Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Jeg har hatt gleden av å bo en helg på Park Hyatt i Sydney. Dette er ett av flaggskipene i Hyatt-kjeden, noe prisene gir en indikasjon på. Den billigste romkategorien koster vanligvis over 5000 kr per natt!
Heldigvis hadde jeg noen Hyatt-poeng til overs, og valgte å bruke 22.000 poeng per natt. Det skal også sies at mitt statusnivå på dette tidspunktet var Diamond, som er den høyeste statusen i Hyatts Gold Passport-program. Jeg håpet at dette vil gi meg noen fordeler, gjerne i form av et oppgradert rom, helst med utsikt mot det kjente operahuset. (Park Hyatt i Sydney er så vidt jeg vet det eneste Hyatt-hotellet som ikke tillater Diamond-medlemmer å oppgradere til suite med Diamond-oppgraderinger, så dette var dessverre ikke et alternativ for meg, selv om jeg hadde Diamond-oppgraderinger til overs.)
Etter en effektiv innsjekk ruslet jeg forventningsfullt mot rommet mitt. Det var ganske langt å gå, da det viste seg å ligge helt i enden av hotellet, i den nederste etasjen. Rommet var av meget god standard, men det var på ingen måte noen oppgradering – kun et standard rom. Jeg åpnet gardinene og oppdaget at det eneste jeg så ut vinduet var et stort tre. Operahuset kunne heller ikke sees fra denne enden av hotellet. Jeg ringte deretter resepsjonen for å forhøre meg om muligheten til å bytte rom, slik at jeg fikk utsikt mot operahuset. Resepsjonisten beklaget, og sa at hotellet var smekk fullt, og at det var absolutt ingen andre ledige rom. Jeg slo meg til ro med dette, og gikk inn på badet for å ta en etterlengtet dusj. Til min store overraskelse kom det ikke varmt vann ut av dusjen. Jeg lot det renne i fem minutter, men vannet forble kaldt. Jeg ringte resepsjonen og forklarte problemet, hvorpå en vaktmester kom for å utbedre feilen. Det viste seg imidlertid at årsaken til feilen ikke lot seg identifisere der og da, så jeg ble henvist til et dagrom i andre enden av hotellet for å dusje der.
Neste morgen sjekket jeg om dusjen fungerte, hvilket den fremdeles ikke gjorde. Etter en ny henvendelse til resepsjonen, forsikret manageren meg at jeg skulle få et nytt rom så snart en av de andre gjestene hadde sjekket ut. Mens jeg ventet fikk jeg spise og drikke så mye jeg ville i en av hotellets restauranter, hvor jeg hadde en fortreffelig lunch med god vin. En times tid senere kom manageren og fortalte at mitt nye rom var klart. Så ble jeg geleidet til toppetasjen hvorpå jeg åpnet døra til min nye rooftop suite på 142 kvadratmeter!
Alt i alt var jeg særdeles fornøyd med kompensasjonen jeg fikk, og i bunn og grunn var det egentlig et lykketreff at jeg ikke hadde varmtvann i dusjen!
Her er synet som møtte meg da jeg åpnet døra.
Dette viser gangen inn mot badet. Det var rikelig med plass å boltre seg på!
Legg merke til vinskapet som var fullt av vin, samt fire flasker Veuve Cliquot champagne helt nederst. Dette var dessverre ikke gratis, men jeg fikk faktisk to flasker rødvin «på huset».
Elektriske persienner kunne styres fra sengekanten, og man kunne velge mellom hel eller delvis blending.
Det beste med denne suiten var nok den 50 kvadratmeter store terrassen med fantastisk utsikt. Jeg lar bildene tale for seg selv.
Da jeg skulle sjekke ut fra hotellet insisterte duty manageren på at jeg måtte vente et par minutter, fordi «the general manager» var på vei for å si hadet personlig. Da han kom beklaget han hendelsen med dusjen, og håpet jeg hadde blitt kompensert på en tilfredstillende måte. Alt i alt må jeg si at Park Hyatt Sydney er et helt supert hotell med fantastisk beliggenhet og profesjonelt og hyggelig personale. Dersom man har en del Hyatt-poeng til overs, er dette hotellet absolutt et bra sted å bruke dem på.
Legg igjen en kommentar