Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Nordic Choice Hotels nye grep for å spre hotellfølelsen til folks hverdag. Gjennom et prøveprosjekt der hotelltjenester tilbys hjemme hos hotellgjester.
En vanlig tilbakemelding fra hotellgjester er at de ønsker å ta med hotellfølelsen hjem når de har sjekket ut. En helt ny tjeneste har derfor blitt testet ut blant medlemmer i Nordic Choice Club på Kungsholmen i Stockholm. Medlemmene tilbys abonnement på enkelte hotelltjenester som eksempelvis rengjøring, myke håndklær, velværeprodukter, luftige dyner og puter, og hotellfrokost på sitt nærmeste hotell. Den nye tjenesten har sitt hovedkvarter på Clarion Hotel Amaranten som sørger for kvalitet og service i tjenestene som tilbys.
Ta med hotellfølelsen hjem
– Vi spør oss selv hele tiden hvordan vi kan svare på gjestens behov og hvordan hotellene i større utstrekning kan være en del av gjestenes hverdag og forenkle deres liv. En tingene gjestene forteller oss, er at det verste med å bo på hotell er å måtte dra igjen. Det har vi tatt på alvor og tilbyr nå tjenester som utjevner forskjellen mellom en hotellopplevelse og det å være hjemme, sier Christian Lundén, director of Future Business i Nordic Choice Hotels.
Tjenesten som nå testes på Kungsholmen i Stockholm har vært svært populær.
– Ettersom prosjektet så langt bare testes over en viss periode, har vi vært forsiktige med å kommunisere så mye rundt dette, men det er tydelig at jungeltelegrafen har gått. Plassene til prøveprosjektet fylte seg raskt opp og ventelisten er lang. Det har vært en suksess fra dag én og jeg håper at vi kan starte opp i større skala om kort tid, sier hotelldirektør på Clarion Hotel Amaranten Ulf Cato.
“Testpilotene” av tjenesten er også fornøyde.
Evalueres i februar
Testingen av prosjektet varer frem til februar. Deretter vil prosjektet bli evaluert. Om utfallet blir som forventet vil tjenesten bli lansert i flere deler av Norden. På sikt vil det kanskje bli en naturlig del av det hotellene tilbyr. Mulighetene for å koble på flere tjenester som matleveranser, klesvask og stryking, og mye annet, er også store. Målet med prosjektet er på den ene siden å gi medlemmer av Nordic Choice Club ytterligere fordeler med sitt medlemskap og gjøre hverdagen deres enklere. På den andre siden kan det bidra til å minske klimaavtrykket.
– Det er naturligvis flott å kunne bidra med en mer bekvem hverdag for våre gjester til en fornuftig pris, men vi ser også at dette kommer til å hjelpe mennesker å leve et mer bærekraftig liv. Gjennom samordnet transport, bevisste leverandører av mat og produkter samt tilby mat fra hotellenes restauranter, så minsker vi ikke bare utslippene, men også matsvinnet. Gjestene kan kort og godt gå til sengs med bedre samvittighet, avslutter Christian Lundén.
Du kan lese anmeldelser og nyherer om Nordic Choice Hotels og Nordic Choice Club i arkivet vårt. Del gjerne dine erfaringer med Nordic Choice Club i forumet vårt.
Foto: Nordic Choice Hotels
Legg igjen en kommentar