Tips OSL-DPS (Bali)

Tråd i 'Reisemål' startet av jonss, 06. aug 2017.

1. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    93
    Hei alle sammen.
    Jeg planlegger å dra til Bali i påsken neste år med junior. Så langt ser OSL-CPH-SIN-DPS (777) med SAS/Singapore ut som en gunstig tur, pris og bonusmessig. Er det noen som har tips til å gjøre turen enda bedre?
    Er nok nødt til å reise økonomi, men ville satt pris på lure idéer til å oppgradere de lengste strekkene.

Ser også på OSL-BKK-DPS (777) med Thai.

TigerTravel liker dette
  2. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har flydd OSL-BJK-DPS med Thai og det var helt ok i øko.

jonss liker dette
  3. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Nyttig å vite :)

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Viss du skal reise til Bali i økonomi så tror jeg du kan gjøre langt verre valg enn å reise med Singapore Airlines i alle fall. Og da drypper det vel inn noen EB-poeng også vil jeg tro.

jonss liker dette
  5. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Et alternativ er jo å fly vis HKG med SAS, har du litt bonuspoeng, kan man jo oppgradere ARN-HKG med poeng...
    Er ikke lange biten fra HKG til DPS, og man kan jo kombinere med litt storby på hjemturen...(siden flyet går tidlig på morgen hjemover)

C

jonss liker dette
  6. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    93
    God idé. Takk!

7. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy DPS-SIN-FRA for noen år siden baki bussen med Singapore Airlines. Det var faktisk den beste økonomituren jeg har hatt tror jeg. God plass, to anstendige måltider, plenty runder med drikke og faktisk et par runder med snacks også hvis jeg ikke husker feil. Og underholdningssystemet var også tipp topp, så jeg tror i grunnen SQ økonomi er helt.. ..eh.. greit. Bare ikke kjøp billetter som gir 0 i opptjening hos Eurobonus!

jonss liker dette
  8. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig hyggelig å høre.
    EB: Se nøye på billettklassen med andre ord?

9. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, store forskjeller i opptjeningen, men selvfølgelig også på prisen mest sannsynlig.

Screen Shot 2017-08-06 at 19.57.51.png

jonss liker dette
  10. Ursa

Ursa Bonusnisse

Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Mener at man kan få latterlig billige billetter til Bali fra Oslo med Qatar Airlines nå i salget fram til den 9. August. Mener jeg har sett 5500 kr der. Deres økonomiklasse er også veldig bra (type: en av topp 5 beste økonomi i verden sammen med nevnte Singapore Air)

Jeg så feil. 4300 kr (!!!)

Screenshot_20170806-223753.png

jonss liker dette
  11. RoyceCrazy

RoyceCrazy EBD

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg mener OSL-BKK-DPS (Thai) er den klart beste reiseruten. Den er også den korteste.

Jeg har også flydd OSL-AMS-SIN-DPS (KLM). Ikke spesielt fornøyd med denne, da SIN framstilles som kun en stopp for å slippe av passasjerer, samt tanke, men alle må av flyet og man må ta med seg all håndbagasje.

Problemet med OSL-DOH-DPS (Qatar) er at du får en lei stopp i DOH midt på natten når du egentlig har lyst til å sove.

Neste gang har jeg jeg lyst til å prøve OSL-HKG-DPS (SAS + X). Dette er en lengre flight, men jeg har lyst til å teste Fly Premium for hele familien samt at jeg har lyst til å være i Hong Kong noen dager.

jonss, Chrisbgg and Xflipper like this.
  12. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,376
    Bonuspoeng:
    113
    Har flydd CPH-SIN-DPS med SQ to ganger, og den er svært smidig. Om jeg betalte for turen selv, ville dette ha vært min foretrukne rute.

jonss liker dette
  13. krm

krm Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fløy osl-arn-hkg (sas) -dps med Hong Kong Airlines. Fungerte veldig bra. Mener å huske at flytiden hkg-dps var ca 4 timer.
    Betalte ca 7000,- nok for 2 pers i Bizz tur retur. hkg-dps. Lieflat, bra mat og topp service

jonss, Upsaker and Xflipper like this.
  14. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for gode idéer og tips! Har sjekket gjennom alt som er nevnt.
    Det ble SAS/Singapore som (litt overraskende) hadde beste pris, ca 15.000 t/r for to voksne, OSL-ARN-SIN-DPS.
    I og med at datoene mine er låst, er jeg brukbart fornøyd med det.
    Gleder meg til vinteren nå :)

Last edited: 08. aug 2017

Del denne siden