Så skal på en tur med en venn i juni. Reiser SAS KRS<->OSL<->AMS. Jeg i SAS Plus (trenger status-poengene, og var tilbud på SAS Plus når jeg bestilte) med EBG og han i SAS Go. Vi er på samme flight. Jeg kan ta han med i lounge både i Oslo og AMS, er lov med en gjest så lenge det er samme flight? Kan jeg ta med han i fast track på AMS? (A* Gold track). Lurer også på hvordan jeg skal få til seating sammen.. Overhodet ikke krise for noen av oss, men kjekt hvis mulig (om det er mulig at jeg setter meg raden bak SAS Plus uten å miste mat/drikke etc, hvis jeg spør flight crew pent. Eller noe sånt.)
Redigerte det eg skreiv med lounge, visste ikkje det var ein star alliance lounge. Dersom dåke flyr forskjellig bookingklasse er det ikkje mulig å sitte ved sida av kvarandre heller, eg tviler hvertfall på at det går greit.
Ja … du kan ta med en gjest i Star Alliance loungen på AMS. Det sier jo @Upsaker , mens @Tore sier at du kan ta med en gjest på Fast Track på OSL men ikke på AMS
Star Alliance sin Gold Track har gjestepolicy avhengig av flyselskap, så ingen uttalt fordel og med variasjoner hist og pist. Se nest siste FAQ: https://www.staralliance.com/en/faqs?category=1&subCategory=107
Joda, bare ukonsekvent branding... Det er ikke verdens mest gjennomførte produkt. Edit: eller, den er ikke *A-drevet, men inngår i *A Gold Track-nettverket og som fordel. Gold Track - Star Alliance Schiphol Airport - Star Alliance