienplatz. Her kan man også spise lunch.

    Ta deg en tur til Kloster Andechs, som ligger en times tid unna byen med S-Bahn, og drikk epleøl. Ta S-Bahn til Herrsching og gå derfra, en finfin spasertur gjennom skogen som tar 30-50 minutter (avhengig av tempo og form), eller bare ta bussen. Bussen kan man ta fra både Herrsching og Starnberg.
     
  6. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Husk å kjøpe en bursdagsgave!
     
    Nanping liker dette
  7. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Surfing og marijuna-is, hva mer trenger man i november? Sør-tyskere, altså.

    Er dere der på kvelden, så er det ofte trivelig på Jodlerwirt hvis du ikke har noe imot å stå trangt. Nærmeste man kommer afterski i en storby.
     
    Scandipendler, Nanping and mathiasfe like this.
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Smakte ... rart. Litt gressete.

    Men det som var enda værre var pølseisen. Det er noe av det jævligste jeg har puttet i kjeften (hvis det er lov å si). Det var små pølsebiter i isen, i tillegg fikk jeg spørsmål om jeg ville ha litt sennep over det hele.
     
    jonss and Travellingalf like this.
  9. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du skal leie bil på BMW Welt må du huske passet ditt, de er strenge første gang! Vi leide M5, var helt megafett.. En god Schweinshaxe på Haxenbauer er supert! Hvis dere liker restauranter med litt fart kan jeg anbefale HEART Restaurant og Bar. Entrecoten der er noe av det møreste... Ellers er det fint på Kempinski;)
     
    Nanping liker dette
  10. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det med pass er viktig! Tabbet meg selv ut der, da passet lå på hotellet. :(
     
    Nanping liker dette
  11. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Kult med en ekstra tur/retur hotellet! Been there done that;)
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kom meg til ferjeterminalen i Hong Kong på vei til Macau før jeg skjønte at man måtte ha pass. Selvfølgelig var det ganske sent siste kvelden, så jeg må nok tilbake.
     
    Travellingalf, elgaaen and RoadKing like this.
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Vel, i det minste hadde du det med deg da du reiste ut av Norge :)
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Viss det bare blir deg så vil jeg anbefale M2´en. Morsommere bil skal du lete lenge etter og når man i tillegg sparer noen kroner så blir det aldri feil :)
     
  15. Nanping

    Nanping Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Blir bare meg ja, men de har dessverre ikke M2 ifølge nettsiden..
     
  16. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    i8
     
    Blaa liker dette
  17. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om kjøpesenter og ordinære butikker har åpent i Munchen på søndager før jul nå? Vet at det er ganske labert med shopping på søndager generelt i Tyskland. Vurderer evt. å peise bort til Zurich eller Salzburg i en bayerslede i regi av Avis, men ved første øyekast ser det ut som det er stengt der og..
     
  18. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Hent ut Bayersleden på BMW Welt!! 165,- Europadollar for 8 timer med M4... 225,- Europadollar for X5/6M.

    Servicen heter BMW on Demand.
     
    miura liker dette
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Mener å huske at det var svært dårlig med søndagsåpne butikker. Men julemarkedene er åpne. Også kan man ta en tur innom Tollwood som ligger på Theresienwiese (området hvor Oktoberfest arrangeres).
     
    miura liker dette
  20. Nanping

    Nanping Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Det var stengt forrige søndag i alle fall . Fikk ikke inntrykk av at de hadde åpent i desember heller , men vet ikke 100%
     
    miura liker dette

Del denne siden