Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Med Scandic GO vil Scandic tilby et nytt konsept for et stort segment i markedet som ikke ønsker å betale mer enn nødvendig for å bo. Det nye varemerket skal i første omgang lanseres i de største byene i Norge.
Scandic GO ser ved første øyekast ut til å være en direkte konkurrent til Comfort Xpress-hotellene fra Nordic Choice og andre lavprishoteller. GO-konseptet er rettet mot de som ønsker å oppleve aktivitetstilbudet utenfor hotellet og det lokale mat- og drikkeutvalget. For gjestene som velger å bli værende på hotellet, vil det tilbys et begrenset, men nøye utvalgt tilbud av mat og drikke.
Konseptet er enkelt: Med Scandic GO skal en få en god natts søvn og god beliggenhet til en bra pris. Fullservice-restauranter, treningsrom og møtefasiliteter er ikke en del av konseptet.
– De siste årene har det skjedd en endring i hvordan reisende disponerer tiden sin på og utenfor hotellet under storbybesøk. Det er derfor betimelig at vi satser bredere og etablerer Scandic i et segment hvor vi ser et stort potensial, sier konsernsjef Jens Mathiesen i Scandic Hotels.
Oslo, Stockholm og København
I første omgang lanseres fem hoteller under Scandic GO-navnet. I løpet av fjerde kvartal i år åpnes to hoteller i Oslo og to i Stockholm. I løpet av første halvår neste år utvides konseptet med ett hotell i København. Det er ikke snakk om nye hoteller, men eksisterende Scandic-hoteller som skal omprofileres til Scandic GO.
Scandic GO vil tilby et lekent, ungt, urbant design, kompakte og funksjonelle rom og en hotellopplevelse styrt fra mobilen. Inn- og utsjekking og tilgang til hotellrommet håndteres via Scandics mobil-app. Underholdningssystemene vil være tilpasset hvordan vi i dag oppsøker og bruker informasjon, nyheter og underholdning. Muligheten for «casting» fra gjestens laptop, nettbrett og mobil til rommets tv har derfor blitt prioritert fremfor et bredt utvalg tv-kanaler.
– Scandic GO er en perfekt tilvekst til det ledende Scandic-tilbudet vårt. Vi tar med oss mye lærdom fra tidligere prosjekter inn i lanseringen, og jeg er overbevist om at dette vil styrke vekstpotensialet, sier Mathiesen.
Foto: Scandic Hotels
Legg igjen en kommentar