God strålende? morgen fra Oslo. Nok en sommerdag i den søte delen av landet. I dag er det sikkert litt hverdag, handledag og mye annet. Selv har jeg T1 for nytt flyselskap. Brussels biz til.... tatata! : Brussel. Helgetur med jobbkoleega som går via Brussel og Istanbul til Amsterdam. Nyt dagen!
God morgen fra badekaret! Vurderer om det blir Oslo tur i dag. Er jo lang vei. Men fint å sosialisere seg og. Veldig godt å komme tilbake fra langtur i går. Gikk rett på jobb og møte. Mangler innsjekket bagasje som ble igjen på CPH grunnet feil på baggasjeanlegg. Har fylt ut PIR rapport nå. Eneste jeg shoppet på turen var en tsjorte av merket Eton. Utrolig herlig kvalitet. Var greit å møte på jobb med rene klær da jeg hadde glemt tsjorte i cabin bag men husket andre ting.
God morgen fra godstolen. Tror det blir sentrumskontor i dag, men sitter i vurderingsfase enda. Det blir tur til Lily neste uke, organisert av andre, så jeg sendte en epost der jeg ber de legge til ncc medelmsnr mitt, ba ikke om noe mere men håper på oppgradering. Klarer meg fint uten også den ene natten men liker å se om kortet ‘funker’. Ha en flott dag alle sammen!
God torsdag fra Oslo. Fortsatt ikke helt i vater etter påskeferien og har en haug med kofferter og stash stående overalt, får se om jeg klarer å rydde litt i løpet av dagen. Skal heldigvis av gårde til København alt i morgen så da slipper jeg å sette bort alle koffertene i boden, selv om det denne gangen heldigvis blir vesentlig mindre bagasje å drasse på
God morgen fra det sørlandske! Finværet fortsetter og skogbrannfaren øker stadig. Stylterottene (Rådyra) har gnafset i seg et helt felt med bergenia ( bergblom) siste rester av blå og hvite krokus ( De gule får stå -sammen med påskeliljene). Grågåsparet som har påtatt seg jobben som plenklippere ( i påvente at jeg får ut roboten) har fått frem 5 dunnøster i år. De var og prøvesmakte gress av 2022-årgangen for første gang i går. T-60 til langhelg til Japan, men det ser jo ikke så veldig lyst ut mhp åpning for turister. Jeg får stadig noen meldinger fra SAS og LX om (ubetydelige) endringer i reiseskjema, men de er jo som nevnt aldeles ubetydelige i forhold til lotto'en om Japan i det hele tatt vil åpne for turister. Junior har i det minste fått fornyet passet ( han fant en politistasjon langt pokkerivold som hadde ledig time før Sankthans), og har dessuten tatt sin 3. dose. Det er mulig jeg tar dose # 4 -bare for å kunne innynde meg hos japanske myndigheter. Fløy BGO-KRS etter påske, og registrerer at WF stadig bruker NoRRA sin ATR 72-maskin med Finnair livery. Hvis det er andre som flyr med denne, er det greit å merke seg at inngangen er bak, så det er er lurt å velge seterad 15-17på disse maskinene, -særlig hvis en vil/må kjapt av. Ha en god TTT!
God morgen alle sammen. I går kom beskjed om at selskapet skal sende oss til sydfrankrike, så det kunne vært verre. Ellers er det ikke strålende vær, men slettes ikke dårlig.
Solkysten bader fremdeles i sol og i morges var det 10 grader ute .. det går mot varmere tider. Har nettopp sjekket inn på en flygning til Oslobyen i morgen .. det blir 1C i morgen etter at flyet jeg skulle reise med ble kansellert. Jeg er overbevist om at flyet ble kansellert fordi de hadde for lite pasienter, i morgen tidlig er det 3 (tre) seterader i Plus. På tilsvarende flygning i gamle dager, 2019 og tidligere, var nesten halve flyet Plus. Dårlig med inntjening for bolaget ..,
Var utrolig deilig å komme hjem i går men fikk lyst å reise ut igjen etter en super natt i egen seng og et bad og en halv flaske vin, litt grillet gårdskylling (stange) og en salat. Grilling i finvær her i sørnorge er det noe eget ved altså! Kanskje jeg utsetter turplanleggingen noen dager, men lysten er der!
Yo fra Oslo. Lite som skjer her, utenom en mild irritasjon over Italias sine korona-regler. Har i tillegg planlagt noen fjellturer i slutten av mai, så håper at snøsmeltingen tiltar vestpå. Gjetter på at Widerøe til Sandane er noen hakk mer behagelig enn Ryanair sin Max med 197 seter til BGY SK262?
