Trenger routingtips for awardreise til MIA i februar

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stalek, 06. nov 2017.

  1. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Da har det seg at vi tar et cruise i februar fra Miami, og med nesten 200k EB-poeng på konto å svi av er det likegreit å fly C. Vi er to personer, og jeg ser flere ledige seter til EWR de dagene vi tenker å reise på, dog. er problemet tilleggsbilletten EWR-MIA t/r.

    Kan jeg ringe SAS callsenter, og booke OSL-EWR-MIA via de og få samme pris som det er å fly til EWR?

    Har dere andre routinger å anbefale? *A er også et fett.
     
  2. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom du inkluderer andre enn SAS så blir det 110 000poeng per pers. Dersom du vil ha poeng mot status så kan du like så greit kjøpe SAS go og legge inn bud på plusgrade til oppgraderinger, selv om det ikke gir garranti for buisness seter, då får man ca 20 000poeng om du får gjennom oppgradering begge veiene.
     
  4. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Har ikke behov for status så lite som vi flyr nå, så det går heller på å å bruke poeng! Om det blir C på *A, er det verdt å kjøpe de ekstra poengene hos SK.
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg slet veldig med å finne relevante datoer til Mami med SAS C til våren med poeng. Løsningen min ble å fly hjem fra Chicago med sent kveldsfly. Når jeg søkte slik åpnet det opp for veldig mange flere løsninger.

    Ulempen er en ekstra flyvning som ikke er i bookingen. Men da legger jeg inn kortere ventetid i Miami, hopper over lounge der, og tar den i Chicago med mye bedre tilbud sånn at jeg har buffertid der.
     
    stalek and Fredrik81 like this.
  6. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Da må vel jeg også kjøpe egen billett MIA-ORD?
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Vel, hvis du vil spare bonuspoeng og ta dem ut i SAS billetter må du det. Noe som vil lønne seg enda mer hvis du har det populære SAS MasterCard med rabatten.

    Ellers må du kjøpe 2 enveisbilletter med egnet flyselskap utenom. Så det er ikke noe ideell løsning vil noen si. men hvis det betyr som for meg at jeg kunne flyt til ønsket destinasjon på ønskede datoer så er det en liten pris å betale.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Et viktig poeng her er at man sparer 10000 poeng ved å booke kun SAS (gitt at man ikke har full fres på MC Premium), men man sparer også en del i avgifter, da det koster langt mer å fly med andre selskap enn SAS.
    Så man skal ikke se bort fra at det er totalt sett billigere å kjøpe separat billett innenriks i USA.
    Dog en viktig forskjell, med bonus får man jo business, kjøper man selv så blir det nok ikke det...
     

Del denne siden