Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Scandic Grensen og Scandic Karl Johan er navnene på kjedens to nyeste hoteller i Oslo. Begge hotellene er nå omprofilert fra HTL, og Scandic benytter anledningen til å teste ut nye, smarte digitale løsninger som online check-in og nøkkel via smarttelefon.
Hotellene ligger vegg i vegg, kun 100 meter fra Stortinget. Scandic Karl Johan har 108 rom, mens Scandic Grensen kan tilby 96 rom og tilfører Scandic økt kapasitet i Oslo.
– Felles for begge hotellene er at rommene er fylt med effektive og smarte løsninger. Her kan du for eksempel lade mobil og pc med USB som er tilgjengelig på alle rom, og dessuten kan vi nå tilby våre gjester Scandics prisbelønte frokost, sier hotelldirektør for begge hotellene, Therese Fredriksson.
Hotellene har etter oppkjøpet av Rica i 2014 vært operert under merkenavnet HTL, men Scandic har nå valgt å rendyrke sin merkevare til det beste for gjestene.
– Scandics merkevare og størrelse med 230 hoteller i syv land utgjør et viktig grunnlag for Scandics verdiskapning. Det bekreftes blant annet av stabilt gode resultater gjennom flere år. Når de to hotellene nå blir en del av kjeden er det mulig for oss å tilpasse tilbudet ut i fra merkevaren og de enkelte hotellenes behov og forutsetninger
Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør i Scandic Norge.
Satser digitalt
Hotellene kan som de første av Scandic sine norske hoteller tilby online innsjekk. Scandic har siden 2013 tilbudt sine gjester muligheten til å sjekke ut digitalt. På Scandic Grensen og Scandic Karl Johan kan nå gjester også sjekke inn online. I tillegg kan gjestene om ikke lenge benytte smarttelefon som romnøkkel i stedet for det tradisjonelle nøkkelkortet. I første omgang gjelder de nye digitale løsningene for 1,8 millioner medlemmer i lojalitetsprogrammet Scandic Friends.
– Våre gjester er vant med digitale løsninger for smidig service, og derfor satser vi ytterligere på å utvikle vårt digitale tilbud. Å gi gjestene mulighet til å sjekke inn digitalt og selv velge sitt favorittrom, samt å benytte smarttelefonen som romnøkkel, er eksempler på enkle og smarte løsninger som jeg er helt sikker på at våre gjester vil sette pris på, sier Steen-Mevold.
Samtidig forsikrer han at det fortsatt vil finnes en bemannet resepsjon med medarbeidere klare til å sjekke inn og svare på alle de spørsmål en gjest måtte ha under sitt opphold.
De nye digitale løsningene er skreddersydde for Scandic og tilbys i samarbeid med Ariane Systems og Assa Abloy Hospitality.
Kilde: Scandic Pressemelding
Legg igjen en kommentar