Skal fly SGN-OSL i mars men må endre dato. Har idag BR C via TPE men eneste jeg finner ledig nå er TK og LH. Hva er best? Begge kjører 2-2-2. Vi er to voksne på 43.
Veldig subjektivt, men selv velger jeg alltid TK-C fremfor LH-C. Utelukkende på grunn av maten ombord og lounge i IST.
Ville vurdert flytider og tidspunkter utover service og produkt. med FRA flyvning har dere kanskje størst sjangse for å bytte til seter som åpner seg?
Jeg hadde LH C med A330 (2+2+2) fra Mauritius til FRA for et par år siden på en dagflygning og var veldig fornøyd selv om det var et par hakk ned i forhold til South African som vi hadde på nedoverturen.
For min del er det TK over LH any day... Av akkurat samme grunn som @furlong. TPE er forresten ganske shaky mtp på Covid-restriksjoner om dagen. Jeg byttet nettopp bort en transit der med TG til Hong Kong (kan bestilles for mars allerede nå) og TK videre via IST og hjem.
TK C. Har sikkert nevnt det flere ganger her inne men LH C er ikke bra. Går til nøden. Forøvrig eneste gang jeg har kastet opp pga dårlig mat var LH C EZE-FRA. (Nei jeg var ikke den eneste). Når vi landet i FRA var det panikk om å finne toalett for flere som hadde sittet i business. Hørte lyder fra alle toalettene, glemmer ikke den episoden.
Jeg blir heller hjemme enn å reise med TK på langdistanse, selv for poengbooking. Alt basert på IST-DPS-IST i C på 787-9. Så helt klar noen her inne som har bedre erfaring med TK.
Har man ikke fløyet verken med TK eller LH i C, tenker jeg at begge kan/bør prøves. Selv Thai får blandede kritikk innimellom. Men kanskje det bare er jeg som har mål om å teste biz/first produkt hos alle *A-selskaper selv om det kan ta tid å få gjort det.
Har ikke reist selv, men utifra forum og youtube kan det virke som at folk er skuffet over TK som er langt ifra hvor de var før covid. Så skal man vel ikke se bort fra at folk generelt har litt høyere forventninger til TK C enn LH C.
Har selv en flygning TK 163 , SGN- IST den 28/3- 2022 Den går med A330-300 med 2-2-2 konfigurasjon. Fram til den 25/3 flys imidlertid TK 163 med A330-300ER og 2-3-2 Iflg. Awardfares og Momondo. Prøver for egen del å unngå denne selv når det er mulig. Vi har Da Nang som destinasjon på utreisen. Vi valgte da Asiana via Soul foran LH og TK . Hva med SGN- ICN-LHR med Asiana ? Finner ledig biz på Awardfares 9/3 , 26/3 og 27/3 hvis det tilfeldigvis skulle passe. Har selv Trondheim - Da Nang i mars med Asiana LHR-ICN-DAD. LHR - ICN flys med A350-900 , (1-2-1 ) Vårt valg her ble Asiana foran LH og TK. Booket denne for en uke siden på CT-telefonen.Hyggelig svenske ( 2. forsøk) fant flere datoer enn jeg hadde funnet på Awardfares.
Har ikke fløyet LH C, men hadde prioritert én lang flight til Tyskland i stedet for to halvlange hvis det er nattflight.
Jeg reiste med Thai C etter å ha fløyet inn til BKK med Singapore C ....og det var flere trinn ned .... Men som tidlige sagt så likte jeg LH C fra MRU til FRA i en A330
Jeg har stikk motsatt erfaring, så det kommer nok veldig an på dagsform og crew. Og TK er noe av det beste jeg har reist med. Men det var OSL-IST-PVG pre covid.
Hadde TK til Maldivene nå i Oktober, og synes det var helt greit, som alle andre selskap så virker servicen være noe nedskalert ifht til før covid. Men var såpass fornøyd at jeg har ny tur med de i Februar( litt pga dårlig tilgjengelige alternativer )
Kan det være 777-300ER du mener? Er nok noen varianter jeg ikke vet om, A330-300ER kan muligens legge til på lista?
Om du har rukket å lese diverse tråder, så vil du sannsynligvis sitte med inntrykk av at TK er blant de som er flinkest til å kansellere sine flighter i disse covid-tider.
Vil si Swiss er i verdens klass på kanselleringer... Først short haul 3 mnd før avreise, så long haul 2 mnd før avreise... TK C gjenstå å forsøke før endelig dom kommer(når det blir mulig er uvisst) , men mye covid preg har nok skapt forvirring rundt TK C service. Så vi kan bare leve i håpet om at de en dag returnerer til precovid nivået. Det gjenstå å se når det vil skje... 2023?