Hei på dere. Her på Tirsdag fikk jeg tidenes værste beskjed fra legen jeg var oss, at jeg har fått kreft i tyktarmen Så jeg havner da i et pakkeforløp for kreft,som sikkert er bra det,kontaktet sykehuset fort for og høre med de om en drømmereise jeg har bestilt med CT til Malaysia og Thailand nå 29 oktober, fikk beskjed idag om at denne reise kan vi ikke reise på. Så da lurer jeg på hva vi skal gjøre ang med CT som hadde utløp 31/1-22 og sas poeng med utløp Juni -22. Er det noen måte jeg kan få beholde noe av dette? eller mister jeg alt? for sikkert ikke noe forståelse fra Sas på dette likevel. Det er andre gang på rad jeg mister min CT Er ikke ute etter noe sympati fra dere,bare et skrik om hjelp <3
Det suger. De beste ønsker for helsa som er det viktigste. Kan aldri tenke meg SAS hjelper, spesielt med så lite tid. Reiseforsikring hjelper generelt ikke på poengreiser. Hvor mange skal reise? Kan de øvrige reise? Kan du betale navneendringsgebyr for at noen andre drar? Worst case er refusjon av skatter. Hvor mange poeng er utløpt? CT får du alltids tak i igjen. Det kan vi crowsource på IF!
SAS lar deg booke om CT-reiser til Asia med avreise før 31.12.22 uten at du mister utgått CT: https://www.flysas.com/en/help-and-...f-i-rebook-a-sas-or-star-alliance-bonus-trip/ Om du også får beholde utgåtte poeng vet jeg dessverre ikke.
Veldig bra. I såfall må man kunne bruke de utgåtte poengene. Booking et år frem i tid. Om praksis er som før får man vel bare en ny CT med utløp ut neste måned. Så må du kanskje krangle om poengene.
Var bare jeg og min samboer som skulle reise,og er ingen andre som kan reise. Var vel ca 195k poeng etter det nye poeng systemet. Og ja er Helsa som kommer ført..
Skaffe diamantstatus, eller poole med en diamant? Neppe lett å fly opp til diamond selv med 2x promo i din situasjon, mm mindre du kan maxe inn alle statuspoeng du kan få fra kredittkort. Evt "kjøpe" diamant av en vennlig pandion.
Nei, ikke ved frivillig kansellering. Men hvis SAS/operating carrier kansellerer en flyvning får du refundert utgåtte poeng og CT med begrenset gyldighet.
Først og fremst lykke til med behandlingen som kommer. Jeg ville skrevet en skikkelig mail til gull/diamantmailen og forklart situasjonen, og bedt om muligheten til å rebooke reisen 1 år fram i tid og henvist til at du uansett skal få tilbake CT og gebyrer. Som @milehigh skriver : har du noen i venne/familiekretsen som kan være Diamant så kan jo en pool være en mulighet. Hvis vi husker riktig og poeng som allerede er gått ut på dato men på en bestilling går tilbake på konto og ikke forsvinner hvis en er i en diamantpool.
Takk. Har avbestilt reisen nå på CT tlf,fikk tilbake CT og gebyrene jeg hadde betalt,men mistet mine poeng da
Lykke til @jtmath , helsa først. Håper det ordner seg med CT og poeng og. Det må jo gå an å legge frem saken for dem. Ble det ikke for et par år siden introdusert en mulighet for status/poeng frys om man ble syk for en lengre periode?
Poeng skal gå tilbake til den som har tjent de opp og det er vel bare diamantens poeng som ikke forsvinner? Kan ikke skjønne hvordan jeg skal gi alle i min pool poeng uten utløp. Men som diamant i en pool vil jeg alltid bruke andres poeng som utløper først. Og selvfølgelig ønskes @jtmath veldig god bedring.
Jeg tror ikke det er noen åpenbare triks her. Jeg er ganske sikker på at det ikke hjelper å ha pool med en annen EBD. Har du Fly Premium? I så tilfelle kan det jo hende at det er noen her inne som kan tenke seg å booke f.eks. en tur for to i biz til USA med dine poeng. Så kan vedkommende booke på dine vegne på et senere tidspunkt. Eventuelt bare selge og kjøpe selv senere. Ønsker deg for øvrig lykke til med sykdommen.
Enig. Poeng utløper dessverre for de andre. Men forvirringen kommer nok av at inne på min profil så ser det slikt.
God bedring! Ingen gode tips men poeng og CT får en alltids opptjent igjen - selv om du kan føles surt akkurat nå.