Tirsdag 17. mars ...

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 17. mars 2020.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,042
    Bonuspoeng:
    293
    Det er litt surrealistisk å sitte her på Bali og være i form for karantene fordi vi var i Norge og Tyskland for 14 dager siden og blir nektet transitt i Singapore.....
    Da vi dro hjemmefra var det omvendt, alle kunne dra til Singapore, men med obligatorisk karantene hjemme hvis man hadde vært i Singapore ....

Foreløpig klarer vi oss bra, men vi drømmer jo om å få komme hjem til Bergen og få lov å sitte i karantene i egen leilighet og egen seng.

På lørdag nektet SAS å ombooke oss til sikre flygninger fordi ingen av flyene i går var kansellert. Det var de jo ikke, men vi fikk ikke være med likevel ... fordi vi hadde vært i Norge den 03.03 ...

2. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,737
    Bonuspoeng:
    183
    God tidlig morgen fra den arktiske hovedstaden

Nå håper jeg at @Eddie47 og kona kommer seg hjem til Norge!

Her er det blitt tidlig morgen og jeg og kameraten har våknet etter 1 natt på Radisson Blu sponset av Norwegian (Kanskje ikke den beste tiden...)
    Flybussbillett er anskaffet og vi er klare for 06:30 avgangen!

Så ha en flott coronafri tirsdag

3. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,867
    Bonuspoeng:
    183
    Tidlig våken idag, uviss årsak. Standard løsning: Kaffe, IF og musikk - så kommer søvnen tilbake.

Stor sympati for @Eddie47, men det går nok bra til slutt, om enn med mye slit og frustrasjon. Bakgrunnen for UDs reiseråd blir ganske tydelig, og det kunne gjerne kommet tidligere.

Akkurat nå opereres det med T-"uendelig" på reisefronten, alt er/blir kansellert fortløpende.

Ha en fin dag, alle, og god natt!

Last edited: 17. mars 2020
  4. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,965
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Shanghai!

Har da fått sovet ut etter et 4t 20min strev og godt organisert kaos på PVG/Shanghai lufthavn i går kveld. Klokken 01:23 satt jeg i drosjen på vei "hjem". Med meg var pass med både "Grønn 7" og "Blå 7" klistrelapper. Jeg slapp unna strenge vilkår og fikk ta drosje(!) Der jeg skulle bo, måtte jeg på nytt registreres og rapporteres før jeg fikk gå inn porten. Strenge regler altså!

4FEC04A8-C5C4-4201-B073-62F585FA5024.jpeg

Har i dag sjekket min "virus-status" og den sier "GREEN". Altså har jeg lov til å gå ut, gå inn på butikker, restauranter, ta metro osv. Men siden siden jeg har kommet fra det skumle, virusinfiserte utlandet, skal jeg først ha 7 dagers karantene der jeg bor.

83596766-FC11-46DE-8DC8-8E0E92F31E2D.jpeg
    (navnet retursjert bort)

Det var meldt fra kinesiske/lokale myndigheter at alle utlendinger som ankommer Shanghai fra i dag, i utgangspunktet må i 14 dagers isolasjon, for egen regning, på kinesisk hotell. Men det er usikkert på hvor strengt dette blir gjennomført. Da det alltids er noen unntak.

I dag har jeg sålede hatt lang frokost på balkongen. 22 grader og topp vær, med uvanlig blå himmel. Våren i Shanghai har kommet. Synd det er begrensninger på opplevelsen.

Ønsker alle en finfin dag - med eller uten virus!

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,121
    Bonuspoeng:
    293
    Kjedelig greier @Eddie47 , vi får håpe det ordner seg. Dere får gjøre det beste ut av det imens. Heldigvis har dere ikke jobb som må rekkes, så det er jo aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Tone398, Eddie47 and drsyk like this.
  6. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Goooooooood morgen fra Viken...

Disse corona tider krever fellesdugnad, videre så medfører dette mye konsekvenser for den alminnelig mann i gaten. Flyforbud, hytteforbud, hotell forbud, samling forbud, tannlege, fysio, frisør, kiro, restaurant forbud, mens fastlegen er påtvunget å yte helsetjenester med massiv smitteeksponering(samtidig unngår jeg å gå personlig konkurs idag) For en elskverdig politisk elite vi har idag.

Brødsmuler gies til ENK drivende, AS blør penger, nei vi må ha karantene og stenge Norge, men på andre siden kan dere jo låne penger så er det bare å betale tilbake om 6mnd, hvis dere da IKKE er konkurs.

NAS blir statseid delvis ifremtiden... SAS bør vel også få litt dra hjelp.

Aldri har FIFA vært så gøy, som priviligerte samfunnkristiske yrke begge to, har begge barna plass i skole og barnehage...Rutiner som før, minus fotball, dans, skjøter, ski og annen idrett, men hvem sa at E-sport ikke er idrett?

