Tirsdag etter påske : hjemover eller på jobb?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 01. april 2024.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,899
    Likes mottatt:
    35,555
    Bonuspoeng:
    293
    Shenzhen airlines er et nytt bekjentskap og skal fly oss hjemover, eller mot Narita, rettere sagt.



    Ha en flott flydag enten det er hjem fra påske eller tilbake på jobb.
     
    Earl, EndreD, Henrik and 2 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,899
    Likes mottatt:
    35,555
    Bonuspoeng:
    293
  3. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,062
    Likes mottatt:
    7,145
    Bonuspoeng:
    183
    Snart på vei hjemover, men siste morgen med Stillehavet.
    IMG_1815.jpeg Opp i høyden for omkjøringen rundt Highway 1.
    IMG_1818.jpeg
     
    Earl, EndreD, haifinn and 11 others like this.
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,304
    Likes mottatt:
    8,379
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen. Godt plassert i annen etage hos Lufthansen, som skal ta oss fra Seoul til Frankfurt. Noe døgnvill etter at Thai plent skulle servere oss 2 ganger på en 5 timers flight som startet kl 2350… Burde vel skippa mat for kidsa så de fikk sove bedre. Jaja, blir en brå start på skolen imorgen uansett. Og på jobb for meg også forsåvidt, men hva gjør man ikke for å reise litt
    Oooog litt snurt etter at LH slapp 6(!) F på denne flighten, kun 3 timer før avgang!
     
    Earl, EndreD, haifinn and 8 others like this.
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr med dem på fredag. Måtte dere hente ut baggasjen i Shenzen på det 24t visum-greiene, eller var den sjekket hele veien gjennom? Har flygning med ANA fra Sapporo - Osaka, og deretter Osaka - SZX med ZH og SZX - BCN. Noen formening om jeg må ta ut og sjekke inn baggasje på nytt i Osaka (OG evt SZX i tillegg?) Fikk beskjed i BCN om at jeg måtte ta den ut på flygningen nedover da de sa de ikke hadde codeshare med ANA (Hadde BCN - SZX og så SZX - HND med ANA).
     
    Henrik, obay and snus_mumrikken like this.
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,899
    Likes mottatt:
    35,555
    Bonuspoeng:
    293
    På SGN kunne han se flighten videre med LOT men ikke sjekke inn til Warszawa eller Oslo.

    Men til Narita var ikke noe problem.

    Vi kom og dro fra Shenzhen med remote stand. Så mens de andre gikk i kø for pass gikk vi opp rulletrapp til venstre med tydelig transit skilting og hadde 50 meter til lounge etter sikkerhet.

    Vi valgte altså å ikke bruke 144 timers visa pga ganske kort stopp. Men det skal gå fint å sjekke inn bagasje igjennom om du ikke skal bli i flere døgn osv.


    Hvis de ikke har kodeshare tipper jeg du må ta ut i Osaka også.
     
    EndreD, Henrik and snus_mumrikken like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,271
    Likes mottatt:
    60,445
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Ny uke, nye muligheter. :)
    Mørkere på morgenen enn det var i forrige uke, men det er deilig med lys til "sent" på kveld. (Litt mindre fornøyd med at Yr melder om mulighet for 10-15 cm snø på torsdag.. o_O)

    Straks på vei til kontoret, hvor jeg starter dagen med en økt på treningsrommet.

    Kona lurte på om vi ikke skulle ta en tur til Sør Afrika neste år, og jeg er jo ikke så vanskelig å be når det gjelder å reise. Så jeg fant bonusbilletter i biz med utreise til JNB, og hjemreise fra CPT. Så da håper jeg at det faller i smak hos fruen.

    Ha en fin en!
     
    Earl, EndreD, haifinn and 7 others like this.
  8. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,254
    Likes mottatt:
    5,499
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret. Litt tidlig på an i dag etter Japantur, men vanskelig å klage, heldigvis bare et par uker til neste tur.

    K
     
    Earl, EndreD, haifinn and 7 others like this.
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,415
    Likes mottatt:
    24,489
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Istanbul.
    Påskeferien nærmer seg slutten. Vi har vært utrolig heldige med været. 20+ og strålende sol fra vi kom, til vi drar.
    Håper vi kan ta med oss litt av været hjem igjen:)
    20240329_123439.jpg
    Ha en fin tirsdag alle IF-ere :)
     
    Earl, EndreD, haifinn and 7 others like this.
  10. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,014
    Likes mottatt:
    13,986
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra det unevnte alternativet: Er hjemme, skal ikke på jobb. Ja, jeg vet, noen skal alltid stikke seg ut.

    Det kommunale badekaret er besøkt, på en dag utenom rutinene. Men halvårskortet løper ut akkurat i tide før reisesesongen drar i gang, og da gjelder det å få mest mulig vann under føttene og for pengene.

    Resten av uken går med til å finne frem egnede antrekk for 37°C. Kan ikke være så mye som trengs.

