Transit i SIN på separate billetter med innsjekket alkohol

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av nick5000, 09. des 2019.

  1. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noe måte i SIN man kan unngå å smugle eller fortolle (for mye) alkohol inn i Singapore hvis man har separate billetter og ikke gjennom sjekket baggasje?
     
  2. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Airside oppbevaringsboks o.l?
     
  3. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    28
    Man får jo ikke med alkohol gjennom sikkerhetskontrollen, så det ville fungert bare hvis man handler airside tax free da.
     
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkerhetskontrollen er ved hver gate i Singapore. Du kommer med 1 fly til SIN og skal fly videre med et annet fly på 2 ulike booking nummer? Er ikke noen security da?
     
  5. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg mente sikkerhetskontrollen i Norge. Tenkte å ta med 10 liter øl som innsjekket baggasje.
     
  6. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Tvilar på at det finns mogleghet for dette på Changi, trur du må gå ut for så og sjekke inn på nytt.
    Eg hadde nok gått på rødt, forklart situasjonen og visst boardinkortet til neste fly.
    Det kjem ann på kven du møter på, men det er mange som er ‘reasonable’ i Singapore.
    Eg veit fleire har spurt om snus, som ikkje er lov i Singapore. Men dei har fått OK frå tollen.
    Ein sjans og ta, defintivt men eg har trua.
     
  7. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Har både i HKG og Singapore gått på rødt på veg ut og forklart at jeg har med alkohol/tobakksvarer ved slike situasjoner, har alltid bare fått beskjed om at det er greit.
     
    nick5000 and snus_mumrikken like this.
  8. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    28
    Fant en link her på Changi sin side hvor det står at man kan gå til transit counter. Funker dette?
    https://www.changiairport.com/en/airport-guide/transit.html
    Det står:
    If you have your boarding pass, but your checked-in bags are only sent to Changi Airport:

    Please proceed to your nearest transfer lounge/counter. At the transfer lounge, you may refer to the Transfer Information Passenger Display System (TIPDS) to find out which transfer counter you can approach to request for your checked-in bags to be transferred to your departing flight.

    Betyr det at de kan klare å få baggasjen fra båndene og sjekke inn videre? Hvilke selskap tilbyr isåfall det?
     

Del denne siden