Widerøes ombordmagasin i ny drakt

Tråd i 'Nyheter' startet av Kristian, 28. febr 2020.

  1. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Widerøes ombordmagasin har fått en ansiktsløftning og 'Perspektiv' har blitt til 'Skyfritt'. Slik presenterer WF det hele:

    20200228_095230.jpg

    'Skyfritt' framstår virkelig som en nyvinning. Kanskje fordi papiret er mer glanset enn 'Perspektiv'. Kanskje fordi fonter og design er justert noe. For min del er ikke dette en nedtur, i den grad ombordmagasiner framkaller de store følelsene.

    Den største endringen er at 'Skyfritt' presenterer hovedtemaet i magasinet på engelsk. 'Perspektiv' var skrevet utelukkende på norsk. 'Skyfritt' skriver vel halvparten av innholdet på norsk i denne førsteutgaven, så hovedtemaet 'Vinterferietips' er det eneste på engelsk.

    Utover det er det meste gjenkjennelig og magasinet har videreført rutekartet der man endatil har fått med de nye fylkesnavnene som har sett dagens lys i det siste:

    20200228_100643.jpg

    Ingen verdensnyhet, men vi er da glade i å fly her på forumet og dermed profesjonelt interesserte i slike endringer. Noen med andre synspunkter på 'Skyfritt' versus 'Perspektiv'?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir mer og mer engelsk i Norge. På godt, og vondt.
     
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Her kunne eg ha skrive eit langt delvis harmdirrande innlegg om engelsk versus norsk, men sidan dette er eit fly-, reise- og bonusfeberforum skal eg nøye meg med å seie at eg er glad for at 'Skyfritt' held på norsken, i alle fall delvis, i staden for å ha heile blekka på engelsk. Det ser jamvel ut til at dei har fått seg ein fungerande korrekturlesar, òg, for det var færre skrivefeil der enn det eg har sett det siste året i 'Perspektiv'.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden