Torsdag er også reisedag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 11. juli 2024.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,612
    Likes mottatt:
    31,028
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra MBT, på vei mot OSL om få minutter.

    En kjapp tur før det blir helg, LJU via FRA. Når klokka ringer i 5 tiden angrer jeg alltid på at jeg ikke valgte å ta siste til FRA dagen før og en natt på flyplasshotellet!

    Edit; Kan melde om kaos på OSL. Både før og etter sikkerhetskontrollen. Mulig det er noe feil med EDB systemet for innsjekk/bag-drop?
     
    Last edited: 11. juli 2024
  2. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    458
    Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen! Har vært noen reisedager på rad her. Hadde en nydelig reise fra ARN til BKK med Thai i C. Nå er vi i Siem Reap i Kambodia etter å ha besøkt både Bangkok og Phnom Pehn. Fikk prøve DMK airport for første gang. Ikke noe å skryte av. De hadde riktignok en fin longe som slapp oss inn med Lounge Key kort.
     
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,543
    Likes mottatt:
    5,859
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra en mindre brennende Bishkek. Bussbillett til Almaty er nettopp anskaffet. Følelsen av tidligere Soviet-republikk er sterkere i Bishkek enn i Tashkent. Dessverre er bussterminalen for internasjonale avganger veldig utdatert. Det gjelder også busser til Almaty. Busser til Tashkent er derimot finere.

    IMG_9625.jpeg

    IMG_9636.jpeg

    IMG_9632.jpeg
     
    Earl, Sonictravel, paron and 18 others like this.
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,535
    Likes mottatt:
    871,523
    Bonuspoeng:
    293
    Sommerbyen på solkysten er litt lysere i dag og 15 grader. Min venn yr melder om dager med over 20 grader i dagene fremover …
    Er begynt å lure på om jeg blir kastet ut herfra snart? Jeg er jo sluttet å fly!
    Sist jeg fløy var et lite hopp fra CPH til verdens vakreste by den 8.februar ..
    Neste flygning er til Nord-Norge for å feire bursdag for barnebarnet i Trondheim i slutten av august .. 1 time hver vei.
    Abstinensen er til å ta og føle på ..
    … bestilte derfor en liten 6 flygnings tur med Lufthansa til Beograd i oktober.
    Godt det er helg IMG_5626.jpeg
     
    Earl, Sonictravel, Nordlands and 14 others like this.
  5. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,077
    Likes mottatt:
    12,076
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Norge. Siste dagen på jobb før ferie! Endelig min tur også med avgang utenlands i morgen ettermiddag.

    Måtte fylle opp bonuskontoen litt før avreise, må bare elske Jakobs utvalgte.
    IMG_4661.jpeg

    Prøvde å forklare ungene at det egentlig er «gratis» å kjøpe Jakobs utvalgte, men de henger ikke med på regnestykket mitt…

    Ha en fortreffelig torsdag
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,535
    Likes mottatt:
    871,523
    Bonuspoeng:
    293
    Min kone skjønner ikke det regnestykket heller!
    Når jeg prøver å fortelle at det utgjør forskjellen på å gå til venstre inn flydøren og til høyre så rister hun på hodet og sier omtrent som så: Ja? Hvis vi ikke skal sitte foran så flyr jeg jo ikke .....
     
    Kristian, Earl, Sonictravel and 7 others like this.
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,612
    Likes mottatt:
    31,028
    Bonuspoeng:
    183
    45 minutters connection i FRA gir lite tid for lounge men rakk en liten frokost:

    IMG_0531.jpeg
     
  8. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,371
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen!

    Traff endelig på en kompetent agent og fikk endret EWR-FRA-VIE til EWR-FRA-OSL-TRD. Utrolig nok så må vi ha en overnatting på OSL... får se om det dukker opp noe nærmere avreise.

    Siste døgn på hytten før vi setter snuten hjemover noen dager. Rekker akkurat Meny på lørdag for å sikre kaffen det neste halvåret :)
     
    Earl, Sonictravel, Eddie47 and 11 others like this.
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,507
    Likes mottatt:
    22,184
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra kontoret.
    Siste dag på kontoret før ferien starter, og forhåpentlig er hjemmekontorforbudet opphevet når jeg kommer tilbake.
    Når det gjelder regnestykker, så har jeg skjønt at det finnes "girl math", "travel math" og helt sikkert "loyalty point math". Fruen har skjønt at 1 trumf er verdt mer enn 1 krone når det brukes fornuftig, men tilbudet å få 30% trumf av en pose kaffe til 109kr som vanligvis koster 89kr og gir 1% sliter hun litt med å svelge, selv om 109-posen er 76,3kr (32,7 trumf) og dermed billigere. Mye billigere hvis man ser på verdien av trumfene. 6 kaffeposer alene trigger fast overføring til SAS a 2700 poeng, som betyr at 24 kaffeposer er nok til en t/r nord-norge. Litt over 20 poser kaffe er også en hotellnatt på comfort, som for tiden ofter ligger 1500kr i verdi. Men da må man altså først ut med 20kr ekstra per pose med "ekte penger". Når har du sist sett en tur til Hammerfest til under 500kr? Eller en hotellnatt på rundt 400?
    Mhh, siste delen har jeg ikke snakket med henne om enda... får se om det blir masse kaffe likevel :cool:

    Ha en finfin dag!
     
    1884derby, Earl, Sonictravel and 13 others like this.
  10. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    1,230
    Bonuspoeng:
    93
    Selvsagt helt tilfeldig at det var 6 flygninger :)
     
    Eddie47, Arvid1410 and Rscott like this.
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,451
    Likes mottatt:
    23,676
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå forsiktig austlandsveir i Florøida. Med massevis av poeng på konto og ein CT som ligg fint og ubrukt må eg snart finne på noko. Eit siste stunt med LH F fristar, men dessverre er det alt mogleg anna som krev tida mi. Det blir vel heller å nyte neste helgs SAS Plus-tur til SPU.

    Lufthansa har ledig T/R i F til ICN i helga, @Eddie47
     
    Earl, Sonictravel, Arvid1410 and 7 others like this.
  12. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,026
    Likes mottatt:
    14,121
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

    Dagens oppgave er å finne en god kombinasjon av fly, hotell og underholdning (les klassisk/opera) for en helg i Hamburg. "God" omfatter priser, rutetider og program. Tre parametre som lever sitt eget liv.

    Ha en fin dag med valgmuligheter, alle IF-ere!
     
    Kristian, Earl, Sonictravel and 8 others like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,289
    Likes mottatt:
    60,592
    Bonuspoeng:
    293
    Hei og hå, det er torsdag!
    Jobber hjemmefra, mens vaskemaskinene går, og stereoen står på full guffe.
    Rolig på kontoret denne uken, heldigvis. Så jeg får ryddet unna alt som må ryddes unna før ferien.

    @Sunnfjordingen har satt griller i hodet på meg. Nå har jeg lyst til å ta en t/r med LH F i helgen.. :rolleyes:

    Ha en fin en!
     
    Earl, Sonictravel, Arvid1410 and 6 others like this.
  14. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,077
    Likes mottatt:
    12,076
    Bonuspoeng:
    183
    Regnestykket er egentlig veldig enkelt, og det er i tråd med det @Flyingdutchman presenterer over.

    Alt av Jacobs utvalgte gir 30% trumf. Handler du for ca 2.300 kroner så gir det 9.315 eurobonuspoeng (2300x0.3x13.5). Legg til det du får fra kredittkortet og du har nok poeng til en flytur hvor som helst i Norge. Det er ikke noe problem å finne en flytur som koster mer enn 2.300 kroner, ergo er varene fra Jacobs utvalgte gratis (evt er flyturen gratis). Regnestykket er enda hyggeligere med bind og bleier fra Kiwi som vi handlet etter vi hadde vært på Meny. Har funnet ut at jeg går i overskudd av å bo med tre tenåringsjenter og en kvinnelig samboer.

    (Neida, går nok aldri i overskudd der - men det hjelper i det minste på humøret og bonuskontoen når jeg får trumfoverføringene fra innkjøp av bind)
     
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,451
    Likes mottatt:
    23,676
    Bonuspoeng:
    183
    Eg og. Dessverre skal madammen ha slutta lag med damene laurdag, og barnevakta (moder'n) er i Helsinki, so eg kjem meg ikkje av stad. Det er skrapa med bonusbillettar mellom BGO og FRA, so då kunne eg fått sjansen til å reist ned på kjøpebillettar og jobba meg mot fornya senatorstatus. Det er tydeleg at tyskarane heller vil reise til Bergen enn til Sør-Korea på sommarferie.
     
    Spielhaug, Arvid1410 and EndreD like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,289
    Likes mottatt:
    60,592
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ingenting mellom OSL og FRA heller.. Så jeg hadde samme tanke som deg, da kan jeg få de to siste LH-flightene jeg mangler mot fornyet SEN status. :rolleyes:

    Skal tenke på det til etter lunsj.:D
     
  17. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,451
    Likes mottatt:
    23,676
    Bonuspoeng:
    183
    Du verden. Tyskarane er so gira på å bruke bonuspoeng til Bergen at dei og flyr via OSL? Skal seie vi er populære her vestpå.
     
    Arvid1410, EndreD, Eddie47 and 2 others like this.
  18. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,066
    Likes mottatt:
    7,149
    Bonuspoeng:
    183
    Siden 20. juni må *A bonusbilletter bookes minimum 3 dager før, så dessverre ikke så mye å tenke på. Det gjør at en siste F-sommertur med LH blir tilnærmet umulig.
     
    Arvid1410 liker dette
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,146
    Likes mottatt:
    6,076
    Bonuspoeng:
    183
    Det går fint å endre frem til dagen før, tredagersfristen gjelder kun nye bookinger.
     
    Arvid1410 and Preference like this.
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,320
    Likes mottatt:
    8,452
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra utedassen på Helgeland!
    IMG_7130.jpeg
    Luftig og fint rundt stumpen, ikke akkurat FCT, men tankene flyr og man får litt egentid her også.
    Dagen er ikke ferdig planlagt ennå, som seg hør og bør når man er på ferie, men man burde malt et naust, fikset noe elektrisk, sett etter multer og fisket litt. Det var rapportert 30 kilos kveiter borti hogget, håper vi ikke får noe så stort…
    Ha en kveitrande god dag!
     
    Earl, Sonictravel, Upsaker and 5 others like this.

Del denne siden