Hei Skal til USA med kone og arvinger nå i sommer, men istedenfor å bare svime rundt på klamme strender i Florida så begynte jeg å søke litt på bruk av poeng for å fly på en liten avstikker. Ja jeg vet, innenlands i USA, baksetene til United Airlines m.m...... MEN allikevel. Med søk og undersøkninger så kommer jeg opp med Booking class X. Det inkluderer ikke innsjekket baggasje, det er greit. MEN Går denne class X som "Basic Economy" eller Economy? Det har litt å si angående om Carry-ON er inkludert. En liten sekk/ Personal item er lov på innenlands basic economy, men ikke carry on. Finner ikke helt utav dette med vanlige søk, bare at man må betale $25 ved gate hvis det er plass til de i flyet... litt risky på en måte. Får det ikke helt til å henge sammen. Tenkte å kjøpe disse via SAS.no. Hvis noen har en bedre løsning så si gjerne ifra. På forhånd takk. Egil
Hvis du har status i *A kan du ofte få med gratis bagasje. United har en egen kalkulator for bagasjepriser. Legg inn info så får du pris/ mulighet.
Fant den kalkulatoren, men til tross for at jeg kunne putte inn *A sølv så viser den slik jeg ser det hva som må betales for innsjekket baggasje, men ikke om Booking class X har Carry-on inkludert. Ramla av gullrushet under Covid. Virker som om det er gull som er eneste statusen som betyr noe ekstra i *A. Sølv og Diamant har bare noen få ekstra perks i SASsystemet.
Jeg fløy innenriks i USA på bonuspoeng tidligere i vår med United Airlines. Da jeg søkte på billetter sto det at bagasje ikke var inkludert. Men da billetten var bestilt sto det plutselig at 1 bagasje og 1 håndbagasje var inkludert. Men jeg er Star Alliance Gold og vet faktisk ikke om jeg fikk denne bagasjen på grunn av Gold-medlemskap eller om det var billetten i seg selv som gjorde at jeg fikk bagasje. MEN; det som er greia på innenriks i USA er at ALLE har med STORE håndbgasjer.....Fordi det er så dyrt å sende bagasje virker det som om folk presser mest mulig inn i håndbagasjene sine. Og hvis du er sistemann til å boarde er det stor sannsynlighet for at "the overhead compartments" er fulle. Men som Star Alliance Silver har kommer du forhåpentigvis ikke i den siste boardinggruppen så det bør gå bra.
Det er gullstatusen hos *A som utløser fordelen ja. Alle andre nivåer i de forskjellige kundeklubbene gir bare mer eller mindre fordeler hos eget flyselskap.