Tordag på solkysten

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 30. sept 2021.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen ..
    Her på solkysten er det en fin morgen på et vis ..
    I dag kom skatteoppgjøret og dersom BillKill hadde virket med Amex hadde det blitt en CT ..
    949A0231-43BF-45E4-B9E9-DF83F1CBBFFE.jpeg

Last edited: 30. sept 2021
    Earl, Shyneno, EndreD and 11 others like this.
  2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,506
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra bykontoret.
    Utenfor rigges det opp til "food truck festival" og jeg har bitt meg merke i at en av de markedsføres som det beste av Belgia og Tyskland, altså, Belgisk pommes frites med bratwurst eller currywurst. Perfekt kombo det, men muligens litt heftig som lunsj. Kanskje tiden er snart moden for Nederlandske rullende snackbars med bitternballen osv?
    Kun en uke igjen til første leg på første langtur på lenge, med testing av Amex sin gratismiddag på Grilleriet, samt en overnatting før reisen fortsettes via LHR til YUL. Gleder meg! Sendte inn eTA og fikk godkjent ganske umiddelbart, godt å ha det på plass. Neste blir en negativ covidtest, som planlegges å få tatt på onsdag.
    Reising er ikke like enkelt som før, men det kommer vel på plass igjen etterhvert.

Ha en strålende dag!

Earl, EndreD, Sunnfjordingen and 9 others like this.
  3. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,421
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontor. Senere i dag skal jeg over Kjølen til søta bror for å skyte på alt som rører på seg.
    T-16 til første flytur siden februar 2020. Om jeg gleder meg? JA!
    Ha en brukbar dag

Earl, EndreD, Sunnfjordingen and 8 others like this.
  4. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,493
    Bonuspoeng:
    183
    Solkyst her og..
    16329856309488232918607858713649.jpg

anders82, Earl, EndreD and 12 others like this.
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken

T-0 Sumo, tørr vi ta et glass eller to, eller bedre med en hel flaske(hvor mange timer til en er edru, starter 0800 på morgen :D
    T-1 Sawan med bobler, da blir det fuktig ja, tror vi skal spise litt også ;)

T-2 NCC Hotel Christiania Teater upgrade suite, restaurant Teatro lager god pizza har jeg hørt/lest, barn og fruen som skal kose seg mest, jeg er vel i hangover modus.

God mini helg folkens, og til alle som fortsatt skal på jobb i morgen/helgen.

EDIT: Fikk kansellert OSL-ZRH med LX, agenten på SAS fant:
    OSL-WAW-ZRH i X (4 timer på WAW kan bli interessant) , jeg gleder meg da avreisen er dagen før... Lurer på om SIN virkelig åpner til da, BKK er vel en backup plan enn så lenge.

Last edited: 30. sept 2021
    Earl, EndreD, Sunnfjordingen and 8 others like this.
  6. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra den staden som er hovedsete. Kunne like gjerne vært på vestkysten når man ser på været.

Hotell i Cancun...sort of ordnet seg. Fikk gjennomslag på telefonen, med engang faktisk. Hun jeg snakket med kunne selvsagt ikke gjøre noe, så måtte ringe inn en halvtime senere, spurte om direktenummer, fikk ikke dette, men lovnad om at det var få som ringte. Ringte tilbake, inn i automatikkløpet, en halvtime, så ble linjen brutt. Nytt forsøk, kom igjennom etter 10 minutter. Fikk tak en som skulle prøve å hjelpe. Det gikk ikke, fordi jeg booket for lenge siden, og da fikk jeg en rabattkode. Skulle jeg fjerne en natt på 330 dollar, ble hele oppholdet 700 dollar dyrere for en natt mindre...så da ble booking beholdt, men hun skulle legge inn en note om at vi kom dag to, så vi ikke skulle få no show....ikke noe skriftelig så er spent.

Førpremiere på JB i dag, så det blir bra!

Earl, Eddie47, holmen and 7 others like this.
  7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Her er dagen som i går, våt og grå. Solstråle får vi selv være.

Det hjelper selvfølgelig at vi har bestilt 4-ggr-statuspoeng-reiser, til overkommelige priser. Takket være oppdaterte forumister, som holder orden på innreiseregler, havnet både BER og LHR i SAS-appen. Måtte de også bli gjennomført!

Gårsdagens jakt på lammeskank ble ikke så vanskelig som fryktet. Nå er lørdagsmaten sikret og Harry må vente, han kommer ikke på tur riktig ennå.

Ha en fin torsdag!

Earl, Eddie47, holmen and 6 others like this.
  8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Oslo. Prøver å lære litt mer om hjerter i dag. De slår vist både slik og sånn :)

Earl, Eddie47, EndreD and 5 others like this.
  9. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Goood morgen!
    Nettop ferdig med første japansk leksjon denne uken. (Italki.com er genialt, privatundervisning + du kan bruke amex).

