Turkish Airlines (Erfaringer, tips & triks)

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Avixlo, 25. juli 2023.

  1. Mad3

    Mad3 Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Må man ha over 20 timer i Istanbul for å være innafor det gratis hotell greiene når man også flyr BIZ?
     
  2. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    808
    Bonuspoeng:
    93
    Grensa er 9 timer i BIZ og 12 timer i ECO.
    Men merk at om det finnes connection som er innenfor disse tidene, så kvalifiserer en ikke til hotelnatt på TK’s regning
     
  3. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    4,648
    Bonuspoeng:
    113
    Prøver en ny løsning til Singapore: OSL-IST-SIN. Her blir det TK1754 fra Oslo som ankommer Istanbul like før midnatt og TK208 på langstrekket dagen etter kl 17.15. Altså over 17 timer layover, og noe tilsvarende layover på retur.
    Hva anbefales av hotell og restauranter?
    Ting å se/gjøre på formiddagen i byen?
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,785
    Likes mottatt:
    21,901
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg leste en tråd for noen måneder siden med en detaljert forklaring ang dette, men finner den ikke.
    Noen som klarer?
     
  5. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
  6. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,432
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har erfaring med Touristanbul-opplegget til Turkish? Det står at man må ha TK inn og ut fra IST, samt TK-billettnummer. Hvor strengt er dette håndhevet?
     
  7. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    808
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje det var mitt reisebrev?
     
    indahla liker dette
  8. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har flydd IST-CUN med TK? Vet den har en stopp i Mexico City, derav den lange flytiden, men oppleves det som kurant?

    Bonusspm: Ser det kommer litt tilgjengelighet der tilsynelatende, noen som vet om det primært er waitlisted, eller om det er reell tilgjengelighet om man er tidlig ute?
     
  9. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,821
    Likes mottatt:
    12,061
    Bonuspoeng:
    183
    Har booka litt med TK i det siste, ikkje til CUN men har aldri blitt waitlisted. Booka direkte på portalen via link på awardfares, tatt meg til den engelske delen av *A booking.
     
    Bettan liker dette
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke prøvd IST-CUN selv, men det er flere på forumet som har, blandt annet @paramberg:
    Hvis du finner Lufthansa, TAP eller lignende til og Turkish hjem sparer du endel tid siden CUN-IST ikke har denne mellomlandingen.

    Jeg har aldri vært borte i waitlist hvis jeg finner seter på sas.no sitt star-alliance søk og booker disse der, bare når jeg har booket på telefon og som regel fordi agenten har prøvd å booke segment som segment, noe TK ikke liker. Hvis du har funnet seter så kan du jo evt prøvebooke siden kansellering første 24 timer er gratis.
     
    Bettan liker dette
  11. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, TAP hadde mye tilgjengelighet langt ut før, men ser ut til at de har sluttet med det. LH kan jeg alltids lete etter, men trenger evt 4 seter, så tror ikke det er så enkelt.
     
  12. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan finner man TK sin PNR nå som Checkmytrip har forbedret denne funksjonaliteten bort?
     
  13. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Ring eller chat med kundeservice.
     
    mrt liker dette
  14. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte nettopp. Begge engelsktalende konsulentene fortalte meg at samme PNR skulle brukes på alle, inkludert TK og at jeg har gjort feil… jaja, jeg får prøve på mandag
     
    snus_mumrikken liker dette
  15. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,112
    Likes mottatt:
    7,356
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy IST-CUN i sept. Man blir ombord i flyet på MEX. De fleste i C skulle til MEX. Tror vi var totalt ca 15 som gikk av i CUN (Y og C). Vi var forsinket, så en snau time på bakken. De støvsuger og rydder rundt deg, men jeg bare kjørte ned setet og sov. Fungerte helt fint.
     
  16. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    113
    eller… vente på at TK endrer på flight og man får en sms fra TK INFO med TK sin PNR inni! :D
     
    haifinn, holmen and Molde like this.
  17. coccifera

    coccifera Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Ble annonsert i går at myndighetene i Australia har godkjent at TK skal få fly 35 avganger i uke der nede. Blant annet BNE, SYD, MEL og PER. Starter med færre avganger i 2024, og så opp til 35 i 2025.

    Og da ble det enda litt kjipere at SAS skal ut av *A :(
     
    Are and Storbaba like this.
  18. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaringer med når TK slipper bonusbilletter? Jeg ser f.eks billetter til MNL i slutten av oktober '24, men finner ingen til f.eks SGN, HAN eller BKK...
     
  19. Finnks

    Finnks Banushare

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    TK skal slippe billetter 354 dager før i utgangspunktet. Etter cirka 26.10 var det plutselig helt stopp med seter til Asia, før de plutselig begynte å slippe igjen for en drøy måned siden igjen, men da kun til MNL og CEB i Asia så vidt jeg har lagt merke til. Da slapp de også en del ledige seter tilbake til datoen der det stoppet sist. Har dessverre ikke noe bedre svar, men det er ihvertfall min observasjon de siste to månedene.
     
    haifinn and mrt like this.
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    113
    Vil det si at du også ikke har funnet noe til andre steder enn MNL/CEB/CGK?
     

Del denne siden