Joda, men i det minste flytt og endre tittelen på tråden til noe som ikke er en dårlig spøk om en alvorlig situasjon . K
Tittel/innledning på tråden kan godt endres ja.. Flyplassen er nok relativt safe mtp Taliban. Ser at US har hatt flere stratotankere i luften til enhver tid mellom Kabul og saudi arabia så er nok også mye kampfly i nærheten. Samt er nok en del skip med missiler klar også.
Nope, samtidig som medier melder om at flyplassen er stengt for all trafikk så kan man se på flightradar at TUAF580 når er på veg til Islamabad isteden.
Satellittbilder 10:36 local den 16. august 2021. På høyre side her (nord) er den militære delen av flyplassen: Kilde
En tur inne på snapmap for å sjekke tilstandene. Turkish står fortsatt på bakken der og det er mildt sagt ekstremt mye folk som springer rundt overalt på flyplassen.
Snapmap på snapchat hvor de som er der kan legge ut offentlige klipp som hvem som helst i verden med snapchat kan se.
Kan jeg ha blandet med annet selskap? Videoen viser kun bakerste del av flyet som er der, og logoen er ikke så veldig ulik turkish. Står uansett flere kommersielle fly på bakken der.
Turkish skal ha klart og fly ut tidligere dag fra den militære delen, kommende flyvninger er kansellert
Da er det sikkert noen her inne som klarer å gjette seg frem til hvilket selskap det er. Jeg vet ikke selv, men det var ikke veldig langt fra turkish sin tail. Forumet godtar ikke bilde så jeg får ikke lastet opp screenshot.
Er det noen av disse du tenkte på? https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/17D80/production/_119946679_gettyimages-1234707462.jpg
Turkish landet og tok av … https://www.businessinsider.com/tur...-into-kabul-on-daring-flight-2021-8?r=US&IR=T Flyet landet på IST kl 16:48 i dag ..
Usikker på når dette er tatt, men bilde er fra samme område av flyplassen. Derimot var de videoene jeg fant av mye dårligere kvalitet, men det var ikke vanskelig å se at det var kaotisk med mye flere folk fritt ute på flyplassen enn hva som er avbildet her. Lett å se her, men på videoene jeg såg så var kvaliteten såpass dårlig, og utifra hvilke fly som flydde inn og ut så ga det ikke mening at det kunne være noen andre enn turkish.