Hvis oppgradering på bud var før flygningen (dvs ikke på flyplassen) så er iallefall praksis på SAS at du får de fordeler som den nye klassen gir. Dvs også ekstra poeng. BNE-AKL er 1428 miles, hvis ANZ gjør som SAS bør du da får 1428 poeng.
Det er vel kanskje slik at man runder av opp til nærmeste hele 100-poeng, altså at 1 428 luftbårne mil gir 1 500 poeng (dersom inntjeningen er 100 %) om jeg ikke tar helt feil. Ser du om det står en annen bokstav på ombordstigningskortet? Der står det gjerne to bokstaver, en stor for sørvisklasse og en liten for bookingplasse.
Venter fremdeles. Fått denne beskjeden for 3. gang. Jeg har prøvd å kontakte diamon-mailen, men de kan ikke gjøre så mye. Det eneste er at de ser at det er en sak. Det ender nok opp med at jeg kommer til å se langt etter de 20k poengene...
Å etterregistrere på websiden til SAS er jo morsomt, spesielt når man hadde elektronisk boardingkort, ikke finner tidligere reservasjoner under "mine bestillinger" og i det hele tatt et veldig rigid skjema. Tror jeg prøver gullmailen istedenfor Frust slutt.
Heldigvis ja, jeg har tatt vare på alle slike i en egen mailfolder. Er bare så mas å lete igjennom de av og til :-D Savner fortsatt en "tidligere bestillinger" for å kunne enkelt finne gamle booking-referanser. Tripit har jo en del, awardwallet også kanskje.. hmm Poenget er at det burde være enklere å sende inn et krav, gitt at jeg allerede logger inn. Da kunne de jo latt meg hente informasjonen fra tidligere bookinger. Dette var et fly som ble kansellert (FRA-CPH-OSL) og jeg ble rerutet til FRA-OSL, så jeg mistet en del bonuspoeng på dette.
Har prøvd ved ulike anledninger å etterregistrere poeng som skulle vært opptjent med Widerøe-flight, men opplever at dette ikke lar seg gjennomføre på SAS sine nettsider ved at jeg får feilmelding " en systemfeil har oppstått". Noen andre som opplever det samme ?
Send en mail til SAS så burde det være en enkel sak for dem å fikse (da ikke selve problemet med løsningen men at du får poengene).
Vet ikke om "ebretro" og "kjapt" kan skrives i samme setning, men adressen er i det minste ebretro@sas.se. Det er ikke anbudsruter vel?
Tar opp igjen denne tråden... Registrerte manglende poeng på 3 flighter sist søndag nå i morges, og kun 1 av 3 kom opp i oversikten øyeblikkelig. Alle flightene fikk «Vellykket» på status... Noen som har erfaring med hvor lang tid det kan ta før flighter/poeng kommer etter at de er registrert manuelt på nettsiden?
Måtte retro-registrere 3 flights på fredag også, og da kom alle umiddelbart opp. Så virker som om det er noe forsinkelse i systemet... Får vente og se, så kommer de muligens. De er registrert, da jeg får beskjed om at de allerede er registrert om jeg forsøker på nytt...
Jeg hadde tre flighter for snart to uker siden, en med United, to med SAS. Poeng for turen med United kom dagen etter, mens SAS-poengene drøyde. Etterregistrerte manuelt nå i helgen og fikk "vellykket" status, men fortsatt mangler poengene. Begynner å bli litt irriterende fordi det er snakk om ganske mye poeng - og det er poeng som sikrer meg fortsatt EBG. Kan jeg forvente at poengene er på vei? Eller bør jeg sende mail/ringe til SAS?
Om du er EBG ville jeg sendt avgårde en e-post til Gold-mailen. Ikke regne med noe automatikk når det gjelder SKIT. Skulle det neste gang skje automatisk, så kan man heller bli positivt overrasket
Jeg avventet og mandag kveld kom den første og i går kveld kom den siste seilende inn i oversikten med sine poeng. Det jeg ser på sas.no er at det står «SAS Business» på disse som kom sent inn, i stedet for «SAS Plus»... Så da er alle manglende poeng kommet inn...
Er det bare hos meg at ALLE flighter om dagen må retro-registreres, både SK og WF? Burde jo være plankekjøring å få dette til å gå automatisk..