Nå er det bare og varme opp psyken, har 7 vinduer jeg skal bytte før selv vinteren kommer.. blir mye jobbing de neste ukene.

Earl, Eddie47, holmen and 6 others like this.
  10. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Jessheim!

Tilbake på hjemmekontoret etter å fått luftet meg i det store utland en tur denne uken. I denne omgang kun biltur til Gøteborg, men det ble i alle fall en natt på Clarion Post.Var innom en lokal slakteributikk som en kollega insisterte på at jeg absolutt måtte besøke så da ble det med en liten halvkilo med Wagyu hjem igjen. Så da er middagsplanen for lørdags kveld spikret i alle fall. Får grave nederst i vinskapet i Bordeaux avdelingen for å se om jeg har noe standsmessig å drikke til, ellers blir det vel en tur til den lokale vinpusheren. Ellers kan det meldes om null Covid kontroll på grensen i noen av retningene.

Dagens tristeste gjøremål er å avbestille Chicago turen til neste helg. Har innsett at Biden ikke kommer til å slippe meg inn og at Chicago marathon må gå uten min deltagelse. Der røyk altså SAS BIZ med (jomfruturen i) A350 begge veier.
    Da blir det en fattig trøst at oppsiden er booking av LH i c til Valencia i desember.

Yr melder regn hele dagen, så det er nå man virkelig skal begynne å teste motivasjonen for å holde trykket oppe mht trening ut over høsten

Ha en strålende en!

Earl, Eddie47, holmen and 8 others like this.
  11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Huff hjerte er komplisert, ST elevasjoner, depresjoner, venstresidig gren blokker og Troponiner er uhyggelig lærestoff, men får vi reddet liv er vi strålende fornøyde. :)

Den der var trist, A350 i C. Må få love å ønske deg god bedring. Håper Wagyu`n faller i smak, for en drøm av et mesterverk det var på 511 (Japan) finnes vel ikke noe annet som er bedre får smaksløkene

Billkill, hva var det igjen:rolleyes:

Godt det ordnet seg.

Eddie47 and rimitone like this.
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,871
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag.
    Siden i går har jeg tenkt, og funnet ut at jeg skal finregne med alle tilleggene som Sixt kommer med etterhvert nå. Greit at de er billigere i utgangspunktet, men når det legges på leie av autopass, ekstra kilometer, ruteforsikring, ekstra fører og annet ekstra så begynner avstanden opp til nærmeste å bli forsvinnende liten. Er det noe som irriterer meg, så er det de som kommer med lav pris for deretter å dytte på alle disse tilleggene. De gjelder hva enten det er flyselskap, leiebiler, hotell og annet.
    Kan hende mister Sixt Værnes en trofast kunde her. Vi får se.

Earl, Eddie47, holmen and 5 others like this.
  13. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    I følge min søster som er i bransjen lærte de veldig tidlig at "blod går rundt og rundt og luft går inn og ut... avvik fra dette er ikke så bra..."

I dag blir det mat og drikke i hyggelig selskap.

Ha en strålende torsdag alle sammen:)

Earl, Eddie47, EndreD and 2 others like this.
  14. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Drikken er vel litt viktigere enn maten :D

Edit : Søsteren din har skjønt det ;)

Points4Fun liker dette
  15. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    15,995
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra flyet på vei til Alta. Været ser mer lovende ut enn i hovedstaden.

Screenshot_20210930-131424_Gallery.jpg

Earl, Eddie47, holmen and 3 others like this.
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Avvik fra dette observeres nesten daglig på jobb og er ikke så bra :oops:

17. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,518
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag!
    Regnfull dag og hjemmekontor.
    Fikk akkurat epost fra SAS om det som står nedenfor.
    Hva betyr det i realiteten ?
    upload_2021-9-30_15-30-47.png

Eddie47 liker dette
  18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,871
    Bonuspoeng:
    293
    Det betyr at vi som allerede har diamant og har slutt på perioden de to datoene vi slipper å tjene 90000 pts / 90 legs for å rekvalifisere til diamant, vi slipper med halvparten :)

mrhaakon liker dette
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,720
    Bonuspoeng:
    293
    At du trenger 22500 poeng for å opprettholde gull i inneværende periode.
    Og hvis du booker et par t/r innenlands i plus, så har du vel nok poeng.

mrhaakon liker dette
  20. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,518
    Bonuspoeng:
    93
    Så det betyr altså at jeg vil få kreditert 23 flyvninger og 22500 statuspoeng på det jeg allerede har av opptjent poeng i perioden? Intreressant

Har nesten flyvninger for å få gull i perioden. Mangler bare et par stk, men det får jeg neste helg.

Men dette vil da kanskje hjelpe meg med å kunne få diamant lettere?

Altså, jeg har 42 flyvninger registrert nå. Vil jeg da ha 42 + 23 flyvninger når oktober er ferdig? Slik at jeg da trenger bare 25 flyvninger for å få diamant?

Del denne siden