Ville dere flydd TK eller TG i Biz hjem?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av indahla, 11. des 2020.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle egentlig vil Vietnam i mars i år men reisen er blitt flyttet flere ganger pga. Covid-19.
    Ser ut som vi kan få til noe i september 2021.

    På vei bort til det Eva Air (Jippi!) men hjem må det bli TK (SGN-IST-OSL) eller TG (SGN-BKK-OSL).

    Hva ville dere foretrukket?
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Får du bestilt Thai no i biz, når det er lengre en 3mnd til reise?
     
  3. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Lett TK om det er 787?
    Fløy nye 787 hjem fra sør-amerika ifjor. Suverent produkt i forhold til TG sitt biz produkt syntes jeg. Både mat og setet. Noen klager på at det kan være litt trangt, men vi fikk bulkhead og er ikke så høye at vi merket noe til det.

    Fløy TG 77W fra BKK i 2018, syntes det var ok, men kan ikke måle seg med TK
     
  4. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    TK har noko av den beste maten eg har fått i Biz, så viss dei har tatt opp igjen sin normale matservice så er det eit lodd til TK der. Men klart viss TK ikkje er 787, så er det ein sjans for at du får nokon ved sidan av deg.
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,675
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke fordi jeg aldri fikk testet TK pga flaggermusstøv .., men jeg fikk tre turer med TG.
    Kanskje jeg er urettferdig med TG fordi vi kom fra to leg med SQ og til TG fra BKK til OSL et «evakueringsfly» med nordmenn den 18.03.20
    Kaos ved flokkboarding på BKK
    Fullt fly??
    .. og mitt inntrykk av TG er at det er en form for husmannsbusiness i forhold til det jeg har prøvd før!
     
    Xflipper and Jeanette like this.
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,482
    Bonuspoeng:
    183
    TG. Ingen tvil her
     
    Insomnia4u liker dette
  7. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    :D
     
  8. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    DO & CO er vel forskjellen mellom TK og TG. Jeg sier TK :).
     
    furlong liker dette
  9. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    446
    Likes mottatt:
    1,425
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er så tørsteforet på fly kjenner jeg, at jeg nesten kunne ha gått for økonomi nå...

    Med disse alternativene hadde jeg gått for TK grunnet produktet, og forhåpentligvis en liten tur innom den nye loungen på den nye flyplassen i Istanbul.
     
  10. chippen

    chippen En glad globetrotter

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    53
    Turkish har etter min erfaring et bedre soft produkt på de eldre flyene enn det Thai har. Har ikke fått testet deres nye 787 ennå, men kanskje (hvis vinden blåser riktig) er det muligheter litt senere i år... Og ja, jeg velger TK over TG hver dag.
     
  11. NordicLane

    NordicLane Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fløy hjem fra SGN oktober 2019 og byttet fra TK (via IST) til TG til for å få lang flyreise på natten og ikke måtte bytte/vente i IST.
    Godt fornøyd med det valget :)

    PS. reiste bortover med TK via IST og det var to flotte flyturer
     
    Last edited: 11. des 2020
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,636
    Likes mottatt:
    34,845
    Bonuspoeng:
    293
    Hva liker du best? Rød curry eller fylte paprika? Tyrkisk kaffe eller Singa?
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,636
    Likes mottatt:
    34,845
    Bonuspoeng:
    293
    Selv ville jeg fløyet Thai hjem. Har fløyet og skal fly nok Turkish. Fordelen med Thai er vel at dere får gode seter hele veien til Oslo. Men, større mulighet for at flyet faktisk ikke går, opp mot Turkish som vel er på vingene per i dag.

    Selv tenker jeg at dere får det hyggelig ombord på begge mulighetene. Så hva med avreisetider og stop over? Vil tro at fornuftige reisetider er vel så viktig som valget av selskap.
     
    holmen liker dette
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for alle tips. Turen er i september så må vente med å booke TG hvis det er det vi faller ned på. Har foreløpig booket TK med 3 timer på IST. Reiser med kona så på hjemveien er det egentlig kortest reisetid som teller mest. På vei bort får vi som nevnt oppleve Eva Air og 18 timer i Taiwan.

    PS: drikker ikke kaffe og ikke glad i verken curry eller paprika. Så kanskje Singha’en avgjør ;)
     
    Eddie47 liker dette
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan også havne i en situasjon der CT er gått ut, og TG konkurs/avviklet, siden de nå restrukturerer under konkursbeskyttelse.
     
  16. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Turkish business fra Istanbul til Oslo er meget bra for en såpass kort reise. Gode seter og meget god mat samt service. Selvfølgelig ikke like bra som en 777-300 med thai, men sammenlagt med lounge i Istanbul samt ny 787-9 med turkish ville jeg uten tvil gått for Turkish:)
     
  17. soldag

    soldag Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Begge selskap byr på et helt greit business-produkt, men jeg ville valgt TG. Du ankommer OSL frisk og rask neste morgen, klar til å gå på jobb om det er aktuelt.

    Med TK blir det mindre søvn, senere ankomst og mindre effektiv utnyttelse av neste dag.

    Jeg har reist en god del med TG (nærmere 100 flyvninger tilsvarende 15 ganger jorden rundt mot bare 2.4x med TK) og aldri opplevd direkte dårlig service uansett klasse (noen ganger litt skuffende men ikke dårlig). Det kan jeg dessverre ikke si om TK da deres service varierer en god del. Servicen på min siste tur med TK i business var så elendig at jeg ankom IST skrubbsulten da nesten alt som kunne gå galt gikk galt og evnen og viljen til å løse problemene var totalt fraværende.
     
    Insomnia4u and Kristian like this.
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,636
    Likes mottatt:
    34,845
    Bonuspoeng:
    293
    For meg som er lang/stor er dessverre det nye produktet til Turkish i trangeste laget. Men enig med at service og mat er bra ombord på deres langflyvninger.

    Loungemessig, joda, de er fine, de store rommene i Istanbul. Men de er også store og fulle av folk.
     
    Insomnia4u liker dette
  19. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, ville unngått så lange turer i C.
     
  20. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    ?
     

Del denne siden