Vente på Innkommende fly?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Chrisbgg, 08. nov 2016.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann!

    Jeg har ved flere anledninger sittet å ventet på innkommende passasjerer fra LongHaul, slik at disse skal komme seg med sine videre fly.

    Så skjedde ikke i går når jeg var med det innkommende flyet.

    Vi kom inn fra HKG til ARN, og skulle lande 13.40, videre fly gikk 14.25 til OSL.
    Flyet landet først 13.57 ihht Flightradar24, og det stemmer godt med mitt inntrykk i går. Vi kom oss relativt kjapt ut av flyet og gjennom pass/security og videre innover mot gate, Gleden var stor når det kom opp at OSL flyet var 5 min forsinket, og vi ankom i store mengder gate kl 14.25. Da var flyet fortsatt ved gate, men dragen i gaten hadde gitt beskjed til førstemann som kom, at gate var stengt, og så gikk hun(!) og resten som kom 14.27, hadde ingen å forholde seg til. Selv om flyet fortsatt stod ved gaten..
    Vi kom fra BIZ med flere andre som skulle på samme fly, og mange gull/diamant var samlet og skulle på dette flyet. Hadde de ventet 5-10 min, hadde de fått samtlige med.
    Flyvertinnen vår fra flighten skulle med samme fly, og eneste hun kunne si var, at hun også var sjokkert, og de som var diamant burde hvertfall klage.... (?)

    For oss øvrige endte det med 2 timer på Arlanda, og så når vi kom til Oslo, og skulle videre med flyet til BGO, var vi 3 min for sen til å få sjekket inn på flyet vi skulle på, slik at vi også her måtte bookes om.
    Altså skapte disse 10 minutt de ikke klarte å vente, så utrolig mye frustrasjon for så mange..

    Noen her, som faktisk vet policy på dette? er det opp til kaptein å vurdere?
    Hvorfor skjer det så ofte at de venter, men plutselig så gjør de det ikke?
    Og tro meg, alle som stod i billettluken etterpå, var god og svett etter å ha løpt for å rekke flyet! Og BIZ/GULL køen var lang....

    C
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Her er det vel også snakk om hvor mange avganger det er til destinasjonen.
    Osl-arn-bgo går det. Ellers flust av så konsekvensen av å flytte dere tlf neste fly er begrenset.

    I dag har det i tillegg vært kaos på arlanda pga 3cm snø og det kan kanskje også ha påvirket situasjonen..
     

Del denne siden