Zurich tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av tommy777, 17. okt 2013.

1. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har bodd på flyplass hotellene rundt Zurich og kan komme med en anbefaling? Radisson hotellene er en del dyrere enn Movenpick og Holiday Inn Express. Verdt det? Kommer på kvelden med kone og barn, drar tidlig neste morgen. Enkel tilgjengelighet til og fra hotellet mellom ZRH og god seng er kriteriene.

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,003
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bodde på Radisson Blu Hotel, Zürich Airport i mai, helt greit hotell og det er gåavstand! 100m?? Kostnad for taxi forsvinner.

3. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,055
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har bodd på Mövenpick. Kurant hotell og shuttlebuss til og fra flyplassen.

Darkcho liker dette
  4. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, hvor ofte går shuttle @Fleksnes ?

5. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,055
    Bonuspoeng:
    93
    Husker ikke. Jeg var der precovid, men mener det var hver 30. Minutt. Var en buss som gikk i loop mellom flere hotell.

Darkcho liker dette
  6. MartinSkog

MartinSkog Nytt Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18

7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,003
    Bonuspoeng:
    293
    Tommy skrev dette i 2013 ….
    Det er faktisk en stund siden.

8. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    922
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter stappmett på Zürich Senator Lounge på terminal A. Maten kan anbefales her :)

Litt dessert måtte også til!

Attached Files:

Maggie, mrt and holmen like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    (Gjentar et spørsmål fra et par år siden, i tilfelle noen har noen ferskere erfaring.)

Er det noen som har bodd på flyplasshotellene rundt ZRH i det siste, og kan komme med en anbefaling? Kommer inn på sen ettermiddag, og reiser videre midt på dagen påfølgende dag. Trenger derfor middag og et par drinker i en hotellbar, og frokost dagen etter.

De tre som ligger nærmest (Radisson og 2x Hyatt) koster nærmere 3000 kr den natten vi skal være der, og det er litt mye for en natt på en flyplass. Kjekt med gangavstand, men det er ikke verdt 12-1300 kr. Men, hvor enkelt er det å komme seg til de andre hotellene rundt flyplassen? Går det shuttle? Er Uber det enkleste?

Har poeng på både Hilton og IHG, så Hilton og Holiday Inn Express er aktuelt for å slippe å bruke cash.

10. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    Tog til sentrum går veldig ofte og tar bare 12 minutter, så hvorfor ikke finne noe som er litt sentralt? Evt ved Messe, som ligger halvveis.

holmen liker dette
  11. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,055
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ofte brukt Marriott Courtyard Zurich North. 5 minutters gange fra Zurich Oerlikon togstasjon. Rolig strøk, resturant, bar og en coop like ved om det skulle trenges. Dog ikke prøvd frokost der.

holmen liker dette
  12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,344
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle si det samme som @Flyingdutchman

Mye bedre utvalg av hoteller, og like raskt som å ta en Uber rundt ZRH: Sentrum

Flyingdutchman liker dette
  13. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,920
    Bonuspoeng:
    183
    I mangel på en egen Sveitstråd låner jeg denne.

Har booket flybilletter uten noen voksne tilstede og har derfor (og pga. married segments) endt opp med å fly via AMS til GVA, hvor billetten min stopper. Lander 13:50.

Skal hjem til Oslo, så jeg fant en billett fra ZRH godt utpå kvelden (20:25) for poeng og var happy med det.

Nå har jeg begynt så smått å se på logistikken her og blitt litt usikker. Turen er fremdeles om en stund og litt joker nord, så prøver å holde alt fleksibelt.

Kan av ymse årsaker ikke endre på den opprinnelige bookingen. Prøver også å gjøre dette litt budsjettvennlig, men er ikke gift med poengbilletten fra ZRH. Fant GVA-OSL med flexbilletter for rundt 2.000 kr p.p. som nå virker forlokkende.

Alternativet jeg har funnet her er å ta tog fra GVA til ZRH, som bør ta en drøye tre-timerstid og koste rundt 700 kr per person. Alternativt leiebil, men da snakker vi omtrent det samme i tid og sikkert penger, og kanskje litt dårligere sightseeing-muligheter.

Vurdert å hoppe av i AMS og fly hjem derfra, men da har jeg fort et forklaringsproblem ved innsjekk og billettene hjem fra Amsterdam var uansett ganske dyre - så da kan vi heller ta en sen lunsj i Genève sentrum med lang mellomlanding, tenkte jeg, eller ta togturen til ZRH.

Hva er de beste triksene her? Er det en ålreit togtur gjennom Sveits, eller bør vi heller bruke litt mer tid i Genève, dra inn til byen og fly hjem derfra på kvelden?

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville blitt i Geneve og tatt fly hjem på kvelden. Sveits er sikkert et vakkert land, men enveis leiebil er aldri noen god deal. Tog er alltid en risiko.
    Stusslig å snu i AMS.

15. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,027
    Bonuspoeng:
    183
    Tog i Sveits er stas. Tog i Sveits går også stort sett på tid. Har tatt turen ZRH-GVA, dog for mange år siden, og husker det som en fin tur.

K

RoadKing liker dette

Del denne siden