God morgon frå Aust-Finnmark! Her skin sola for n-te dag på rad og i natt har det neppe vore under 20 grader ute. Elles er eg vikarierande matfar for katten Pusjkin, oppkalt etter den russiske nasjonaldiktaren: Monster (katten som garantert har eit gullkanta pandionkort til mine gemakkar) har passa på at eg har gitt dyret kos med ujamne mellomrom natta gjennom. Av andre ting: Åtte dagar til neste flytur! Ha ein fin dag, folkens! @Eddie47, eg trudde dette var solkysten, eg:
God morgen fra Romerike, her pakkes det før ferden går til vakre Valdres om en time. Skal bli godt med noen dager på hytta nå! Champis er pakket, øl er pakket, gin er pakket, vin er pakket og så klart lader til mac’n så jeg kan følge med på IF. Har jeg glemt noe da??
God morgen fra Mallorca, noen kjappe timer med soling er igangsatt etter en litt tidlig frokost. Lunch på Nikki Beach før det blir hjemreise med LH via MUC. Sete 2C er spikret helt hjem. Ingen flights planlagt før 7aug etter i dag! What to do?
God morgen fra FCT! I dag ble man noe uventet plukket opp av en blå doning! Sjåføren, sikkert i et forsøk på å yte (enda) bedre service, hemmelighetsfullt fortalte meg om First Class Terminal med oppfordring om å ta turen dit. Jeg lar meg ikke be to ganger!
Disse polene må vell være satt opp av Helsepolitiske årsaker? For å hindre overdreven bruk av HB? For kundegrunnlaget kan vell ikke være regningssvarende? C
Si ikke det. Polet på Flå, som muligens er Norges minste har et bra kundegrunnlag med all trafikken på RV7 til Gol, Hemsedal og Geilo.
God morgen fra himmelen over Sverige! Mens noen forumister vansmekter i FCT nyter vi livet i en fullstappet DY retning Berlin. Null fasttrack (men heller ingen kø på OSL) og null lounge (men en god fish&chips på Fiskeriet), var en underlig følelse... Nå blir det godt med litt mer levelig temperatur enn i furet værbitt, ser Berlin knapt går over 25 grader... Ha en flott torsdag!
God dag frå Valdres. Her er det godt ver og klart for fleire dagar med Vinjerock og god stemning. Litt dårleg med kjølemoglegheiter for champagne, men vi kjem ikkje til å gå tomme for gin og andre forfriskande varer. Ha ein strålande dag!
Riktig. Min plan var å bli kjørt til baggage claim og deretter gå til FCT hele tiden. Men her kom altså sjåføren meg i forkjøpet og anbefalte FCT framfor FCL straks jeg satte meg i baksetet.
Det er vel lov med litt champis, selv om man ikke skal fly på noen dagen? Været her på hytta i Kragerø vil bare ikke gi seg... Litt kontrast til uværet jeg leser om hjemme i Tromsø....
God ettermiddag fra E18 igjen. Sørlandsferien ble plutselig avbrutt av uforutsette hendelser, men fine været ser ut til å være med tilbake til Oslo heldigvis. Jeg har forresten et spørsmål det helt sikkert finnes noen som kan svare på her. Jeg trenger å få plassert en bil et døgns tid i nærheten av E6 ved Gardermoen. Finnes det noen gratis/billige parkeringsplasser? Det er ikke så nøye hvor det er, for jeg har med følgebil.
God kveld fra Alpe d’Huez. Har i dag overvært den 12. etappen i TdF. De norske tilskuerne gjorde seg mer bemerket enn de norske rytterne i dag... Og forresten, været er faktisk like bra her nede som hjemme i Norge Og ja, 13 dager til roadtripen byttes ut med flytur på TG F. Forekommer meg at det blir mer behagelig (i alle fall betydelig høyere champagnefaktor )
Min erfaring er at champis er ok når som helst og hvor som helst - og til hvilken som helst anledning. Jeg har en god venn som har et skilt på kontoret som sier "Save Water - Drink Champagne" - et visdomsord i disse dager...