Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
I forbindelse med Turkish Airlines 85-årsjubileum lanserer flyselskapet nye uniformer for sitt kabinpersonell. De nye uniformene tas i bruk når den nye flyplassen åpner i slutten av oktober.
Turkish Airlines nye uniformene er inspirert av klassiske elementer fra tyrkisk design og kultur, og kombinerer mønstre fra tradisjonelt glasshåndverk, keramikk og kalligrafi med moderne teksturer og detaljer. Uniformene er utviklet i samarbeid med den Milano-baserte designeren Ettore Bilotta og symboliserer en ny epoke og merkeidentitet for flyselskapet.
Gjennomgående og gjenkjennelig design
Den nye kolleksjonen har en dyprød og antrasittgrå palett, og inkluderer hatter, hansker, pyjamas, drakter og vesker. Designelementer fra uniformene vil også bli gjenkjennelige ombord i flyet, i cockpit, på kokkeuniformer og hos bakkemannskapet for å gi en helhetlig merkevareopplevelse.
Design og funksjonalitet er tilpasset de behov et globalt selskap møter og som flyr på de fleste internasjonale destinasjoner. Uniformene er grundig testet på blant annet langdistanseflygninger og i ulike klima.
– Turkish Airlines er glad for å få samarbeid med kreative og unike talenter som kan kombinere elegant og praktisk design, sier styreleder Turkish Airlines. – Vi har tattvare på tradisjonelle elementer fra tyrkisk design og kultur, samtidig som våre nye uniformer som både er profesjonelle og tro mot en kultur for gjestfrihet, akkurat som flyselskapet vårt.
Hentet inspirasjon i Istanbul
– Jeg har sett til Istanbul og hentet inspirasjon herfra for det nye designet. Byen har vært en smeltedigel for kunst og sivilisasjoner i århundrer og har en rikdom og felles arv fra mange kulturer, sier Ettore Billotta.
I forbindelse med lanseringen har Turkish Airlines også samarbeidet med den kjente britiske fotografen og kunstneren Miles Aldridge.
Du finner flere nyheter og anmeldelser av Turkish Airlines i arkivet vårt.
Foto: Turkish Airlines
Legg igjen en kommentar