    Ha en fin dag, lykke til på reise og jobb!
     
    Earl, EndreD, haifinn and 5 others like this.
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,415
    Likes mottatt:
    24,489
    Bonuspoeng:
    183
    Avslutter påskeferien i stil med egg i ulike varianter:p
    20240402_085739.jpg

    Vi flyr Thurkish til Brussel og SK hjem med opphold på 1,5time. Noen her inne som vet om det er noe poeng med lounge, eller er det bare å flytte seg mellom gate?
     
    Last edited: 02. april 2024
    Flymunda, Earl, EndreD and 2 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,522
    Likes mottatt:
    871,392
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten .. godt det er helg
    511FD3E2-0CB1-4BAA-BC47-050DB28020F7.jpeg
     
    Flymunda, Earl, EndreD and 5 others like this.
  13. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,254
    Likes mottatt:
    5,499
    Bonuspoeng:
    183
    Har kommet den veien før, det kommer vel an på køen i passkontrollen hvor god tid dere har. Her har jeg ikke statistikk, men det var ingen kø da vi prøvde.

    Det er jo ingen omvei for å komme innom "loftet", den loungen ligger i starten av terminalen før gates. Somregel tidsnok å gå fra loungen i det boarding begynner på BRU, med mindre du har fått gate lengst borte.

    K
     
    Upsaker and Maggie like this.
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,198
    Likes mottatt:
    8,296
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo! Tilbake fra Sør-Afrika sent i går kveld, passe vemodig. Kunne fint blitt værende permanent.

    Ha en solid en!

    Høres ut som en flott kombinasjon. Vi var veldig fornøyd med å være på safari i Welgevonden i Waterberg-regionen, privat reservat noen timer unna JNB og malariafritt. Bodde på Elephants Crossing og gjør gjerne det igjen.
    Welgevonden Game Reserve - Official Website
     
    Earl, EndreD, holmen and 5 others like this.
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,352
    Likes mottatt:
    12,446
    Bonuspoeng:
    183
    Mornings fra grått Oslo. Lite å melde om utenom at det blir årets første innenrikstur denne uken. Har også fått bestilt høstens første tur, som sjokk sjokk går til Milano o_O

    Ha det kjekt :)
     
    Earl, EndreD, holmen and 1 other person like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,271
    Likes mottatt:
    60,445
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde faktisk tenkt til å spørre deg om tips, siden du er der ned "støtt og stadig".
    Det er 10 måneder til avreise, men planleggingen kan jo alltids startes nå! :)
    Hvor lang tid var dere i Welgevonden?
     
  17. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,445
    Likes mottatt:
    23,620
    Bonuspoeng:
    183
    Hjelp! Er det nokon som veit om huslyden har loungetilgong på LHR når vi skal heim med SAS Plus i kveld. Madammen og ungane fyk statuslaust på poeng medan eg flyr på eiga booking med SAS Gull. Er det råd å ete middag hjå United i kveld?
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,862
    Likes mottatt:
    22,387
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, SAS Plus er som business fra LHR så de har tilgang på alt utenom Lufthansa Senator.
     
    Sunnfjordingen liker dette
  19. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,198
    Likes mottatt:
    8,296
    Bonuspoeng:
    183
    Vi hadde tre netter og det var ganske passelig. Ville ikke hatt mindre, ihvertfall. Det er litt reisevei, først med bil og så tar det tid med henting og kjøring inn i reservatet. Du rekker en game drive første dagen om du kjører tidlig fra JNB. Rekker naturligvis også en game drive på morgenen på avreisedag siden det gjerne er vekking lenge før soloppgang. Kunne fint hatt en dag (kanskje også to) til der også, utrolig idyllisk sted.

    Valgte bevisst å bo på EC fordi de hadde "telt" med fine private utearealer, og at de var små. Finnes noen lodger som er ganske store og/eller med mer hotellaktig layout, eller hvor det er mer hyttefølelse - vi ville ha det lite og intimt. Våre telt mer hermetegn var på støpt betongsøyle, og så en stålkonstruksjon med teltduk. Det ga oss litt mer følelse av å faktisk være godt uti bushen, og vi var superfornøyd med alle aspekt der. Veldig god mat, superflinke guider, og vi ble godt oppvartet med den type usynlig luksus hvor de stiller tannbørster perfekt på rad og rekke på badet mens du er ute, og de har et bevisst forhold til hvordan de drev stedet og hvordan de brukte lokalsamfunnet rundt.

    @Upsaker sitt reisebrev fra en tid tilbake skrev om White Water Farm i Stanford, og vi hadde tre nydelige netter nå i påsken - knallbra sted og det hadde jeg nok ikke sett uten forumet her! Virkelig topp sted, vi storkoste oss der.
     
  20. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,605
    Likes mottatt:
    30,941
    Bonuspoeng:
    183
    Kort fra The Loft til alle gatene SAS bruker så det er jo bare å stikke oppom om dere har tid
     

Del denne siden