Update: KLM World Business Class modifisering på Boeing 777-300ER flyene

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Et sete som kan legges helt flatt i Business Class er standard nå i våre dager. KLM’s Boeing 747 flåte har lenge alle hatt slike type seter, og siden desember 2015 har hele selskapets Boeing 777-200ER flåte også blitt utstyrt med de nye World Business Class (WBC) setene.

Den nyeste flytypen til KLM, Boeing 787-9 har blitt utstyrt med en enda nyere versjon av WBC-setet. Disse setene er av typen «reverse herringbone». Det vil si seter som står på skrå i kabinen og hvor alle har tilgang til midtgangen. Men hva skjer med selskapets siste flytype, Boeing 777-300ER? I denne artikkelen kan du lese en update på hvordan oppgraderingen av setene på denne flytypen går.

KLM World Business Class modification
Det nye WBC-setet som er under installering på deres Boeing 777-300ER

Ferdig utstyrt fra fabrikken
KLM har for tiden 12 Boeing 777-300ER’s i deres flåte. Av disse har følgende fly blitt utstyrt fra fabrikken med det nye WBC-setet: PH-BVN PH-BVO, PH-BVP og PH-BVR.

Modifisering
Flyene av denne typen som ble levert på et tidligere tidspunkt med en midlertidig setetype, hvilket ligner på setet som Air France har tilbudt sine kunder på noen av deres langdistansefly. Disse flyene vil bli oppgradert med disse nye WBC-setene. Og ikke nok med det, også Economy Class vil få helt nye seter og nytt underholdnings-system.

KLM World Business Class modification
Det gamle setet ombord deres Boeing 777-300ER

Det første flyet har allerede blitt oppgradert. Det er flyet med registreringsnummer PH-BVA som også har fått en spesiell oransje bemaling, hvilket vil skrev om tidligere. Du kan lese om dette flyet og se mange bilder fra prosessen på denne linken. Denne prosessen tok nesten 2 måneder da den også inkluderte sertifisering ettersom dette var det første flyet som skulle gjennom denne prosessen. De videre oppgraderingene er beregnet til å ta ca 3 uker per fly.

KLM World Business Class modification
Flyet med registeringsnummer PH-BVA i sin oransje drakt

Tidsplan
I følge den nederlandske nettsiden scramble.nl, vil oppdateringen av de gjenstående flyene starte etter høysesongen nå i sommer siden KLM behøver å bruke all sin kapasitet i denne perioden. Det neste flyet som skal oppgraderes, PH-BVB er planlagt ferdigstilt i september. Deretter vil nok et fly bli oppgradert hver måned fremover til alle er ferdigstilt. Det betyr at alle deres Boeing 777-300ER vil ha den nye WBC fra og med mars 2017. Dette er en forsinkelse i forhold til den opprinnelige planen som tilsa at alle flyene skulle være ferdig oppgradert ved utgangen av 2016.

Ny WBC på min flight?
Hvordan kan du sjekke at nettopp din flight er operert med en oppgradert Boeing 777-300ER? For det første, kan du sjekke KLM’s hjemmeside. Du får opp seatmap under bookingprosessen eller du kan slå den opp under «Manage my booking» hvis du allerede har bestilt. Dette vil vise hva slags seter/ kabin som finnes på det flyet du har booket deg inn på. Dette er dog ingen garanti ettersom ting kan oppstå og KLM blir nødt til å sette inn et annet fly på ruten av ulike årsaker. Når det nærmer seg avreise, eller dagen før avreise for å være mer presis, kan du gå inn på hjemmesiden til Amsterdam Schiphol Airport og sjekke registreringsnummert på det flyet som er satt opp på den aktuelle flyvningen. Deretter kan du kryssjekke med registreringsnumrene nedenfor for å finne ut om ditt fly er utstyrt med de nyeste setene.

Boeing 777-300ER met nieuwe WBC: PH-BVA PH-BVN PH-BVO PH-BVP PH-BVR Boeing 777-300ER zonder nieuwe WBC: PH-BVB PH-BVC PH-BVD PH-BVF PH-BVG PH-BVI PH-BVK Per 22-6-2016
Se på Schiphol’s hjemmeside hvilket registreringsnummer flyet ditt har.

Boeing 777-300ER med ny WBC:

  • PH-BVA
  • PH-BVN
  • PH-BVO
  • PH-BVP
  • PH-BVR

Boeing 777-300ER med gammel WBC:

  • PH-BVB
  • PH-BVC
  • PH-BVD
  • PH-BVF
  • PH-BVG
  • PH-BVI
  • PH-BVK

 

Opprinnelig skrevet av Flying Dutchboy for Insideflyer.nl

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *