Qatar Airways lanserer Quisine – nytt serveringskonsept i økonomiklasse

Qatar Airways Quisine

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Den generelle trenden hos de fleste flyselskap de siste årene er at premiumproduktene blir bedre, mens økonomiklasse blir kjipere. Heldigvis er det noen som går mot strømmen. Flyselskapet Qatar Airways vil nå servere mer og bedre mat med sitt nye serveringskonsept Quisene.

Når vi sier mot strømmen er det ikke fordi Qatar Airways ikke utvikler premiumproduktene sine. Snarere tvert imot, de er noe av det beste på markedet. Det skjer imidlertid ikke på bekostning av økonomiklasseproduktet. Quisene ble først annonsert på ITB Berlin i mars i år, når Qatar Airways avduket sine nye økonomiklassekabin. Nå rulles produktet ut på utvalgte rutere fra og med april.

Bedre mat, bedre utvalg og større porsjoner

Passasjerene vil få utdelt helt nye menykort med tidslinje for om bord-service på langdistanseflygninger. Det vil også være mulighet for en drink, forfriskninger og cocktail-snacks før hovedmåltidet på flygninger over fem timer.

Qatar Airways Quisine

Quisine betyr også mer mat blir det også. Størrelsen på porsjonene som serveres økes med 25 – 50% og det vil være økt fokus på sunne, ferske, lokale ingredienser som er i sesong. Måltidet vil også bli servert med varme brød og vann på flaske. Mellom måltidene vil passasjerene få et utvidet tilbud av snacks til filmen, som inkluderer et spennende utvalg av ost og kjeks, sjokolade, potet chips og popkorn.

Quisine vil bli lansert gradvis på nye flyruter fra april. Først ute er ruter til og fra Brussel, Cardiff, Gøteborg, Moskva og St. Petersburg.

– Forbedringene vi nå gjør på serveringstilbudet om bord vil garantert gjøre passasjerene våre enda mer fornøyde. Vårt nye økonomiklassetilbud er utviklet for å gi våre kunder markedets beste produkt, sier Akbar Al Baker, administrerende direktør i Qatar Airways. – Vi introduserer samtidig nytt servise og bestikk, og reduserer bruken av engangsplast ved å introdusere bærekraftige alternativer. Vi jobber med både lokale leverandører og anerkjente internasjonale merkevarer som Godiva Chocolatier og 4700BC Popcorn. Dette gjør at vi kan gi passasjerene våre et førsteklasses produkt i økonomiklasse.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *