Jeg pendler gjennom skolen ca. en gang i måneden til Kristiansand, og får hotell "dekt". Har fått et stipend som er øremerket reisene, men som også betyr at jeg ønsker å få booket overnattingene så billig som mulig. Jeg har fram til nå vært trofast til hotels.com sitt rewardprogram, med en bonusovernatting hver 10. overnatting (som jeg da bruker til private reiser), og 7,8% i viatrumf-bonus. Gjennom hotels.com bruker jeg som oftest å booke et Thon-hotell, da det er nyoppusset og har veldig god frokost. Burde jeg fortsette med hotels.com, eller ville dere skiftet til Thon Discovery eller Nordic Choice Hotels kundeklubb? Har begge som alternative hoteller i byen. Gjennom Thon Discovery tjener jeg eventuelt 1000 poeng pr. natt , og trenger 6000 poeng for å få én gratis overnatting. Her går det kjappere å få bonusovernatting, men de har til gjengjeld ikke avtale med viatrumf. Gjennom Nordic Choice tjener jeg også ca. 1000 poeng pr. natt, og trenger ca. 7500 poeng for å få én gratis overnatting. De har til gjengjeld 7,8% viatrumf-bonus. Hotellet er dog litt slitt, beliggenheten litt dårligere, og frokosten er helt ok. Merker dette ble en dilemma-tråd Hva ville dere gjort?
Normalt kanskje Viatrumf + hotels. Men om du bor på Thon Parken i Kristiansand så er det Thon hotellet jeg til nå har opplevd best "gjenkjennelse" av Black status av alle Thon hotellet der oppgradering til fine suiter har skjedd ofte. I tillegg som du sier tjener du fort opp bonusnetter på Thon. Blir en vurderings sak, men selv hadde jeg gått for Thon Disovery siden jeg har en del SAS poeng, men hadde kanskje tenkt motsatt om jeg hadde mindre
Det spørs hvor du har tenkt å bruke bonuspoengene dine, tenker jeg. Jeg har gått for Choice fordi jeg fikk gull med en gang og kan enkelt vedlikeholde en status og tjene poeng vha Viatrumf. Men jeg kjører i tillegg Expedia gold for alt jeg ikke booker i Norge, Sverige og Danmark.
Ja, er Thon Parken! Ikke sant. Jeg har bare rundt 20k i EB-poeng, og hadde egentlig satt meg som mål å øke den. Men, første prioritet blir nok å få det til så billig som mulig.
Bonuspoengene til hotellet eller EB? Reiser en del som musiker, så målet er egentlig å kunne få flest mulig hotellnetter til lavest mulig pris, og så ser jeg på det som bonus om det kommer noen EB-poeng i tillegg.
Tja, begge deler. Føler jeg får både i pose og sekk med Choice. Blir mye ekstrapoeng med bruk av MC-kortet deres på hotellet og payr og mye EB-poeng gjennom Viatrumf.
Scandic? Doble netter i September mandag til torsdag. Dvs, 8 netter gir deg 16 tellende netter og du kommer på level 3. 15 netter = Level 3 - Romoppgradering om tilgjengelig - Resturantvoucher på 100kr per natt - 2,5 poeng per kr eks MVA + 300 poeng ved bestilling på nett/app. ( natt til 1000kr gir i underkant av 2500 poeng) - Bo 2 betal for 1 - Sen utsjekk om tilgjengelig - Kan trene på Scandic selv om du ikke bor der.
Nedturen med dette er at 1 ukes opphold generer 500 ebp. Mens det vill generere poeng per natt om du tar det til Thon.
Var 500p opphold uansett lengde for 2 år siden, og har derfor bedt om Thon poeng de siste 2 år. Om det er endret er det jo topp.
Om det er EB-poeng dere er ute etter så må det jo uansett heller bestilles gjennom Viatrumf. Om du i gjennomsnitt får 7% viatrumf trenger bare rommet å koste 529 kr for å gi 500 eurobonuspoeng med ny trumfverdi (13.5)
Noen vurderer valg av hotellkjede og plassering av business med andre kriterier enn opptjening av personlige bonuspoeng. https://strawberry.no/discover-strawberry https://nordicchoicehotels.no/samfunnsansvar
Det er et veldig godt poeng. Jeg har flyttet fokus fra Scandic til Nordic Choice siste året på grunn av større troverdighet når det gjelder samfunnsansvar.