Det har vært et dårlig år for reiser og min EB periode går ut nå i høst (30 nov) Er det noen som har tips på en reise som kan gi meg ca 20.000 poeng nå i høst ? Kan reise ut fra TOS, OSL eller ARN. Kan være borte opp til tre uker men ønsker helst bare 1 uke eller kortere. Har SAS Mastercard Premium. Setter veldig pris på gode råd og tips om hvor jeg bør dra✈️
Det handler vel litt om penger også, men en t/r reise til vestkysten av USA i Plus til LAX og retur billigste businessklasse TOS-OSL-CPH-LAX-CPH-OSL-TOS gir nok poeng 20200 poeng for 16089kr
Hvis du har muligheten til å bestille Sas Amex Elite, så får du 20k statuspoeng med en gang. https://www.americanexpress.com/nb-...allcards-learn-SasAmexElite-fc&cpid=100536562
Om du ikke har noe spesielt ønske om å dra lengre ut i verden så kan det gjøres mye billigere med 2 t/r reiser Plus Pro Bio i europa. Typisk billigst billetter noen dager i uken sånn at det er rimeligst reise med 1-2 overnattinger, eller 1 uke. Sjekk lavpriskalenderen, ser ut som BER og DUS peker seg ut med start i TOS. Edit: Glemte at det fra 1.sep ikke blir +25% på nivåpoeng for EBG/D, da må du kanskje bevisst velge en reise med dyrere billett for billettklasse med mer poeng for å bikke 20k på 2 slike reiser.
Virker som det billigste er 6000 kroner for Amex Elite. Om du likevel vil reise, så er det nok California eller Miami, slik folk har nevnt i tråden.
Snakket med supporten i dag og de sa at det er reglene på datoen for bookingen som gjelder, ikke når reisen gjennomføres. Dvs om jeg booker en reise nå før månedsskiftet så får jeg +25% opptjening. Er litt usikker på om det vireklig stemmer men det var det de sa.
Som @Nordlands sier, ta skjermbilde. Er det noe vi har lært alle sammen her inne, så er det å ikke ta det kundeservice sier for god fisk.