Når du ikke allerede har diamant så gjelder det ikke. Legg dessuten merke til kravet til når din periode utløper.
Han "får" ikke diamant hvis han ikke allerede har det. Hvis han har diamant, og har periode slutt jan 31 eller feb 28, så slipper han med 45000/45 for å *fornye* diamanten.
Er jo litt interessant formulering i eposten. Tror jeg må høre med SAS om hva som faktisk er riktig. Ekstra bonus! Værsågod, her får du en ekstragave fra oss i form av halvparten av de kvalifiserte flyreisene/statuspoengene som kreves for Gullmedlemskap! 23 kvalifiserte flyreiser og 22 500 Statuspoeng vil bli registrert på kontoen din i oktober (vises øverst på siden når du logger inn på Min EuroBonus).
God ettermiddag fra kontoret i Sandefjord! Utskrift av alle dokumenter jeg trenger på reisen har stått øverst på listen idag. Entry til Polen (1 side) Entry til England (selv om det kun er mellomlanding, 3 sider) Utskrift av Covid-test (forsøker meg på kommunen sin da dok. nå er på engelsk, 2 sider) Koronoa-sertifikat (3 sider) Fungerer sikkert også å ha det elektronisk men liker å ha en trygghet i et fysisk dokument. T-1 Toronto
Det er nok ikke så komplisert. Neste alle medlemmer har nå fått 2 år med forlengelse av sin status som var opptjent pre Corona. Selv er jeg i den siste gruppen som fikk forlenget status på mitt Gullmedlemskap opptjenti i 2019 nå i høst, når jeg fikk et år til med status som også teller mot LifetimeGold. I og med at verden nå åpner opp og har SAS stoppet med å gi full status et år til, men kompenserer medlemmene som har ny periode med 50% av det vi andre har fått i år. Som gullmedlem med ny periode i Januar eller februar får du altså 50% av opptjeningen din "gratis" for 2021. De fleste her inne har jo kredittkort som også gir statuspoeng sånn at de i praksis ikke hadde måttet fly MR mile for å oppnå minst gull. Det artigste her er at denne gaven fra SAS antagelig treffer ganske dårlig. Aktive EB medlemmer med nytt opptjeningsår i vinter har allerede gjennomført eller planlagt reiser som har sikret dem status videre. Så jeg vil tro at dette treffer medlemmer som ikke har så mye styr på inntjening men som flyr litt, bedre. De har plutselig fått en gavepakke som løfter dem mye nærmer status et år fremover. Selv to jeg en tur til Nord-Norge og besøkte familie på forrige 4x opptjening. Det var en hyggelig tur, men i ettertid viste deg seg at jeg ikke hadde trengt den i og med at SAS delte ut 2021 "gratis" etter at jeg hadde tjent opp nok til gull. Utover det gir SAS 4xopptjening på reiser med SAS fram til 31 Januar. Det betyr at for oss som har startet opp ny inntjeningsperiode allerede, eller som meg senhøstes, så er det relativt lett å sikre status for neste periode 2022. Med kredittkort + 4xpoeng inntjening vil en strategis MR eller to sikre et år til med status.
Er vel så vidt man får hentet tingene sine i fast track før man står ufrivillig i køen til loungen på OSL snart