Da ble det sannelig bestilt en tur med CT. Dama blir hjemme og jeg halverte dermed poengbruken. Var i tvil om jeg skulle fly komfortabelt til et nytt land, men siden jeg har vært i 90 land allerede, så ble det litt vanskelig når en er mest lysten på FIRST CLASS. Så da ble det heisatur i stede Prøver å legge ut ruten, men av en eller annen grunn tror systemet at jeg prøver å legge ut en epost adresse eller link.....merkelig
Jeg snakket med "SAS" Eurobonus litt før idag, og fikk da beskjed om at SQ ikke frigir seter til SAS for tiden.
Har kun flydd via Hanoi tidligere. Svært bra lounge med fantastisk utsikt over flytrafikken. Funker fint. Overraskende effektiv flyplass (den nye delen..) Andre må tale for HCM. SQ flights finner du på ANA ja samt på Aeroplan.com
Da fikk jeg visst til å poste dette her, så slik ble reiseruten. OSL - FRA Lufthansa Biz A320 En del timer i FCT FRA - HND Lufthansa First B747-8i Buss rett til Narita (krysser fingrene) NRT - SIN ANA First B777-300ER 16 timer i Singapore, men tror det blir hvile/sove ut rusen på et flyplasshotell SIN - KUL Ethiopian Biz B787-8 Kuala Lumpur i noen dager. Sist jeg var her var i 2008, så det var kanskje på tide med nytt besøk KUL - BKK Thai Biz B777-300 One night in Bangkok....PS:Tidlig flight neste dag BKK - HKG Thai First A380-800 Ca 11 timer i HKG....what to do??? HKG - FRA Lufthansa First A380-800 En god del timer i FCT FRA - OSL Lufthansa Biz A320 Pris: ca.3400kr i avgifter og 95000 poeng De var strenge med 8 segment regelen, så jeg må bestille SVG - OSL - SVG i tillegg, men med fortsatt 240.000 poeng på kontoen, så går nok det greit
Oh Yes! Den der er ikke dum! Går rett inn i blokken min Du fant ikke SIN-KUL på SQ A350? Eneste ruten som er åpen i ny biz
SAS dama sa at SQ ikke åpnet seter for Eurobonus, slik at Ethiopian var eneste alternativet. Noen som vet noe mer om dette? Skulle helst ha flydd SQ generelt og A350 spesielt hvis det lar seg gjøre
Støtter også forslaget om å fly via hanoi eller hcmc. Da vi var i Vietnam fløy vi til Hanoi og hjem fra hcmc. Med nye ct regler skal vel det gå an å booke for poeng også. Vietnam Airlines innenlands var bra og billig. Hanoi var veldig spennende på matfronten så en rundtur i gamlebyen der kan anbefales Hcmc er mer "storby, men også verdt å få med seg. Har man en kveld til overs kan XO Tours (mattur på moped rundt i byen) anbefales på det sterkeste.
Reiser til Kina og ser at det er ledige award saver billetter med Air China i first class, er dette verdt å booke om i fra sas business ? Eller er Air China generelt sett ganske dårlig uansett klasse. Er det enda tillatt å røyke ombord hos Air China ? Håpet var at det skulle dukke opp noen billetter med Lufthansa men det er enda litt tidlig om det er denne 14 dagers regelen som gjelder. Regner med det ikke er noe problem å bytte, fordi om CT'en er booket via SAS sin nettside og ikke via Talinn
Er jeg tilbakestående eller er det en annen grunn til at jeg ikke finner hvor på sas-sidene min companion-billett skal dukke opp? Fant en reise jeg gjerne ville booke, men kan ikke se hvor jeg huker av å bruke CT på de nye nettsidene? Edit: Er en CT som kun skal være tilgjengelig hos SAS da jeg ikke hadde platinum da den ble opptjent. Edit 2: Gikk inn på classic-sidene - Noen som vet hva dette skal bety?
På nye sas.no skal der vere ei grå linje heilt oppe på skjermen der det står noko slikt som "kampanjer tilgjengelig". Denne dukkar opp når du har valgt flight trur eg. Så skal du kunne klikke der og velge CT.
Takk! Du hadde helt rett - da er turen bestilt. CT benyttet og det er bevist at jeg er tilbakestående. Topp stemning
Det blir vel hevda at det gjeld oss alle her på forumet. (Men det var altså ikkje meininga å insinuere noko med forrige innlegget mitt.)
Da er neste års CT-tur bestilt, denne gang tar vi med datteren vår. Alt i C med unntak av IST-OSL OSL-MUC LH2453 A320 MUC-VIE LH2330 A320 (Austrian codeshare?) VIE-MRU OS17 777-200 MRU-IST TK161 A330-300 IST-OSL TK1751 A321 (økonomi) - Er det noen som har erfaring på om Turkish slipper award-tickets i C på ruten IST-OSL? Jeg har ikke søkt meg ihjel, men hittil har jeg ikke funnet noen eksempler på dette. En alternativ rute hjem er MRU-IST-AMS-OSL hvorav IST-AMS ville vært A330-200, men siden jentungen på (da) tre år er med tror jeg det er lurt å prioritere kortest mulig reiserute..? - Jeg vil så klart teste loungen på IST da vi har 2h45m på bakken, vil jeg (EBG) få med både kone + en treåring inn i loungen hvis vi beholder økonomibillettene? Eller er de veldig strenge på maks 1 gjest? CT-telefonen booket alle tre pax på samme booking som var en positiv overraskelse. Det var forøvrig ganske stive priser på skatter og avgifter, mener å huske det endte på 3500 per pax. Hun jeg pratet med var ganske tydelig på at VIE er en dyr flyplass å lande på og anbefalte meg å ringe tilbake senere for å undersøke hva vi sparer på å fly via IST begge veier.
Jeg hadde i alle fall ikke vurdert det om du ikke får F begge veier. 50000 poeng og et drøss med kroner for å fly Air China.. nei takk.. Men øm jeg først skulle gjøre et "shabby F"-stunt om det er lov å si, hvorfor ikke dytte inn air India på en strekke. Masse tilgjengelighet fra London etter hva jeg har sett før.
Irriterende ofte at du finner en rekke seter rundt i Europa, men ikke OSL. Tør ikke spå om tilgangen, men jeg hadde nok booket om til en annen rute med business.. Lisboa er kult, der flyr de 737-900 og alle har ordentlig business-seter. (Sist jeg sjekket). Ta heller en ekstra dag på veien hjem så blir det ikke så stress for 3åringen
Har nå fått meg min første CT og planlegger en tur til Japan. Er ikke i klasse med dere som har millioner av poeng stående, men har nå 100 000 og ser det holder til business med SAS. Hva er sjansene for å få business med SAS? Har avreise fra Kjevik KRS. Ser jo at jeg med 40 000 poeng mer kan få alle *A i business, 190 000 og First ser jeg på som uoppnåelig. Hvor lenge før avreise er det størst sjans for å få Business med SAS? Er det eventuelt verdt å skaffe seg 40 000 poeng ekstra for å fly med andre selskap? Fordelen med dette er at da blir også KIX et alternativ da jeg uansett skal innom både Osaka og Tokyo på turen.
11mnd I ditt tilfelle vil jeg anta at det ikke er det. Problemet er nok å finne de aktuelle seter til Toyko i utgangspunktet.. Det er den vanskeligste destinasjonen å finne SAS til etter hva jeg forstår.