God torsdagsmorgen fra Øst-Finnmark! Snart skal 'pandion for life'-loungeverten (altså undertegnede) bevilge seg en aldri så liten ferielukning av nevnte etablissement. Trøndelag står på planen f.o.m. i morgen. Med andre ord skal det flys og grunnpoeng skal sankes. I god SAS-stil vil pandionkatten bli informert om ferielukningen etter at denne er iverksatt. Vi (rojalt flertall) regner overoptimistisk med at det vil gå uten de store klagene... Utover det kan Øst-Finnmark skilte med sol fra nesten skyfri himmel og tosifret temperatur, vi snakker 11 helfrekke varmegrader! Ha en fin-fin torsdag, folkens!
Dagene går alt for fort nå når det er ferie og mor har regien ... Vask av reiseklær, lunsj med barnebarn (og foreldre), pakke på nytt og så rett til hytten! "Gresset har sikkert vokst alt for mye" Mye stress dette ....
Du må få deg robotgressklipper! Det er finfin underholdning å se på den jobbe mens man nyter en (åtte) GT på terrassen.
God morgen fra hovedstaden! Ferien har endelig begynt, og i dag går ferden til Tromsø for å overvære Bukta-festivalen. Da Weezer annonserte at de kom til Tromsø i sommer, var jeg raskt ute og kjøpte billetter til festival, flybilletter og hotellrom. Gleder meg! Sommerferie!
Tomten passer ikke til det dessverre, terrassert med flotte gråsteinsmurer og "veier" fra en svunnen tid da enhver jordflekk ble utnyttet til dyrking av grønnsaker eller for.... Skulle gjerne hatt en av de nye firehjulstrekkerne fra Husquerna og programmert den...
God morgen fra Gullstua til SAS på OSL. Fått meg frokost, men det var litt kaos når jeg kom til flyplassen med full evakuering. Landet fra Malta i går kveld, tenkte langhelg med hjemmekontor. Det varte i ca 20 min før det var ny info om å komme seg til Island fortest mulig. Så nå er det SK til KEF. Håper på hjemreise i morgen. 3C er mitt, ser ut for ledig midtsete. Flighten hjem fra FRA i får kveld var forresten #100 i 2019, men ble ikke lange pausen fordi. LH hadde forresten samme fly og samme mat på MLA-FRA som FRA-OSL. De har heller ikke hivd seg på trenden med å kutte plast, de bruker heller mer og har nå plastglass på C også(regner med midlertidig)
God morgen fra gullstova. Feriestart! Liten brems i festen da flyet er 2 timer forsinket. Men den som venter på noe godt! 1D og 1F venter. K PS: Hva bruker man voucher på 100NOK til på OSL?
Reiser med barn, så sekken er full av nøtter/frukt/mellombar. Eller hanger management som jeg kaller det. K
God formiddag fra den polske byen Gdańsk. Idag er det hjemreise til TRF med Ryanair. Gutta har bestilt nødutgang så jeg får ikke oppleve knuste kneskoller. Dette er forsåvidt min post nr. 737 som også er flymaskinen jeg skal sitte på med hjem til Torp Ha en god Torsdag selv om du skal fly 737 eller ei
God formiddag fra OSL loungen. Stille og rolig i formiddag i premium delen av loungen. Vertskapet byr på vafler og det er jo fint mens man venter på BA 763 Slutter aldri å bli overrasket over Ola Dunk på ferietur altså... hvorfor skal man stå i lang kø ved de første innsjekkingsautomatene man ser etter å ha kommet opp rulletrappen når det 10 meter lengre inn i terminalen står 10-15 ledige automater... Nyt torsdagen folkens
Så på en sånn i går, den er jo helt rå! Men nesten 50k er litt i overkant.. Men det er vurdert for hytten, vi har nemlig veldig (alt for) mye plen. Nå har jeg kommet meg til innenlandsloungen, og kona har fikset kaffe til oss. En del mennesker her, men ikke fullt. Men, selvfølgelig masse folk som har baggen på stolen eller plassen ved siden av, så man ikke får plass likevel. Folk ass. En ting til, hvorfor må de slippe inn folk i fast tracken når det nesten ikke er kø i den vanlige sikkerhetskontrollen? Damen slapp inn en familie på 5 rett før vi (og fire andre) kom i fast tracken. Det hadde gått raskere for oss å gå i den vanlige sikkerhetskontrollen. Folk ass. Men, det er ferie, jeg har god tid, og skal ikke rekke annet enn et fly som går om 55 minutter.
God formiddag fra innlands loungen. Fylle på med litt mat og drikke før en kjapp flytur til Molde i Go. Kan se ut som @holmen akkurat stakk avgårde før vi ankom loungen kl 11:14. Aner ikke hvordan han ser ut, men kunne ikke se noen med insideflyer tag her. God Fortsatt Torsdag til alle
Hoi fra Oslo. Fått unnagjort litt greier før siste del av ferien settes igang med WF175 til HOV og tour de Sunmøre. Også fått bestilt FAE, så da får man bare ligge og vente på at det skal åpnes for reservasjoner på Koks
Nå fikk vi ikke snakket sammen på siste Øl og flybonus da jeg satt på andre siden av bordet på Sumo, men jeg husker at jeg tenkte det det må være Holmen ut i fra bildet ditt (nå håper jeg jo at du var der ellers så har jeg tråkket i salaten nå )
God kveld fra Bali. Flyturen med Thai via Bangkok gikk greit for meg. Barna var litt mer slitne, men fikk sove litt i loungen og på flyet mellom Bangkok og Bali, men de kom seg likevel fort ut i bassenget etter vi hadde sjekket inn på hotellet. Vi tar nok en tidlig kveld i dag og satser på å være fit for fight fra I morgen av. Vet ikke helt hva jeg skal si om Thai business egentlig. Vet jo at flyet er gammelt fra Oslo, men setet, servicen og IFE var egentlig helt kurant. Det som skuffet meg mest var kvaliteten på maten. Kun forretten jeg synes var god (noe ost og skinkegreier). Jeg valgte thaimat til hovedrett og ingen av smårettene var i nærheten av å smake like godt som en hvilken som helst rett kjøpt på gata i Bangkok til 10-20 kroner. Jeg rakk bare en film før jeg sovna, og det er nesten det viktigste. I tillegg sovna jeg fort mellom Bangkok og Bali så der rakk jeg ikke få mat engang.