Tyskland blir mindre attraktive for flysellskap

Tråd i 'Nyheter' startet av TElg78, 14. okt 2024 kl 09:43.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,105
    Likes mottatt:
    1,478
    Bonuspoeng:
    113
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,092
    Likes mottatt:
    33,387
    Bonuspoeng:
    293
    kiev liker dette
  3. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,318
    Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    Ser det pekes på politiske føringer i artiklene, så reduksjon i bevegelser er en ønsket effekt. Det er det fine med politikere, de trenger ikke å forholde seg til markedet. Det eneste markedet de bryr seg om er gjenvalg hvert fjerde år. Men enkelte spesielt idiotiske og upopulære beslutninger har lett for å henge ved politikerne, for eksempel Fjose-pose og Brustadbua.
    Vi får se om noen nye politikere får et velfortjent vedheng til navnet sitt.
     
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,535
    Likes mottatt:
    4,063
    Bonuspoeng:
    113
    Som @kiev nevner, er det politisk ønsket, så på en måte vellykket politikk. Om utviklingen er det som ønskes av befolkningen er noe annet. Selv om man tar beste meningsmåling får regjeringspartiene i Tyskland kun 32% av stemmene (dem fikk flertallet med 52% av stemmene i 2021).

    Når jeg bestiller en SAS bonusreise fra TRD til MUC, så koster utreisen ca. 239 kr i avgift. Returen koster over 800-, så det sier jo litt om hva flyselskapene sitter igjen med.

    Når jeg sammenligner, så virker plutselig flyseteavgiften og Avinor sine avgifter ganske så rimelig :D.
     
  5. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,105
    Likes mottatt:
    1,478
    Bonuspoeng:
    113
    I dag tidelig kom det at Ryanair og Eurowing trekker seg fra Dortmund. Som tysk skammer jeg meg over dummheten. Tog er jo ikke en alternative, når den ikke kommer eller er for fult-...
     
    kiev liker dette

Del denne siden