Flyr sas plus fra Frankfurt til Oslo i dag, og vi hadde med oss litt mye så koffertene var 23-24 kilo. Ingen stress så damen bak lufthansa Gold innsjekk, dere har jo 32 kg per kolli.. sas gjør det virkelig bare vanskelig for seg selv med plus, da det regnes som biz av enkelte. Tror vi bare var heldige denne gangen
Skal reise business fra Stavanger via Oslo til Seychellene med Ethiopian Airlines og har 2*32 kg hos Ethiopian. Ser på billetten det står 2*23 kg på strekningen SVG-OSL siden det er SAS Plus. Hva blir riktig her?
Noen som kan hjelpe meg med denne og hvilke regler som gjelder? Står 40kg bagasje på allle strekningene, men Oslo-Istanbul er jo i økonomi (ikke ledig i bizz). Hvor mye kan hver koffert veie?
Ville redigert bildet. Bookingreferanse og fullt navn vises. Hvis det står 40kg på billetten, så ville jeg tatt det for god fisk og hatt med meg en kopi av reiseruta på flyplassen i tilfelle noen skulle begynne å krangle på det.
Spm er hvor tung hver kolli kan være, greit at vi har 40 kg hver, men tviler på at sas godtar at vi kommer med en koffert som er 40 kg...
SAS har grense på 32, alt som veier over det skal sendes som frakt (tror det er en annen grense for sportsutstyr og lignende). Og som stuer syns jeg at 32 kilo er en fin grense på koffert, skal jo tross alt løftes på av oss og stables.
Dere burde jo fordelsbeskattes for dette, der vi andre må betale i dyre dommer for et treningsstudio bygger dere muskler hele dagen på jobb...
Blåser liv i denne igjen og lurer på om det fortsatt er slik at under en TG-flight OSL-BKK er det 30kg på økonomi+20kg ekstra for gullkort, totalt 50kg? Fruen vil gjerne ha raskt svar..... -= MrPutter=-
Hvorfor i all verden skal man ha med seg så mye på tur? Har nettopp vært på en tur til den vestlige solkyst, hadde bare en kabinkoffert ...lett å håndtere. Når mor og jeg reiser på langtur har vi hver vår innsjekket koffert og den veier sjelden mer enn 18-20 kg. I tillegg har vi en kabinkoffert som gjør at vi klarer oss i opp til tre dager dersom det blir forstyrrelser (ekstra overnatting eller forsinket baggasje) og vi har sjelden bagasjebegrensinger. Man må da ikke ha en dress/kjole for hver dag?
Du stiller gode spørsmål.. Jeg og min bedre halvdel pakker som deg og fru Eddie. Men ofte har vi med en tom koffert i tillegg, for det blir jo ofte litt shopping når man er på tur.
Til USA har vi gjerne med en bag (flatpakket) som kan fylles med sko og klær kjøpt på et eller annet Outletmall ... Kan faktisk ikke huske sist jeg kjøpte sko i Norge.
Vi har det også.. Kjøpte en Samsonite bag som er stor som en hockeybag, men ikke tar alt for mye plass i kofferten. Fylles med klær fra outlet mall. Noen ganger har vi med både bag og ekstra koffert.
Vi følger samme mønster @Eddie47 og @holmen . Man må kanskje ha reist en del for å innse at man ikke trenger så mye som man tror?
Et fascinerende konsept har nå dukket opp utenfor Kongeriket Norge! Men om du kun er på tur én uke eller 10 dager kan jeg forstå om du pakker for mye.