Og dagen bare fortsetter og fortsetter...
Etter at vi landet i FRA bar det mot Z-gates og Senator lounge. Vi skulle iallefall prøve denne også, slik at kompisen min får hele opplevelsen første gang. Kan forøvrig nevne at det ikke var nødvendig med FFP2 her,
@tfo. En time senere var det boarding time, men i all min hast hadde jeg ikke fått med meg at:
- Det hadde dannet seg kø, fordi alle måtte fremdeles besvare sikkerhetsspørsmålene til USA-avgangene (har du pakket koffert selv, har du covid-dokumentene i orden, osv)
- Kun jeg hadde fått den berømte SSSS'en på boardingkortet, og jeg hadde ikke lagt merke til det før jeg sto i køen til dokumentsjekk. Så da ble jeg sluset tilbake til sikkerhetskontroll for ekstra grundig sjekk, og rakk såvidt velkomstchampagnen på flyet, der reisefølget selvfølgelig satt og lo av meg. Naja

View attachment 92458
747-8 'Niedersachsen' skulle frakte en god mengde passasjerer til San Francisco i dag. Heldige oss som kunne gå opp trappa til den veldig koselige mini-kabinen!
View attachment 92459
Flytiden på 11 timer gikk unna på et blunk med god service, god mat, god drikke og noen timer med søvn. Må si at det er litt behagelig når fristelsen av gratis wifi ikke er til stede, for da kan man egentlig bare slappe av. Setene likte jeg definitivt bedre enn SAS sine, og hodeputen var faktisk en pute
View attachment 92461
View attachment 92462
Vi prøvde oss i god InsideFlyer-ånd på å tømme tralla, men fikk det dessverre ikke til. Trenger nok litt flere mannskaper til det.
Da vi landet i San Francisco parkerte vi ved siden av Helge Viking, som var jo et kjent syn! Fordelen av å dra tidlig fra Europa er jo at man ankommer USA først, og da er det ganske så tomt i immigration og customs køene. De var rustet for ganske mange flere enn vi var iallefall. Etter litt frem og tilbake fikk vi begge stemplet passet og kunne dra videre til bag drop, TSA kontroll og United Club. Ikke noe spesiell den siste (sitter og skriver dette innlegget her nå), men den har riktignok veldig bra tarmac view. I tillegg er det nesten ikke noen i loungen her, og det kan jo ha noe med en viss sportskamp å gjøre...
Siste leg er et stappfult United A319 til Seattle om halvannen time, og setene våre er på siste rad. Liten nedtur etter Lufty...
Vis alt...