The Tour Continues: Lufthansa First vs. Swiss First

Tråd i 'Reisebrev' startet av haakonks, 17. aug 2018.

1. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg blir svÆÆrt overrasket hvis du ikke opplever LX F som bedre enn SQ F ("gammelt" SQ F produkt, og ikke nye F suites vel å merke). Opplevd service må man ta et forbehold om såklart, men produktet ombord i LX sine 777-300ER maskiner er noen hakk vassere enn SQ sine.

Helt enig!

Spot on!

Skal ikke kuppe reisebrevet, men må bare hive meg på "hylekoret" ettersom opplevelsen i LX F var meget bra! Jeg vil fremheve servicen, fleksibiliteten og imøtekommenheten blant personalet på turen (lounge, ombord osv.) som meget bra. Alltid med et smil, og med en tydelig stolthet over å jobbe i Swiss (for guds skyld IKKE nevn noe om Lufthansa...og heller ikke at de har gratis wifi i F) ga de meg den gode følelsen av at ingenting var noe problem nær sagt uansett hva jeg spurte om.

Selv om de gikk tom for F champis så kan vel både jeg og reisefølget med lett rødmussede kinn erkjenne at vi, på det tidspunktet, strengt tatt ikke hadde noen prekære fysiske behov for ytterligere inntak av alkoholholdige drikker. Dette teller dog ikke i nevneverdig formildende retning for Swiss, som må sørge for at slik essensiell logistikk ombord er på stell :)

Konklusjon: Jeg reiser gjerne med LX F igjen, særlig til disse 2 for 1 prisene! Til dere som skal ut å fyke med LX F fremover er det bare å glede seg en hel del...god tur! Gleder meg til høre hva andre opplever!

Last edited: 11. sept 2018
    Gullars, vegardg, paron and 2 others like this.
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,179
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg må si jeg var ikke SÅ imponert over servicen til LX når jeg fløy dem fra SFO i mai ifjor. Plastikkrester i suppa, crew som ikke dukket opp når man plinget... Greit at det var litt utpå natta, men likevel...

Insomnia4u liker dette
  3. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,942
    Bonuspoeng:
    350
    Gleder meg ikke noe mindre til LX F t/r HKG i november nå....

4. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Kjipt å oppleve sånne ting. Særlig i F.
    Men som nevnt; hvordan man opplever servicenivået blir individuellt....mange ting som spiller inn så klart, menneskelig faktor, dagsform osv. osv

Vet ikke om du klaget, men fikk du noe erstatning forresten?

Last edited: 11. sept 2018
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,179
    Bonuspoeng:
    293
    Tok faktisk bilde av plastbiten, ligger på story'n fra turen her på forumet. Nei, jeg hadde det så himla travelt i de neste ukene at jeg glemte hele greia. Da jeg kom på det igjen var det gått en måned, og jeg tenkte det blir smått patetisk å klage min nød så lenge etter. Hadde jeg sittet i andre enden og mottatt klagen ville jeg tenkt "at det kan ikke ha vært så ille når det gikk en måned før han klaget".
    Det er jo ilandsproblem tross alt.

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,179
    Bonuspoeng:
    293
    Her et stykke ned, ser du plasten.: https://insideflyer.no/forums/threads/road-king-going-west.8004/page-6

7. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,527
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke bra den episoden...
    For min del skal jeg fly med Swiss First igjen om et par uker på ZRH-LAX, så skal følge med på om nivået på både mat og service er like bra som det var fra Sao Paulo.

RoadKing and Travellingalf like this.
  8. entoten

entoten Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Sitter på nabobordet deres i A gate loungen nå og venter på tartaren. Har akkurat vært på E loungen siden i dag morges for å få et rom jeg kunne sove noen timer på. Fullverdig hotelrom med bad og dusj. Holder E loungen en del over A loungen, den er større, lysere og har terassen som er bra. Litt mas å komme seg tilbake fra E til A (de kjører bil kun i motsatt retning, fra A til E). Første klasse produktet til Swiss er meget meget bra.

magnusant and haakonks like this.
  9. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,527
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å høre at det begynner å komme tilbake til normalen etter pandemien også. E-lounge var jo stengt en lenger periode.

Nå er det bare å vente på nye tilbud med Swiss/Lufthansa! :)

10. entoten

entoten Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som kan svare på dette?
    F klasse begge veier, men Lufthansa ned og Swiss hjem. Kun ett stop begge veier. På sas sine hjemmesider står det at man skal få 300% poeng på lufthansa flygninger og 200% på swiss. Men jeg fikk mere poeng på Swiss? På den lengste delen 16200 på lufthansa og 21200 på swiss. Noen som har god forklaring?

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,179
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor gikk reisen? Lax-fra/zrh?
    Da stemmer poengene fra LH og LX har regnet feil ut fra det gcmap viser.

12. entoten

entoten Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    JNB, til Lufthansa via Frankfurt, og hjem Swiss via Zurich.

RoadKing liker dette
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,179
    Bonuspoeng:
    293
    FRA-JNB er 5380, gange 3 blir 16140 pluss 2500 for OSL-FRA, så fra LH skal du ha +/- (avrundinger) 18600ish.
    16200 er kanskje bare FRA-JNB? da stemmer som sagt LH og Swiss er på bærtur, det skal du bare være glad for :)

14. entoten

entoten Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Fantastisk! Takk for sjekking!

RoadKing liker dette

Del denne siden