God kveld frå Sunnfjord. Det kjennest i alle fall slik ut. Eldstemann vakna i 3-tida og var stort sett vaken etter det. Jammen godt vi har kaffi. Slik går no dagane. Snart berre ein månad til snuten vert vend mot Amerikas Sameinte Sambandsstatar.
God tidlig ettermiddag fra hovedstaden. Jeg fant plutselig ut at jeg hadde et gavekort fra Choice som går ut i mai måned. Ikke ideell timing å finne ut av det nå, siden jeg knapt er hjemme i mai. Jeg ringte de derfor for å finne ut om jeg kunne booke lenger frem i tid og betale nå med kortet eller om jeg måtte faktisk gjennomføre oppholdet før utløpsdato. Uoppfordret sa han da "Vi kan forlenge gyldigheten til 31. august" Strålende service fra Choice der også. T-7 til neste interkontinentale tur. Heldigvis også den uten munnbind. På Thai Airways mellom Phuket og London hadde vi bare munnbind da vi gikk ombord. Etterhvert slutta alle å bruke munnbindet og det var ingen kommentarer fra personalet
Tror du en 4. dose vil gjøre susen for å komme inn i Japan? Jeg haddeopprinnelig en tur til Tokyo i juni. Den ble kansellert og jeg har nå en tur både i juli og september. Krysser fingrene for juli.... Xxx.
God kveld fra Jakarta. Jobbinga er stort sett unnagjort etter en lang økt i dag, men får vel stikke innom i morgen også? Intercontinental har stengt Club Lounge som nevnt i en annen tråd men byr på servering i hotellbaren. Afternoon Tea/High Tea; Meget bra men litt mye søtt. Nå er det drinker og «snitter» som gjelder. Ikke særlig sulten etter fasting og søtsaker så holder meg til drikke. Gin som serveres er den blå, ikke Bombay nei, London No1. Labert Tonic utvalg så jeg tar den neat. Prøvde å finne meg tidligere hjemreise viavia men endte med å holde meg til Qatar 01:00 lørdag lokal tid. Skal jo ikke til US&A før mandag så ikkeno stress. Fly pent folkens
(Ikke så) god ettermiddag fra Jessheim En av de dagene man aldri skulle ha forlatt sengen. For det første ser det ut til at jeg har fått en aldri så liten Covid-backlash. Formen er begredelig igjen ca. en uke etter at jeg var symptomfri. Har lest at det muligens ikke er så uvanlig at det kan svinge litt For det andre ser det ut til at girkassehistorien på bilen min, som startet i slutten av november, fortsatt drar ut. Nå har jeg hatt bil litt av og på i snart 5 måneder. Nå krever takstmannen at bilen flyttes fra den lokale Mekkonomen på Jessheim til merkeverksted på Son (som var det jeg bad om i utgangspunktet, men forsikringsselskapet insisterte på at bilen skulle til nærmeste verksted). Ser ut til at det blir skift av girkasse til drygen 250 høvdinger . Godt man har forsikring sier jeg da. Ikke akkurat den AmEx omsetningen man ønsker seg... Jaja, sånn går nu dagan. Det er i alle fall fint vær
God ettermiddag. Frustrasjon over dårlig utvalg av reward tickets. Innser at jeg må planlegge årevis fremover. Kan også melde at SAS nesten systematisk ikke tilbyr ET award tickets til Addis Abeba, selv 330 dager frem i tid. Bare TK og LH, omtrent.
E jækla drit altså. Jeg jogget inn til 45min på 10km i starten av mars, men 1 mnd og 12 dager etter at jeg fikk første symptom henger det fortsatt igjen og p.t. er 1 time på møllen i garasjen med hastighet 10 det jeg orker/klarer.
God ettermiddag fra Grenland. Dag to med grillings unnagjort. Nydelig vær her altså. Fikk spora opp hva mitt " Ethiopanske" bookingnummer er. SAS, *A bookingnr kunne ikke brukes til setevalg. Fått midtseter på første rad på 787-9 flyet til og fra Addis. Nattflyving begge ggr, så god benplass er bra. Sez i feb blir stas. Ha en utrang aften
God kveld fra FCL A. Fløy inn fra OSL via ZRH i kveld og reiser videre til ORD i morgen tidlig. I Zürich var det tommel ned fra loungedragene med henvisning til at man måtte ha en F-flight samme dag, men her i Frankfurt slapp jeg inn etter at de sjekket litt regler på bakrommet. Nå angrer jeg på pølsene jeg spiste i Senator-loungen før avreise til FRA.