United.com Expert Mode

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Upsaker, 08. des 2016.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,685
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    I dag har jeg kommet over en ny funksjon på United.com som jeg ikke har sett vært omtalt på forumet før, expert mode. Denne gir deg først og fremst informasjon om kapasiteten er i de forskjellige bookingklassene og kan blant annet gi deg en pekepinn på hvor stor sjansen er for at en plusgrade-oppgradering går inn. Tjenesten er helt gratis, men du må være logget inn på united.com for å aktivere og bruke den.

    For å aktivere expert mode logger du først inn på united.com og så går du til Search Preferences. Litt nedover på siden finner du "I acknowledge these considerations and choose to enable Expert Mode." som du må huke av og trykke save.

    Skjermbilde 2016-12-08 kl. 20.31.50.png

    Neste gang du nå søker etter en reise kan du enkelt trykke på Details og få opp available fare classes.
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    for og virke amatør. Hva sier C9 deg? :cool: eller H9?:rolleyes:
     
  3. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ikke heeeeelt inne på dette jeg heller. Er det slik å forstå at Expertflyer vil bli nesten overflødig for *A-flights (hvis man kun er ute etter å søke tilgjengelighet)?
     
  4. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,532
    Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    9 eller flere ledige billetter i billettkategori C og H har jeg lært etter et år på forumet.
     
    mhsalv and Xflipper like this.
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,685
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke full oversikt her jeg sitter, men C, D og Z er vel business hos SAS. Så C9 D9 Z9 betyr vel at det er minst 9 ledige billetter i business. Det er viktig å merke seg at det ikke betyr 27, selvom det kanskje kan være lett å tro.
     
    Xflipper liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Om det er c9d9z9 er det naturlig å tro at det er mange usolgte seter i business.
    Om det f.eks. er c5d1z0 kan man anta at det er kun 5 seter igjen i business.
    Er det c9d0z0 viser det at vi er nær avgnag og det er bare fullpris business igjen, selv om det kan være mer enn 9 seter.

    Poenget her er at man kan ikke kjøpe mer enn 9 billetter i samme klasse med mindre man bestiller direkte fra selskapet og da som gruppereise, i eco "G" :)
     
    Upsaker and KristianR like this.
  7. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Uten å være for skråsikker så betyr det vel noe i retning av antall BILLETTER som kan selges. Når vi da tenker på overbooking så vil veldig lave og få tall bety at alle seter er solgt. Dog 9 betyr 9 eller flere. Trur eg.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer det.
    Står en lenger forklaring i min miniguide til booking osv :)
     
  9. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke noe eksakt vitenskap dette, men det gir en pekepinn på hvor fullt et fly er.
    Men på kortdistanse er SAS ganske fæl på å holde klasser åpne for salg selv om flyet fullt. OSL-BGO blir konsekvent overbooket hvis de har mulighten til det.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer vel av det høye antallet travelpassbruker som frekventerer ruta.
    Sikkert mange som booker 2-3-4 flights og tar den som passer best. Det ville i alle fall jeg gjort for å sikre å få 1D og ikke 2E...
     
  11. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Ja de har sikkert god statistikk på det, og med mange muligheter til å booke folk om til neste fly.
     

Del denne siden