To Gode Naboar (S03 E01): Angkor Wat, Singapore Sling og Swiss First

Tråd i 'Reisebrev' startet av Travellingalf, 03. okt 2018.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Så er ein på plass i skyssbilen som skal stå for fyrste etappe i dag, Radisson Scandinavia-OSL. Satsar på å sjekke inn i det @Travellingalf landar, så får vi sjå om ikkje vi finn kvarandre etter kvart. Loungen er trass alt ikkje så stor, og eg reknar med at eg berre kan gå etter lyden av krystallglas og champagnekorkar som smell i taket.

    Fin frokost i dag. Det kan fort bli ei veke eller meir før det blir grovbrød med kaviar og ost igjen, men eg satsar på at det går bra.
    LRM_EXPORT_24335636559361_20181004_063859752.jpeg

    Så tenkjer eg at resten av turen går med til å reflektere over kor heldig ein er som blir lurt med på slike sprell.

    Livet er ikkje berre ein leik, det er også ein dans på roser! :)

    Edit: Eg lurer på om det er Jon Skolmen som køyrer meg, men eg tør ikkje spørje. I alle fall ein veldig trivelig kar.
     
    drsyk, pgaa, geddi and 27 others like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har hverken champagne eller sprudlevann på denne tiden av døgnet .... heller ikke "sterkvann" ... dessverre!

    Du får kompensere med hvitvin og ramløsa ...
    Siden dere skal fly med bolaget til ZRH får dere boblevann der ..

    Champis må vente til F loungen på ZRH ..
     
    DanH, Wiolenze, ArthurDent and 2 others like this.
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Killjoy!
     
    ArthurDent liker dette
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Så ser det ut som at vi slapp med skrekken. LN-RGK kom seg i lufta likevel. Men det har vore høg puls her i baksetet etter litt startproblem på Vigra.
    Screenshot_20181004-073140.png
     
    drsyk, pgaa, DanH and 14 others like this.
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    God tur til dere begge :)
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Smått misunnelig ja, kjente det kribla når vi satt og prata i går. jaja, man får slippe ungdommen løs, ha det gøy! :)
     
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Så er @Travellingalf på bakken. Med dei lange beina er han nok straks på plass her i loungen.

    Er det nokon som veit kva slags batteri som er på redningsvestane til Widerøe? Kor ofte dei må skiftast?
     
    ArthurDent and Kristian like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Har du ofte hatt bruk for redningsvestene?
     
    ArthurDent liker dette
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Nei heldigvis. Eg berre lurte på det i går under sikkerhetsdemoen. Eg har ein Kindle som nesten alltid er med i bagen, og den er alltid tom for straum når eg skal lese. :)
     
    DanH, ArthurDent, Kristian and 3 others like this.
  10. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    God tur!
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, dette ble en mer spennende start på turen enn jeg setter pris på... Etter pushback gikk det noen minutter i stillhet før kapteinen informerte oss om at de ikke fikk start på den ene motoren grunnet problemer med lavt trykk fra en kompressor. De skulle ta kontakt med teknisk i Oslo, men vi måtte forvente forsinkelse og at vi ble tauet tilbake til parkeringsplassen. Så gikk det ti minutter eller noe sånt før han var tilbake og fortalte at de hadde snakket med teknisk og skulle starte venstre motor først og så bruke trykk fra denne til å forsøke å starte høyre motor (ja, den på min side avbildet i noen poster tidligere).
    Dette var visst motsatt prosedyre av vanlig da de normalt alltid starter høyre motor først. Uansett, venstre motor ble startet og turtallet ble økt betraktelig i en periode (for å bygge opp trykk tipper jeg) og så startet de høyre motor. Halleluja!

    Så, bare 20-25 minutter forsinket kom vi oss avgårde og nå sitter jeg sammen med godeste @Stuttfeiten i gullstua og smiler fra øre til øre. Men, det skal innrømmes at selv om vi har ett hav av tid før flyet går fra Zürich i kveld så var dette ikke den aller beste starten på turen. Men, om ett glass eller to er vel det meste glemt!

    IMG_6716.JPG
     
    drsyk, pgaa, geddi and 52 others like this.
  12. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    God tur!

    Blir spennende å følge med på turen!
     
  13. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    God tur! Ser frem til å lese mer. Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen om økende spenningsnivå ettersom avreise med first class nærmer seg - 9 days to liftoff for egen del... :)
     
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Då er vi ombord i det som for min del er flight #101 i år. OSL-ZRH på LX4711 (SK841).

    And so it began...
     
    DanH, ArthurDent, Kristian and 8 others like this.
  15. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Du glemte å nevne at det var gate D11;). Alltid et pluss å fly fra den nye piren. Fly pent!
     
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    "In the unlikely event of an emergency evacuation..." Jau, treff ein bakken i 1250 km/t så er vel evakuering temmelig usannsynleg. Sikkerhetsdemoen gikk elles fint, og vi tok av omtrent ca på tid.

    God servering og trivelig crew på flyet til Zürich, røykt hestemakrell med plumbomarinerte rødbetar, og kruskakli med brent geitost og honning. Brødet var også godt i dag, varmt og ferskt. Og så vart denne frokosten runda av med sjokolade.

    Har akkurat landa, og i tillegg til å ete frokost og drikke musserande har vi brukt tida til å lese, sjå på kryssende fly/chem trails, og å øse kvarandre opp med ville spekulasjonar om korleis dagen vil bli. Det er to spente InsideFlyers som lurer på kvar vi skal parkere? Og er dagromma i loungen opptatt? Følg med i neste episode av Pompel, Pilt & Jesusbarna på tynn is.
     
    drsyk, pgaa, geddi and 30 others like this.
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    ... det er vel rikelig med tid for å finne det ut?

    Ellers hørtes den siste frokosten ut til å være kraftig kost .... den må no tynnes ut med noen edle franske dråper.
     
    Stuttfeiten and Kristian like this.
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Og så er vi på plass i det Aller Helligste

    D8D9A9A1-23AF-4376-9CB8-B53050D604D0.jpeg
     
    drsyk, pgaa, Calling and 42 others like this.
  19. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    2,671
    Bonuspoeng:
    93
    Sjå der ja, på plass i E-loungen.
    Er kvilebua bestilt?
     
    Stuttfeiten and Travellingalf like this.
  20. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,420
    Bonuspoeng:
    183
    Dette blir meget spennende å følge med på. Ha det gøy på deres reise til den fjerne Østen og også når dere skal hjem igjen til kongeriket.
    Jeg ser frem til å følge med dere på deres reise, så da ønsker jeg som de andre her: ha en God tur!
     
    Stuttfeiten and Travellingalf like this.

Del denne siden