Må man ha over 20 timer i Istanbul for å være innafor det gratis hotell greiene når man også flyr BIZ?
Grensa er 9 timer i BIZ og 12 timer i ECO. Men merk at om det finnes connection som er innenfor disse tidene, så kvalifiserer en ikke til hotelnatt på TK’s regning
Prøver en ny løsning til Singapore: OSL-IST-SIN. Her blir det TK1754 fra Oslo som ankommer Istanbul like før midnatt og TK208 på langstrekket dagen etter kl 17.15. Altså over 17 timer layover, og noe tilsvarende layover på retur. Hva anbefales av hotell og restauranter? Ting å se/gjøre på formiddagen i byen?
Jeg leste en tråd for noen måneder siden med en detaljert forklaring ang dette, men finner den ikke. Noen som klarer?
Er det noen som har erfaring med Touristanbul-opplegget til Turkish? Det står at man må ha TK inn og ut fra IST, samt TK-billettnummer. Hvor strengt er dette håndhevet?
Noen som har flydd IST-CUN med TK? Vet den har en stopp i Mexico City, derav den lange flytiden, men oppleves det som kurant? Bonusspm: Ser det kommer litt tilgjengelighet der tilsynelatende, noen som vet om det primært er waitlisted, eller om det er reell tilgjengelighet om man er tidlig ute?
Har booka litt med TK i det siste, ikkje til CUN men har aldri blitt waitlisted. Booka direkte på portalen via link på awardfares, tatt meg til den engelske delen av *A booking.
Har ikke prøvd IST-CUN selv, men det er flere på forumet som har, blandt annet @paramberg: Hvis du finner Lufthansa, TAP eller lignende til og Turkish hjem sparer du endel tid siden CUN-IST ikke har denne mellomlandingen. Jeg har aldri vært borte i waitlist hvis jeg finner seter på sas.no sitt star-alliance søk og booker disse der, bare når jeg har booket på telefon og som regel fordi agenten har prøvd å booke segment som segment, noe TK ikke liker. Hvis du har funnet seter så kan du jo evt prøvebooke siden kansellering første 24 timer er gratis.
Ja, TAP hadde mye tilgjengelighet langt ut før, men ser ut til at de har sluttet med det. LH kan jeg alltids lete etter, men trenger evt 4 seter, så tror ikke det er så enkelt.
Ringte nettopp. Begge engelsktalende konsulentene fortalte meg at samme PNR skulle brukes på alle, inkludert TK og at jeg har gjort feil… jaja, jeg får prøve på mandag
Fløy IST-CUN i sept. Man blir ombord i flyet på MEX. De fleste i C skulle til MEX. Tror vi var totalt ca 15 som gikk av i CUN (Y og C). Vi var forsinket, så en snau time på bakken. De støvsuger og rydder rundt deg, men jeg bare kjørte ned setet og sov. Fungerte helt fint.
Ble annonsert i går at myndighetene i Australia har godkjent at TK skal få fly 35 avganger i uke der nede. Blant annet BNE, SYD, MEL og PER. Starter med færre avganger i 2024, og så opp til 35 i 2025. Og da ble det enda litt kjipere at SAS skal ut av *A
Noen som har erfaringer med når TK slipper bonusbilletter? Jeg ser f.eks billetter til MNL i slutten av oktober '24, men finner ingen til f.eks SGN, HAN eller BKK...
TK skal slippe billetter 354 dager før i utgangspunktet. Etter cirka 26.10 var det plutselig helt stopp med seter til Asia, før de plutselig begynte å slippe igjen for en drøy måned siden igjen, men da kun til MNL og CEB i Asia så vidt jeg har lagt merke til. Da slapp de også en del ledige seter tilbake til datoen der det stoppet sist. Har dessverre ikke noe bedre svar, men det er ihvertfall min observasjon de siste to månedene.