Hjemreisen: Tilbake i terminal 5 en time før avgang. SAS innsjekk var allerede stengt så jeg (?). Det var null mennesker i security så var kjapt igjennom og tenkte å ta en kjapp tur i SAS loungen også for å se hvordan tingenes tilstand er der etter nylig gjenåpning. Den er jo som en klaustrofobisk miniutgave av andre SAS lounger. Greit utvalg drikkevarer men maten besto av 2 typer sandwich pakket inn i plast. Tok meg en Stella og en sandwich fant et ledig bord. Gikk ikke lenge før de ansatte ropte ut at loungen stenger 21.30 og boarding ville begynne 21.20. Gikk til gate M10 som lå i noe som lignet på et ganske nytt tilbygg. Her var det sinnsykt varmt og utrolig mye mennesker så flyet må ha vært ganske nærne fullt. Ble til stadighet ropt opp mennesker til gaten for oppgraderinger og flytte rundt på seter hørtes det ut som. Tiden gikk og 21.45 tikket det inn SMS om ny avgangstid 22.20. Gate personalet annonserte også forsinkelsen kort tid etter og skyldte på "catering issues". Boarding kom til slutt igang og vi kom oss til slutt avgårde 22.53. Helt fullt i Business. Må ha vært mye oppgraderinger eller ombbookede pax for i følge setekartet var det halvfullt tidligere på dagen På det tidspunktet var jeg så trøtt at jeg duppet av litt men våknet heldigvis så jeg fikk meg litt å drikke og spise selv om matlysten ikke var så stor. Med sete 2A fikk jeg faktisk velge og gikk for biff, andre alternativ var en kyllingrett. Forretten var form for hummersalat som var riktig god og en anelse spicy. Hovedretted var en skuffelse, det var en bit biff som var mør og god men ble servert med en form for puré eller stappe jeg hverken klarte å definere eller spise. Heldigivs var jeg ikke så sultet. Ost og en ostekake til dessert. Ble Ringo å drikke til maten da jeg ikke orket mere alkohol. I gamle dager husker jeg at de tilbød et "quick meal" på denne avgangen for de som bare ville ha et kaldt måltid og sove kjapt, men det ble man ikke tilbudt nå. Da var det bare å kjøre ut sengen og få seg noen timers søvn. Våknet et kvarter før alle skulle vekkes og frokosten serveres så jeg rakk å pusse tenner og vaske ansiktet. Frokosten var en skuffelse syntes jeg. En skive kalkun, noe italiensk skinke og ost av typen som passer fint til mellomrett / dessert men ikke til frokost. Yoghurt med Müsli var helt ok. Ikke noe varmt i det hele tatt som jeg er vant med fra tidligere reiser med SAS. Landet 20 minutter etter rutetid men det var nok til at en del connections hadde blitt booket om. I CPH hadde jeg 2 timer til flyet hjem og tok meg en tur i SAS loungen for en dusj og noe fornuftig kaffe. Flyet videre ble 40 minutter forsinket pga sent innkommende fly fra Oslo plus en passasjer med insjekket bagasje som ikke dukket opp. Vel fremme i Oslo ventet jeg en halvtime på bagasje men kofferten kom faktisk som nummer 2 når båndet først gikk igang. Wow, første gang på lenge SAS faktisk har fått til priority handling av bagasje. Takk til dere som har fulgt med. Har vært hjemme noen dager nå og slapp faktisk helt unna jetlagen denne gangen. Var herlig å dra på tur helt alene. Har lovt meg selv at det skal bli en tradisjon å ta en tur en gang i året fremover enten alene eller med passende reisefølge.
Takk for turen og inspirasjon. Har selv en tur til Chicago i oktober, dog bare med en overnatting og har lest rapport med stor iver
Og da kom info om at SAS innfører «nesten normal» business class igjen fra 01. Juni: https://finalcall.travel/no/sas-gjeninnfoerer-nesten-normal-servering-i-business-class/
Skal sjølv til Chicago i november Leser rapporten din med stor iver, hvor lang tid ca brukte du på å komme deg til og fra Polaris loungen ? Håper at airside transfer er tilgjengelig når vi skal nedom