God dag til samtlige landfaste IF`re og velkommen hjem @Eddie47 (snart ihvertfall)

7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,447
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret. Brukte mandagen på en hel haug med videomøter. Er overrasket over hvor bra videoløsningen funker selv med 7 deltakere!
    Tenker vi kan være glad for at restriksjonene skjer nå og ikke for si 20 år siden. Mange kan fremdeles fortsette å jobbe hjemmefra, uten at det har de helt store konsekvenser.
    Men når det gjelder de som ikke kan jobbe hjemmefra, det er faktisk de som har de viktigste jobber! Kanskje årets lønnsoppgjør bør forenkles noe og koke ned til et enkelt spørsmål: Kunne du gjøre jobben din hjemmefra? Dersom svaret er ja, så har du ikke krav på lønnsøkning i år (og det vil gjelde meg selv også).

Avixlo, Kristian, Arvid1410 and 7 others like this.
  8. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,139
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra solfylte Trondheim. Det er klin umulig å komme gjennom til BA på telefon og avreisedag nærmer seg med stormskritt. Sitter å vurderer om jeg skal akseptere "voucher" eller la det stå til å prøve meg hos forsikringen med at det ikke er mulig å avbestille... vil jo heller ha cash enn framtidig flybillett i disse tider...

Avixlo, Kristian, Arvid1410 and 4 others like this.
  9. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,404
    Bonuspoeng:
    113
    God dag fra Tromsø. Snøstormen i går (og for så vidt mye av helga) sørger for at man får trim i disse dager.. Selv er jeg fortsatt på jobb "for å holde fortet". Alle andre er på hjemmekontor. Mindre "branner" enn forventet, så foreløpig ganske rolige dager. :)

Avixlo, Kristian, Arvid1410 and 7 others like this.
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,441
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra hjemmekontoret!
    Snart lunsj, til og med!
    Hjemmearbeid er egentlig ganske greit. Litt ensomt, og ingen å prate med ved kaffemaskinen. Kona jobber også hjemme, men hun har eget gjemmekontor på loftet i garasjen. Kommer inn for kaffe og dopause.
    Hunden alternerer mellom å slappe av, og å bjeffe på de som går forbi på gaten. Det siste skjer veldig sjelden. Han KAN å slappe av!

Kan melde at hjemmekontor, videosamtaler osv faktisk funker med mobilt bredbånd også. Ting går litt tregt, men det funker.
    Det er planer om å legge fiber her i løpet av våren, det kan ikke komme fort nok akkurat nå!

T-31 AMS -Blir nok kansellert :(
    T-175 EWR -Her lever fortsatt håpet. Enn så lenge.. :rolleyes:
    T-227 ANA F til HND :eek:
    T-248 BOS o_O
    T-317 ANA F (ny!) til HND :confused:

Avixlo, Upsaker, Kristian and 11 others like this.
  11. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    93
    God lunsj fra hjemmekontor.
    Allerede hatt 2 uker med det her hjemme, så begynner å gå på veggen snart...! (arbeidsgiver var veldig tidlig ute).

Litt rart å tenke at det kan snu så fort. Vi får at det snart er over, og at vi kan dra ut å fly igjen :D

Avixlo, Upsaker, Kristian and 7 others like this.
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,042
    Bonuspoeng:
    293
    T-1
    Forhåpentligvis ...tror det vel egentlig helt før SQ943 tar av fra DPS i morgen ...

Avixlo, Upsaker, Kristian and 4 others like this.
  13. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra Romsdalen.

Ny dag på hjemmekontoret. Skiftordning med madammen på hvem som passer gjeldsarvingen mens den andre prøver å jobbe litt (savner barnehagen sårt :p).
    Ellers er det jo spennende å se hva kantinedamen har mekket til lunsj i dag. Litt skuffende at jeg ikke har fått ukesoversikt :D

Lykke til med forhåpentligvis snar hjemreise @Eddie47

Avixlo, Kristian, holmen and 8 others like this.
  14. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,879
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Bodø!

6 dager igjen av hjemmekarantenen .. Jeg begynner å bli lei.

Ha en finfin dag!

Avixlo, Kristian, holmen and 5 others like this.
  15. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    961
    Bonuspoeng:
    93
    Håper virkelig dette viruset er over snart, sånn neste uke hadde passet fint :) er rimleig uviktig å sutre for manglende trumfpenger nå.

Avixlo, Kristian, holmen and 3 others like this.
  16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra Porsgrunn. Er på legekontoret med eldstemann som er midt i et vaksineregime som startet i januar. Har holdt på i ca. 10 uker og var redd for at alt var forgjeves og vi måtte begynne på nytt. Men fikk beskjed idag at de prioriterer videre vaksinering så da er vi trygge :)

Fått signaler om permittering (delvis) på jobb :(

Avixlo, Kristian, holmen and 5 others like this.
  17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God bedring til minste mann, jobben er det verre med, "jern-Erna" styrer showet der...

18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    På tide å komme hjem nå @Eddie47 :)

Eddie47 liker dette
  19. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Kan godt redigerer de T- xxx dine...Jeg krysser fingrene for at det lar seg gjennomføre.

Alt her er tentativ og faktisk:
    T-Kansellert FCO
    T-Kansellert HKG
    T-Kansellert LHR
    T-Kansellert DPS/SIN
    T- HKG Nov. Coronaforlik er forsatt i rute:D

Eddie47 liker dette
  20. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    31,226
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra Oslo, her er vi syke på andre uken, isolert og håper på bedring i alle ledd snart!

Ha en frisk og coronafri tirsdag!

indahla, Berlioz, drsyk and 6 others like this.

Del denne siden