Trenger hjelp til endret flyrute - avgang Thai F fra BKK fra midnatt til neste morgen

Tråd i 'Bonushjelp' startet av mariusbb, 12. febr 2018.

  1. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!
    Håper noen kan hjelpe oss med denne problemstillingen:
    Er på Koh Samui nå. Hadde egentlig flight hjem med Thai F fra BKK-CDG på lørdag kl. 00.05. Den har nå blitt forskjøvet til lørdag kl. 07.40 med ankomst CDG kl. 14.25. Vi ankommer Bangkok kl. 19.00 fredag kveld, og hadde tenkt å være i F-loungen hele kvelden frem til avgang ved midnatt og utnyttet F til det fulle.... Hvordan er det mest praktisk å gjøre dette nå....? Er litt dritt å dra inn til Bangkok når flyet går så tidlig neste morgen, og mister opplevelsen med spa, middag i loungen, osv... Har man tilgang til loungen fredag kveld når vi lander, slik at vi kan være der, og så sjekke inn på et flyplass-hotell eller lignende når "loungen stenger"? Og hva med erstatning/overnatting?
    Alle gode råd tas imot med stor takk!
     
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,159
    Bonuspoeng:
    183
    Det virker som reisen din allerede er påbegynt?
    I så fall er det dessverre ikke stort du kan gjøre utenom å skaffe deg et flyplasshotell. Mulig du kan få noe igjen på reiseforsikringen.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Det er som @haakonks sier, at hvis reisen er påbegynt så får du ikke endret noe. Jeg vil tro dere får tilgang til loungen kvelden før for middag og spa. Den stenger 01 og åpner igjen kl 05. Det skal finnes airside hotel dere kan sjekke inn på noen timer.
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,159
    Bonuspoeng:
    183
  5. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Hvis det er sånn at Thai har endret avgangstiden for flyet ditt er det i så fall de som kunne ha endret noe. Men nå er det vel ikke andre tilsvarende alternativer for dere å komme til CDG. Mulig Thai kan ombooke dere til LHR eller FRA-flighten?
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Ring Thai og be dem booke om, hvis ikke be dem om å dekke hotell. Få ev også skriftlig at dere har tilgang til F-lounge kvelden før.
     
  7. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte å komme med en liten oppdatering! Dette gikk kjempefint å fikse! Litt frem og tilbake, men i utgangspunktet uproblematisk. Ringte først SAS, de booket meg gjerne om, men fant kun biz-billetter til Europa. Jeg hadde allerede funnet ledige på United til LHR mot all forventning, men de greide ikke å finne dem... Ringte deretter til Tallin, eller, det var en svenske som tok telefonen. Han fant de to ledige billettene til LHR, men var litt usikker på om han fikk lov til å endre og måtte snakke med supervisor. Lovte å ringe meg tilbake neste morgen da supervisor var på møte ut dagen, og jeg ba han om å holde de av. Neste morgen ringer han meg, men jeg rekker ikke å svare. Ringer opp igjen til Tallin, og snakker med en annen (i Tallin). Da har selvfølgelig LHR-billettene forsvunnet siden han ***** svensken ikke holdt dem av allikevel.... Han jeg snakker med beklager på det sterkeste, og sier det er uproblematisk å booke meg om, men nå er det ingen F-billetter ledig til Europa.... Tilbys alternativer på biz, men selvfølgelig ikke aktuelt for oss.
    Så: Vi lander på BKK fredag kveld fra USM, regner med å måtte sove over ved flyplassen og fly til CDG neste morgen. Plukker opp bagasjen og går mot F check in for Thai. Blir møtt av en dame som beklager på det sterkeste forsinkelsen. Jeg spør om vi kan være i loungen om kvelden, og så dra ut igjen til airside-hotellet. Det går dessverre ikke pga. immigration. MEN hun kan fortelle at hun har holdt av to billetter på flyvningen til FRA med A380 som går like før midnatt istedet! Hurra!! Dermed ble det rett til F-loungen i noen timer med massasje, champagne og middag, før direkte til FRA i A380 som vi ønsket, og rett til OSL. Slapp derfor faktisk en mellomlanding, og kom raskere hjem enn planlagt :)

    Utgangspunktet er jo at en påbegynt reise ikke kan endres, men her var det vel så stor forsinkelse at saken stilte seg litt annerledes.
     
    Insomnia4u, petterel, indahla and 7 others like this.
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra det løste seg for dere! Hvordan ordnet de med de nye flybillettene på FRA-OSL?
     
  9. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Vi hadde allerede en flight fra FRA til OSL (utgangspunktet CDG-FRA-OSL), men ikke før i 21.30-tiden på kvelden, og vi landet vel like før kl. 07.00...
    De prøvde å endre i Bangkok til en tidligere flight, men fikk det ikke til. Viser seg at det muligens var pga. for kort connection i Frankfurt på den flighten de prøvde å endre oss til, men vi fikk uansett beskjed om at vi måtte ordne det i Frankfurt. Så vi hentet ut bagasjen i FRA også. Oppsøkte deretter LH i FRA, som kontaktet Thai siden de var forsinket i utgangspunktet og hadde satt oss på et annet fly, som sa ja til at LH kunne flytte oss til kl. 10.10-flighten :) Så dermed landet vi på OSL kl. 12 istedet for kl. 23.30. Herlig!
     

Del denne siden