Nja.... sporet litt av. Mente bare å argumentere for hvorfor jeg ikke ville gått for EBD, at det tiden tatt i betraktning ikke er verdt det. Men jeg ser at den kanskje forsvant litt. Skal skjerpe meg!
Er det 335? I stand corrected. Blander vel korta med annet kort. Sorry, skal rette. Likevel, tenker jeg sparer de 12*335 til året etter.
Har samme konklusjon..... Elite er det ikke noen grunn til å bruke penger på....EBD statusen får man sikkert beholde uansett ganske lenge - men verdien av den er jo ingenting.
Jeg har reist ganske mye innenriks gjennom Covid-19 perioden, samt ett hopp over dammen. Det er i prinsippet ingen forskjell mellom EBG og EBD ettersom: - Flyene er som regel halvfulle, så alle som vil komme med tidligere fly, får lov til det (forutsatt Plus-billett) - Ingen servering, ergo ingen gratis drikkefordel i Go - Seatblock funker for både EBG og EBD - Knapt noe irrop om dagen, men både EBG og EBD får god prioritering - Samme loungefordel - Samme fast track fordel - Samme bagasje fordel ...så det virker nokså råflott å bruke mye peng på EBD i disse tider, men hver sin lyst.
takker alle for innspill, og konkluderer i grunn med at det er lite vits å stresse med diamond. med det sagt sporet det litt vekk fra det jeg har med i sitatet; hva er deres beste tips? en IC tur i biz? endre jo da med karantene innlagt...
Ikke et helt ubetydelig poeng, men hva skjer om man faller ned til gull? Får alle poengene da utløp fra gulldato pluss 5 år? Eller er det noe back date opplegg som slår inn?
hvis spørsmålet er forslag til MR, IC så foreslår jeg en sub 10k billett med TAP til østkysten av USA som ikke bookes før verden har åpnet litt opp igjen.
Og hvis spørsmålet er mer generelt, om man ville gjort en MR for diamant i normale tider, så er nok svaret ja. En liten helgetur for å oppleve noe, absolutt.
Jeg har i hvert fall booket min MR, bare sånn for sikkerhets skyld. Tenker at den enten lar seg gjennomføre med god stemning, eller så forlenger SAS statusen for alle ett år til Håper mest på det første, for med store horder i nedrykk blir det forhåpentligvis mer perks for de som blir igjen
ser nice ut den der. det som drar steminngen ned litt er jo at jeg må evt gjøre dette senest i mai, og det blir lite "value for money" mtp servering/lounge etc....