Vurderer å bytte dagligbank

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av haovi, 21. sept 2022.

  1. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Heisann! Er per dags dato kunde hos DNB og har VISA kort samt alle mine kontoer der. Men eg vurderer nå sterkt å bytte. Den største grunnen til det er egentlig deira nekt til Apple Pay. Så har dere anbefalinger til hvilken bank eg bør benytte som hovudbank? Er 20 år gammel, så ung program er ikkje dumt. Har også Amex Platinum og SAS MC Premium, så kredittkort er ikkje SÅ viktig.

    Lurte litt på Danske Bank:)
     
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du er student, er det endel foreninger som tar imot studentmedlemmer og som i neste omgang gir deg tilgang til gode bankprogrammer. Verdt å sjekke!
     
    haovi liker dette
  3. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Veit at for eksempel NISO automatisk gjør deg til Premium kunde i Nordea, er dessverre ikkje i et forbund som gir slike fordeler:(
     
  4. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Om du har tilgang på ung i dnb så er det hvertfall ikke noen grunn til å si det opp, all den tid det er vel det eneste som er gratis visa-kort uten årsgebyr på (obos banken har vel og, men man må da være medlem og det koster jo 300 i kontingent i året).

    Er kunde i danske, men synes de er dritt. De gadd ikke gi meg 5x inntekt i lån engang, enda jeg hadde full bsu, boligsparekonto både her og der og 2 mill på konto i en alder av 28. Hater egentlig dnb, men de gav meg 5,5x inntekt uten spørsmål engang.

    Ville skaffet curve og brukt det til apple pay med dnb kortet i bakhånd.
     
  5. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Har curve, så det er vel sånn sett ikkje så altfor dumt det. Har vært lite flink til å bruke det. Kanskje DNB er greit likevel
     
  6. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Gjør deg selv en tjeneste og ikke utsett deg for nettbanken til Danske Bank. Eneste grunnen for at jeg var kunde der var de gode lånebetingelsene.
     
  7. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    861
    Likes mottatt:
    2,988
    Bonuspoeng:
    93
    Gikk for Sparebank 1 Hallingdal valdres.
    De hadde lavest rente, samt jeg fikk "personlig" kontaktperson i banken.

    Er en bankhhopper på alle nivåer. Vært innom DNB,Danske,Etnedal sparebank og nå Sparebank 1... Sparebank 1 er favorieten til nå

    "Personlig" i den forstand at hver KA har noen hundre kunder hver.
     
    haovi liker dette
  8. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde berre Sparebank 1 støttet Apple Pay. Det er egentlig det som irriterer meg mest med DNB…
     
  9. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Oida, er det så gale?
     
  10. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Har også sett en del på Nordea, noken som har erfaring med dei? Eller bør eg rett og slett berre holde meg i DNB og bruke Curve?
     
  11. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Synes Himla fungere greit nok til lønn, sparekonto og huslån. Alle interessante kort er uansett ikke knyttet til banken
     
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Pris for Dagligbankpakken
    Dagligbankpakken koster kr 25 per måned inkludert bankkort.

    I pakken får du mer enn vanlige tjenester som brukskonto og mobil- og nettbank. Du har også tilgang til mobilbetaling med Apple Pay/Google Pay og appen Nordea Wallet som gir deg oversikt over ditt daglige forbruk og alle abonnementene du betaler for.

    Dagligbankpakken er gratis for deg som er under 18 år, student eller Premium Next-kunde.

    Fin nettbank og forsåvidt ok, men om du ikke kvalifiserer til gratis dagligbankpakke så er det boikott-årsak bare det, etter min mening.

    Jeg bruker sparebanken vest som nettbank (har ikke visa-kort der) og er egentlig strålende fornøyd med den. God og oversiktlig nettbank (passe moderne UI uten at det er tullete), fantastisk kundeservice (chat er min foretrukne metode), så har jeg visa kortet via dnb saga.Hadde vurdert det som hovedbank.
     
    haovi liker dette
  13. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for godt svar. Er allerede DNB-ung kunde, og jo meir eg ser på andre banker, jo bedre innser eg at DNB er. Så for min del er det vel kanskje like greit å bite i det sure eplet og beholde DNB og bruke Curve for Apple Pay
     
  14. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Når du bruker den, merker du at tiden har gått fra den.

    Danske Banks største problem er at Norge føles litt som en ettertanke. Eksempel kan eFaktura på 0 kr ikke godkjennes, men må bare slettes. Boliglån var så som så presentert. Betaler du godt utpå ettermiddagen, må du selv sette betaling neste dag.

    Så det mangler masse små finesser som gjør nettbanken brukervennlig og moderne,

    Screenshot 2022-09-24 at 08.18.37.png
     
    kaiarne and democomputer like this.

Del denne siden